بلاگ

پوشش ضد حریق چیست

پوشش ضد حریق چیست

 

دیوار کاذب | بازسازی منزل | شهام دیزاین : پوشش ضد حریق چیست ، یک لایه محافظتی است که روی سطوح مختلف ساختمان نصب شده و هنگام آتش سوزی از ساختمان محافظت می کند. با این پوشش،هنگام آتش سوزی زمان کافی برای فرار کردن و حتی خاموش کردن حریق (در صورتی که مقدار آتش سوزی کم بود می توانید آن را خاموش کنید ، در غیر این صورت به سرعت با آتش نشانی تماس بگیرید) را نیز دارید.

این لایه ، به گونه ای طراحی شده است که از هر گونه سطوحی مثل فلزی و بتنی ، می تواند محافظت کند. استفاده از پوشش های ضد حریق ، باعث می شود که دمای اجزای مهم ساختمان پایش شده (در مدت زمان خاصی) و از به هم خوردن و ریزش سازه ، جلوگیری می کند. به عبارت دیگر می توان که پوشش ضد حریق ، روی یک سطح منطبق شده و از ان در برابر اتش سوزی ، به میزان قابل توجهی محافظت می کند.

به طور کلی ، سیستم های ضد حریق را برای جلوگیری از تخریب سازه ها و خسارت های جانی ، تولید و عرضه می کنند. مدت زمانی که یک لایه پوششی می تواند از ساختمان در برابر حریق محافظت کند ، به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از :

• نوع سازه (بتنی ، فولادی)

• شکل و مدل

• نوع کاربرد

• میزان مواد قابل اشتعالی که در سازه وجود دارد

• مقدار فاصله ساختمان تا آتش نشانی

• افراد ساکن و یا در حال کار

• زمان وقوع حریق و غیره …

کاربرد پوشش های ضد حریق

پوشش های ضد حریق را می توان یکی از اساسی ترین راه های مقابله با آتش سوزی دانست که می تواند آتش های خانمان سوز چند ثانیه ای را به چند ساعت تبدیل کند. این سازه هیچ محدودیتی برای اجرا نداشته و شما می توانید از کیفیت های مختلف آن ، با توجه به محیط مورد نظر ، استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید
آشنایی با دیـوارپوش آکوستیک

قاعدتا استفاده از یک لایه محافظتی با کیفیت ، به شما این تضمین را می دهد که هنگام وقوع حریق ، ساختمان شما چندان آسیبی ندیده و ریزش نخواهد کرد. وجود این سیستم ، در سازه های امروزی بسیار مهم و کاربردی شده است. از این فناوری ، در فضا های خاصی چون بیمارستان ها ، موزه ها ، مراکزی که عمومی بوده و تجمع افراد در آنجا زیاد است ، مراکز خرید بزرگ ، ساختمان های مسکونی و غیره … استفاده می شود.

این پوشش ، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. به طوری که علاوه بر امکان نصب در سازه های جدید و نو ساخت ، امکان نصب در ساختمان های قدیمی نیز وجود دارد. پس بهترین کار این است که هنگام ساخت ، از پوشش ضد حریق در سازه استفاده کنید .

مزایای استفاده از این پوشش

• حفاظت از جان افراد

یکی از ویژگی های مهم این لایه ، این است که می تواند هنگام بروز اتش سوزی ، از جان و مال افراد محافظت کرده و بتواند وقت بیشتری را برای فرار کردن آن ها و رسیدن کمک ، فراهم کند. شاید یکی از بد ترین افکاری که به ذهن افراد خطور می کند ، رخ داد آتش و سوختن در آن است. با نصب این لایه ، به گونه ای جان خود را بیمه کرده و هنگام بروز اتش ، فرصت فرار کردن و یا رسیدن ماموران آتش نشانی را برای شما ایجاد می کند.

• حفاظت از سازه

همان طور که پیش تر هم گفته شد ، نصب این لایه در سطوح ساختمان سبب پایداری بیشتر اسکلت سازه می شود و هنگام بروز اتش سوزی ، ساختمان مقاومت بیشتری داشته و تخریب نمی شود.

حتما مطالعه کنید
تایل پی وی سی

• فرصت اطفاء حریق

با استفاده از این سیستم ، شما چیزی حدود ۳ تا ۵ ساعت فرصت دارید که آتش را مهار کرده و از خسارات زیادی جلوگیری کنید‌.

• سرعت نصب بالا

یکی دیگر از مزایای این پوشش ، سرعت نصب بالای آن ها است. گاهی اوقات افراد به دلیل طول کشیدن و یا کند بودن سرعت نصب مصالح ساختمانی ، از تغییر دکوراسیون و باز سازی خانه ، صرفه نظر می کنند. اما پوشش های ضد حریق ، کاملا برعکس بوده و از سرعت نصب بالایی بر خوردارند.

• تاثیر نداشتن روی زیبایی ساختمان

• تعمیرات سریع و آسان

هنگام بروز مشکل ، شما می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و مشکل را برطرف کنید.

• قابل استفاده در سطوح داخلی و خارجی

• مورد تایید استاندار های جهانی و غیره …

نکته مهم :

درست است که نصب این پوشش در سطوح مختلف ساختمان باعث جلوگیری از تخریب ساختمان و اتفاقاتی نظیر آن می شود ، اما این به آن معنا نیست که می تواند حریق را نیز خاموش کند. بلافاصله بعد از رویت آتش سوزی ، در صورت وجود و امکان دسترسی ، با آتش نشانی تماس گرفته و از آن ها بخواهید که در محل حاضر شوند. برای جلوگیری از پیامد های غیر قتبل جبران ، ین کار بهترین راه است.

قیمت اجرای پوشش ضد حریق

 

متاسفانه با توجه به بالا رفتن روز افزون قیمت ها ، نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که هزینه اجرا و نصب پوشش های ضد حریق چقدر می شود. برای اطلاع دقیق از قیمت ها ، بهترین راه ، رفتن به نمایندگی های آن ها است. نمایندگی ها می توانند اطلاعاتی دقیق در خصوص پوشش های ضد حریق و قیمت آن ها را به شما بگویند.

حتما مطالعه کنید
دیزاین کافی‌ شاپ

یکی از دغدغه هایی که انسان همیشه همراه خود داشته است ،رخ دادن آتش سوزی و تبعات آن است. در پی این حادثه ممکن است که ساختمان به طور کامل سوخته و تخریب شود ، و مهم تر از همه ، جان افراد به خطر می افتند. با پیشرفت بشر در صنعت ساخت و ساز ، امروزه فناوری های زیادی برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند آتش سوزی ، به وجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم