بلاگشهام دیزاین

نحوه ی كاغذ دیواری اتاق خواب

شهام دیزاین مجری تخصصی اجرای انواع دیوار پوش pvc و دیوار پوش MDF  شما را به خواندن این مقاله دعوت می کند.

كاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب در افزایش زیبایی آن بسیار کارآمد می باشد.اتاق خواب یكی از مهمترین مكان های یك خانه است . و سهم بسیار مهم و بسزایی در زیبایی و دكوراسیون منزل می تواند داشته باشد.اتاق خواب از خصوصی ترین نقاط منزل است ، محل آسایش  و تمدید اعصاب می باشد .ما با یك خواب خوب شبانه ،فردای كاری خود را می توانیم تضمین كنیم. لذا یكی از عوامل موثر در این خواب خوب چیدمان و نوع دكوراسیون اتاق است كه نقش مهمی را ایفا می كند.

یكی از جزئیات دكوراسیون اتاق خواب ، كاغذ دیواری می باشد . كاغذ دیواری ها به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ می تواند نقش اساسی در دكوراسیون منزل از جمله اتاق خواب داشته باشد.

نحوه ی كاغذ دیواری اتاق خواب

نكات مهم در انتخاب كاغذ دیواری اتاق خواب

در مورد كاغذ دیواری اتاق خواب باید نكاتی را مورد توجه قرار داد تا بتوانیم در ازای هزینه ای كه می كنیم بهترین و كارآمدترین انتخاب را داشته باشیم.

  • اتاق خواب كودك

كاغذ دیواری اتاق خواب كودك باید معرف اتاق باشد . یعنی از رنگ و سبك كاغذ باید فهمید كه این جا اتاق كودك است. كاغذ اتاق كودك باید از رنگ های شاد  انتخاب شود . می توان از كاغذ های تصویری مانند ماه و ستاره نیز استفاده نمود. تناسب رنگ كاغذ دیواری با وسایل اتاق را فراموش نكنید.

با توجه به جنسیت كودك رنگ ها را جدا كنید. اگر نوزاد دختر است از رنگهای صورتی ، نارنجی و گلبهی و اگر پسر است از رنگ های سبز و آبی می توانید استفاده كنید.

  • اتاق خواب نوجوان
حتما مطالعه کنید
كفپوش اپوكسی چیست?

اتاق خواب نوجوان را بر اساس جنسیت می توان انتخاب كرد

اتاق خواب دختر : دخترها اغلب به رنگ های روشن و شاد  مانند صورتی ، یاسی ، گلبهی و… علاقه دارند .دخترها بسیار رمانتیك و احساسی هستند لذا می توان از كاغذ های تصویری كه بیانگر این خصوصیات آنها باشد نیز استفاده كرد. هارمونی و هماهنگی كاغذ دیواری با وسایل خواب مانند بالش و رو تختی را فراموش نكنید.

اتاق خواب پسر : پسرها اغلب به كاغذ های تصویری مانند تصاویر ماشین ، فضا ، شخصیت های كارتونی و… علاقه دارند .همچنین رنگ های سبز و آبی می تواند اتاق آنها را زیبا كند. اغلب نوجوانان و جوانان دوست دارند كه اتاق با نور ملایم داشته باشند. لذا ممكن است كاغذ هایی با رنگ تیره را انتخاب كنند.

  • اتاق خواب والدین

كاغذی كه برای اتاق خواب بزرگسالان انتخاب می شود می توان از رنگ های گرم مانند طلایی ، نارنجی و … استفاده نمود . البته انتخاب رنگ یك امر سلیقه ای است .یعنی ممكن است بعضی ها با نگاه به رنگ گرم و برخی دیگر با نگاه به رنگ های سرد مانند آبی ، آرامش پیداكنند. اما نكته ای كه می توان گفت این است كه اتاق را نباید كلا از رنگهای گرم كاغذ كرد .چرا كه رنگ گرم باعث شور و هیجان می شود و نگاه به آن ممكن است باعث شود شما نتوانید راحت و سریع بخوابید.

لذا بهتر است كه در اتاق از چند رنگ استفاده شود .شما می توانید دیوار پشت تخت را از رنگ های گرم استفاده كنید و مابقی دیوارها را كه نگاه شما بیشتر به آنها می افتد ، از رنگ های سرد بهره ببرید .

  • اتاق خواب با سقف كوتاه

اگر اتاق خواب شما سقف كوتاهی دارد برای اینكه این عیب دیده نشود و یا كمتر شود شما می توانید از كاغذ دیواری راه راه عمودی استفاده كنید .استفاده از این نوع كاغذ باعث می شود كه دیوار بلند تر به نظر برسد.

  • اتاق خواب با دیوار نامتعارف
حتما مطالعه کنید
سقف کاذب گریلیوم

بعصی از اتاق خواب ها هستند كه یك دیوار نسبت به یك دیوار دیگر خیلی كوتاه تر است در این اتاق ها نیز در قسمت دیوار كوتاه باید از كاغذ راه راه افقی استفاده نمود تا كوتاهی دیوار دیده نشود.

  • طرح و رنگ كاغذ

در حالت كلی كاغذ دیواری ها نباید براق و درخشنده باشند . چون انعكاس نور موجب اذیت شده و آرامش را به هم می زند. استفاده از رنگ های تیره نیز توصیه نمی شود . چون رنگ تیره ، نور بیشتری به خود جذب می كند و اتاق تاریك به نظر می رسد.و ممكن است در روحیه ، اثر بدی بگذارد.

اما همانطور كه قبلا هم گفته شد انتخاب رنگ كاملا سلیقه ای است . لذا اگر شما اتاق خواب بزرگی دارید و نور خوبی هم دارد می توانید یكی از دیوارها ، مانند دیوار پشت تخت را تیره و یا مشكی در نظر بگیرید.اما اگر اتاق كوچكی دارید و نور طبیعی در آن كم است ، انتخاب رنگ های روشن می تواند اتاق شما را روشن تر و بزرگ تر جلوه كند.

  • دیوار تاكید

در اتاق خواب، دیوار پشت تخت را دیوار تاكید می گویند و شما می توانید رنگ و طرح كاغذ این قسمت را متمایز از سایر دیوارها انتخاب كنید اما به یاد داشته باشید كه هارمونی و تناسب كلی كار ، فراموش نشود.

  • هماهنگی كاغذ دیواری با كفپوش

توجه داشته باشید كه كاغذی را كه انتخاب می كنید با كف اتاق خواب هماهنگ باشد . اگركفپوش اتاق یك طرح خلوتی دارد شما می توانید از كاغذ با طرح شلوغ تر استفاده كنید و بالعكس اگر كفپوش شما یا طرح شلوغی دارد ، كاغذ شما باید تا حد امكان ساده و خلوت باشد.

  • استفاده از كاغذ مرغوب
حتما مطالعه کنید
پانل گچی و مزایای استفاده از آن

هزینه ی كاغذ دیواری از رنگ بیشتر است ، حالا كه شما تصمیم گرفتید كه اتاق را كاغذ كنید با كمی بیشتر هزینه كردن ، كاغذ مرغوبی را انتخاب كنید تا دوام و عمر آن نیز بیشتر باشد و بتوانید در صورت كثیف شدن ، راحت آن را تمیز نمایید.

سبك های كاغذ دیواری اتاق خواب

  • سبك مدرن : نقش و طرح های شادی دارد و در عین حال ساده و خلوت . در سبك مدرن از تصویر در كاغذ نیز استفاده می كند.
  • سبك كلاسیك : سبك كلاسیك از گذشته مرسوم بوده و عمدتا از خطوط و منحنی های منظم تشكیل شده . این سبك آرامش را القاء می كند. از رنگ های گرم و خنثی مانند خاكستری ، طوسی ، بژ و طلایی می توان در آن استفاده نمود.
  • سبك پرووانس ( روستایی ) : این سبك حس خوب و آرامش بخش یك فضای روستایی را به ما القا می كند. در این سبك ، ازنقش برگ و گل ظریف با رنگ های طبیعی و شاد سبز و قرمز و بنفش استفاده می شود.در این فضا شما صبح كاملا سر حال از خواب بلند می شوید.
  • سبك اسكاندیناوی : در این طرح عمدتا از رنگ سفید و خاكستری استفاده می شود.

سبك های كاغذ دیواری اتاق خواب

كلام آخر

همان طور كه گفته شد اتاق خواب از آن جهت كه محل خواب و تجدید قوا و تمدد اعصاب می باشد .لذا بسیار اهمیت دارد كه محیط آن طوری باشد كه بتوان در آن خواب راحتی داشته باشیم واحساس آرامش كامل بكنیم. راحت به خواب برویم و سر حال و قبراق از خواب بلند شویم تا بتوانیم یك روز خوب را شروع كنیم.بنابراین یكی از عواملی كه در این خصوص نقش مهمی را ایفا می كند كاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم