بلاگ

نکات مهم برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

بزرگتر نشان دادن فضای خانه

اگر دانشجوی خوابگاه باشید یا در آپارتمانی با قیمت زیاد در یک کلان شهر زندگی کنید ، می دانید که تلاش برای بزرگتر نشان دادن یک خانه کوچک چقدر مشکل است.

از اتاق خواب هایی که به سختی می توانند تختخواب را جابجا کنند ، تا اتاق های نشیمن که باید فضای میز ناهار خوری ، دفتر کار در منزل و تلویزیون را در خود جای دهند ، جا دادن وسایل مورد نیازتان در فضای کوچک، کار ساده‌ای نیست.

همانطور که گفته شد ، بسیاری از راه حل های آسان وجود دارد که به شما کمک می‌کند فضای کوچک شما جذاب تر ، و در عین حال بزرگ‌تر به نظر برسد.

در اینجا ، 18 نکته جالب برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک وجود دارد که با آنها را با هم مرور می‌کنیم:

1. استفاده از پرده

نصب پرده های بلند که تا پایین زمین آویزان می‌شوند ، می‌تواند فضا را بازتر نشان دهد. هنگام افزودن پرده به اتاق ، مطمئن شوید که همرنگ دیوارهای شما هستند.

ست بودن رنگ پرده و دیوار فضای شما را بزرگتر نشان می دهد. یک ترفند دیگر این است که از پرده یک‌رنگ استفاده کنید.

2. استفاده از نور طبیعی

تا جایی که می توانید از نور طبیعی استفاده کنید که فضای را باز می کند و از قرار دادن وسایل خانه در مسیر نور خودداری کنید.

حتما مطالعه کنید
دیوار تاسیساتی کناف چیست

3. خلاص شدن از شر بهم ریختگی ‌ها

اگر در فضای کوچکی زندگی می کنید، سعی کنید همیشه خانه مرتبی داسته باشید. با رویکردی مینیمالیستی به دکوراسیون خود ، می توانید فضایی بی نقص و مطبوع ایجاد کنید.

ساده ترین راه برای دستیابی به این هدف خلاص شدن از شر وسایلی است که به ندرت استفاده می شوند و فضای اتاق را بیش از حد شلوغ نشان می دهند.

4. استفاده از رنگ روشن

رنگ های تیره و چشمگیر دیوار می توانند فضای اتاق را کوچکتر کنند زیرا نور نمی تواند منعکس شود . در عوض ، برای بازتر نشان دادن یک اتاق ، از رنگ سفید یا طرح های تک رنگ خاکستری ، کرم و زرد به دلیل توانایی آنها در انعکاس نور استفاده کنید.

وقتی از رنگ‌های روشن استفاده می کنید ، کنتراست ایجاد می‌شود و توهم فضای بزرگتری به وجود می‌آید.از طرح های رنگ تیره ، اگرچه ترند و مناسب طراحی هستند ، اما بهتر است در مناطق بزرگتر استفاده شود.

وقتی از طرح های رنگ تیره در اتاق های کوچکتر استفاده می شود ، احساس تنگی به آدم دست می‌دهد.

۵.استفاده از قالیچه

به سراغ قالیچه‌های کوچک با رنگ وطرح های ساده بروید. رنگ های یکپارچه یک اتاق کوچک را بازتر نشان می‌دهد.

6. مبلمان چند منظوره

از مبلمان‌های مانند عثمانی استفاده کنید که می توانند به عنوان میز قهوه و صندلی استفاده شوند.برخی از مبلمان‌های خود را با رنگ دیوارها ست کنید ، به این ترتیب این رنگ‌ها به راحتی در هم می آمیزند و فضای شما را وسیع تر می کنند.

۷.گزاشتن آینه

هر چیزی که نور را منعکس کند کلیدی است و آینه یکی از این موارد است. یک آینه سر پایی یا رومیزی که روبروی پنجره قرار گرفته می تواند بلافاصله دامنه اتاق را گسترش دهد.

8. استفاده از وسایل تزئینی بزرگ

فضای کم به این معنی نیست که شما نمی توانید قطعات بزرگتری داشته باشید. داشتن یک فضای صیقلی با یک قطعه بزرگ بهتر از چندین قطعه کوچکتر است و توهم یک فضای بزرگ را ایجاد می‌کند.

حتما مطالعه کنید
نحوه ی نور پردازی پذیرایی

9. نصب قفسه

اضافه کردن قفسه با اندازه‌ای تا سقف را در نظر بگیرید. این ترفند میزان ارتفاع سقف شما را بیشتر نشان می‌دهد ، به علاوه یک روش عالی برای افزودن فضای ذخیره سازی است.

قفسه بندی از کف تا سقف به شما امکان می دهد تا درهم و برهمی کف را از بین ببرید و از فضای دیوار استفاده کنید. یک قفسه از بالا به پایین ، که می تواند به ویژه در اتاق خواب ، آشپزخانه و اتاق نشیمن کارایی داشته باشد ، چشم را به سمت بالا ممعطوف می‌کند و سقف‌ها بلندتر نشان داده می‌شوند.

10. استفاده از نورپردازی در یک فضا

به جای استفاده از یک چراغ در سقف که چشم را در یک نقطه متمرکز می‌کند ، از چند لامپ برای پخش نور به طور یکنواخت در اطراف اتاق استفاده کنید. وجود چندین منبع نور در یک اتاق می تواند فضای بیشتری را ایجاد کند.

این ایده در اتاق هایی که نور طبیعی کمی دارند واقعا مفید است.

۱۱.رنگ روشن سقف

سقف در اصل دیوار پنجم است که نباید نادیده گرفته شود. رنگ های روشن روی سقف فضای بالا را باز می کنند و نور را منعکس می کنند.یا حتی برای زیباتر شدن سقف می توانید از سقف کاذب استفاده کنید

۱۲. نصب کفپوش

وقتی کف اتاق را به صورت مورب نصب می‌کنید ، فضا بزرگتر به نظر می رسد و خواه از چوب ، سنگ یا کاشی استفاده کنید ، این قانون برای همه اعمال می شود.

کف های چوبی تیره در صورت جفت شدن با رنگ دیوار روشن، فضای شما را بزرگتر نشان می دهد. همچنین انتخاب کفپوش رنگ روشن می تواند توهم فضای بزرگتری را ایجاد کند. استفاده از پارکت لمینت هم گزینه بسیارخوبی می باشد.

اگر امکان تعویض کفپوش یا پارکت چوبی را ندارید ، از فرش های رنگ روشن استفاده کنید تا حد امکان منطقه را بپوشاند.

حتما مطالعه کنید
هر آنچه باید درباره آشپزخانه دو رنگ بدانید

۱۳.شاخ و برگها را قطع کنید

به پنجره های خود نگاه کنید. اگر شاخه های درخت مانع از ورود نور می شوند ، آنها را مرتب کنید تا دید شما به فضای باز را بر گردانند.

۱۴.پارچه های مناسب را انتخاب کنید

پارچه های مانند پشم ، مخمل و خز حضور سنگینی دارند و می توانند فضای اتاق را بیش از حد تزیینی نشان دهند. پارچه‌های سبک تر ، مانند پنبه ، پارچه و توری ، توجه کمتری را به خود جلب می کنند ، که می تواند به فضای باز و روشن بودن اتاق کوچک کمک کند.

۱۵. از مواد طبیعی استفاده کنید

مبلمان ، اثاثه یا لوازم داخلی و لهجه های تزئینی ساخته شده از مواد طبیعی می توانند به فضای باز و هوای اتاق کمک کنند ، البته به شرطی که خیلی تیره نباشند.

۱۶. استفاده از مبل پایه دار

انتخاب مبلمان پایه‌دار فضای کوچک را باز می کند. در مقایسه با مبلمان‌هایی که بدون پایه هستند و برای یک فضای کوچک می توانند خیلی بزرگ و حجیم به نظر برسند ، مبل پایه‌دار، چشم را به سمت بالا می کشد و توهم نور و فضای بیشتری را در یک فضای کوچک ایجاد می کند.

۱۷. راه‌ها را اضافه کنید

نوارها – چه عمودی و چه افقی – می توانند توهم فضای بیشتری ایجاد کنند. نوارهای عمودی کمک می کند تا چشم به سمت بالا کشیده شود و نوارهای افقی به گسترده تر شدن اتاق کمک می کند. حتماً رنگهایی را انتخاب کنید که با بقیه موارد اتاق مطابقت داشته باشد.

۱۸. استفاده از رنگ تک رنگ

طرح رنگی را با استفاده از یک رنگ با سایه ها و یا بافت های مختلف انتخاب کنید. رنگ های کم رنگ مانند کرم ، سفید ، آبی کمرنگ یا زرد و خاکستری روشن را انتخاب کنید.

رنگ های روشن تر ظاهری باز و هوایی دارند. برای برجسته سازی دیوارهای رنگ روشن و برجسته سازی بافت بدون ایجاد اثر منفی ، می توانید از چند وسیله تیره مانند کوسن مبل یا گلدان استفاده کنید.

بعضی از افراد دغدغه خانه بزرگ را دارند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید ، امروزه روش های مختلفی برای بزرگ نمایی فضای داخلی خانه وجود دارند که کوچک بودن محیط را به حداقل می رسانند.

اگر اطلاعاتی در این مورد ندارید شهام دیزاین می تواند شما را در این راه همراهی و راهنمایی کند. تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم