بلاگ

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کار در منزل

دکوراسیون اتاق کار در منزل

طراحی داخلی منزل | سازه گالوانیزه کناف | شهام دیزاین :شما چه از اتاق شخصی خود به عنوان محل کسب و کار و درآمد استفاده کنید و چه به عنوان اتاقی برای استراحت و انجام کار های شخصی ، باید به دکوراسیون آن توجه زیادی داشته باشید. اگر به دکوراسیون آن توجه نداشته باشید ، قاعدتا بازده خوبی از کسب و کار خود نخواهید داشت.

با گسترش دنیای بزرگ تکنولوژی و فناوری و دسترسی راحت تر افراد به اینترنت ، دور کاری‌ ها روز به روز افزایش یافته و در نتیجه افراد در خانه خود ، شروع به کار می کنند. به عبارتی دورکاری یعنی لازم نیست افراد شخصا به شرکت ها و محل کارشان بروند ، بلکه در خانه و به صورت آنلاین هم می توانند به کار خود ادامه دهند. قاعدتا دورکاری نیز ، مانند هر کار دیگری قواعد و اصول خاص خود را دارد که لازم است آن ها را رعایت کنید. نوع چیدمان اتاق کار ، یکی از این قواعد ها است. در ادامه نکات بیشتری را بیان خواهیم کرد ، با ما همراه باشید.

6 نکته مهم ، برای طراحی دکوراسیون اتاق کار در منزل

1- اهمیت وجود پنجره در اتاق کار

احتمالا قرار است که شما ساعت های زیادی را در اتاق کارتان بگذرانید ، پس قاعدتا اتاقی که شما در آن مشغول انجام فعالیت هستید نباید فضایی بسته باشد که در آن احساس خفگی به شما دست بدهد. پس سعی کنید ، اتاق کاری را که برای فعالیت های روزانه خود انتخاب می کنید ، یک پنجره داشته باشد. نکته دیگر این است که اتاق کار شما ، باید محلی آرام و ساکت باشد ، چرا که این گونه شما می توانید به بهترین نحو کار خود را انجام دهید. پس بهتر است مکانی کم رفت و آمد و ساکتی را برای اتاق کار خود انتخاب کنید.

حتما مطالعه کنید
دیوار پوش چوبی

2- اهمیت انتخاب درست ابزار و وسایل اتاق کار

گاهی اوقات افراد ، برای زیبا تر شدن محیط ، از ابزار و وسایلی استفاده می کند که هیچ کاربردی برای آن ها ندارد که تنها نقش دکور را بازی می کنند. اگر در اتاق کار خود میز ، قفسه ، صندلی و دیگر وسایلی را دارید ، حتما از وجود آن ها بهره ببرید ، اینگونه نباشد که تنها ویژگی مفید آن ها ، شلوغ تر کردن اتاق باشد.

پس بهتر است ، قبل از خرید وسایلی برای دکوراسیون اتاق کار ، حتما لیستی از ابزار مورد نظر که می دانید حتما آن ها را مورد استفاده قرار می دهید ، تهیه کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که حتی الامکان وسایلی را بخرید که هم زیبا باشند و هم کاربردی. همچنین ، سعی کنید وسایلی را که خریداری می کنید ، با دکوراسیون اتاق ست و هماهنگ باشد. به طور مثال ، اگر خانه ای و یا اتاق کاری به سبک مدرن و امروزی دارید ، پیشنهاد می شود که از قفسه های چوبی استفاده کنید تا هماهنگی و زیبایی محیط دو۲چندان شود.

3- در انتخاب صندلی اتاق کار خود دقت کنید

همان طور که می دانید ، صندلی یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین وسایلی است که وجود آن در اتاق کار ، ضروری می باشد. صندلی ابزاریست ، که شما ساعت ها روی آن می نشینید و به کار های خود رسیدگی می کنید ، پس انتخاب یک صندلی زیبا ، خوب و راحت که شما بتوانید برای مدت زیادی روی آن نشسته و احساس خستگی نکنید ، خیلی مهم است.

حتما مطالعه کنید
انتخاب دیوار پوش مناسب برای اتاق خواب

4- از رنگ های مورد علاقه خود ، برای رنگ آمیزی اتاق کار استفاده کنید

تا به حال حتما به محیط هایی بر خورده اید که از رنگ های بی روح و کسل کننده ای برای دیوار های خود استفاده می کنند. این رنگ ها نه تنها به شما انرژی نمی دهند ، بلکه تمام انرژی و انگیزه شما را نیز ، از بین می برند‌. پس برای رنگ کردن دیوار های اتاق کار خود ، به دنبال رنگ های مورد علاقه خود باشید.

این رنگ ها ممکن است برای برخی سبز ، زرد و یا آبی باشد ، و برای برخی دیگر ، سفید ، لیمویی و یا قرمز. با این کار ، شور و نشاط خاصی را به محیط القا می کنید ، چرا که رنگ باب میلتان روی دیوار های اتاق کار ، زده شده است. پس توجه کردن به سلیقه خود ، در انتخاب رنگ‌ دیوار های اتاق ، بسیار مهم است.

5- در اتاق خود ، راحت باشید

اگر جز آن دسته افرادی نیستید که در چیدمان اتاق خود خیلی مقرراتی هستند و یا دکوراسیون های مدرن را دوست دارند ، از وسایلی استفاده کنید که با آن ها راحت هستید. به طور مثال ، می توانید از یک لیوان زیبا ، که هم حس خوبی را به شما می دهد و هم آن را دوست دارید ، به عنوان یک جا مدادی استفاده کنید‌.

و یا اگر محیط های شاد و پیچیده ای را دوست دارید ، می توانید از سطل زباله رنگی ، گلدان های رنگارنگ و تابلو های جورواجور ، در اتاق کار خود استفاده کنید. چرا که ، همیشه لازم نیست همه ابزار با یکدیگر هماهنگ باشند. گاهی این تضاد ها هستند که زیبایی را به وجود می آورند‌.

حتما مطالعه کنید
سقف های آکوستیک

6- ابزار های مزاحم را پنهان کنید

قاعدتا ، در یک اتاق کار نرمال ، حتما یکی از وسایل الکتریکی مانند کامپیوتر ، لپ تاب ، تلفن و یا حتی پرینتر وجود دارد که وجود این وسایل ، بیانگر انبوهی از سیم ها و کابل های مزاحمی است که چهره ناخوشایندی نیز ، دارند. شما که نمی توانید آن ها را از بین ببرید ، اما می توانید با ایده ای خلاقانه و خوب ، آن ها را از جلوی دید پنهان کنید. همین طور بهتر است که ، این ابزار را نزدیک پریز برق راه اندازی کنید ، اینگونه از شر سیم های دراز و اضافی خلاص می شوید.

داشتن یک اتاق کار خوب و کاربردی ، چه برای افراد دورکار و چه غیر دورکار ، مهم است. گاهی اتاق کار ، تبدیل به یک منبعی برای کسب درآمد و پله ای برای پیشرفت شما می شود. اگر به دنبال طراحی یک اتاق کار خوب هستید ، اما نمی دانید که از کجا و چگونه باید شروع کنید ، ما به شما شرکت شهام دیزاین، با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی را ، معرفی می کنیم. امیدوارم مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم