بلاگشهام دیزاین

دیوار پوش چرمی چیست ؟

زمانی كه بشر خانه را از گل و سنگ بنا كرد به این فكر افتاد كه بدنه های آن را اعم از سقف ، كف و دیوارها را پوشش دهد تا هم زیبا تر شود و هم از سرما و نفوذ حشرات در امان باشند. لذا از آن زمان تا اكنون دغدغه معماران قدیم و مهندسان ساختمان و طراحان دكوراسیون داخلی امروزی،عدم تنوع كافی در محصولات موجود در بازار بوده است.و اینكه تنوع رنگ و طرح در این محصولات نمی تواند نیاز آنها را برآورده كند. لذا روزبه روز نیاز به ابداع و اختراع یك محصول با تكنولوزی جدید وخاص احساس می شد.

از جمله ی این نیازها در بحث دكوراسیون داخلی ، دیوار پوش ها می باشند. دیوار پوش ها نیز از گذشته تا به حال تغییرات زیادی كرده است و بر اساس نیاز بشر و پیشرفت علم و تكنولولوزی طرح ها و سبك های جدیدی وارد بازار شده است.

قبل از پرداختن به مبحث اصلی كه دیوار پوش چرمی می باشد . برای آشنایی بیشتر با انواع دیوار پوش ها به صورت مختصر اشاره ای به انواع آن از گذشته تاحال ، می كنیم.

انواع دیوار پوش

كاه گل : زمانی كه گچ وجود نداشت و یا به نوعی ، كشف نشده بود و یا استفاده ی از آن گران تمام می شد. بشر از مخلوط كاه و گل برای پوشش دیوار های خود استفاده می كرد . با این كار سنگ و آجر دیوار دیده نمی شد و هم چنین از نفوذ سرما ، گرما و حشرات جلوگیری می شد. جالب است بدانید كه مخلوط كاه گل ( گل رس ) یكی از بهترین عایق های حرارتی است. اگر یك سر به محله ها و خانه های قدیمی شهر بزنید می توانید دیوارهای كاه گلی را ببینید.

حتما مطالعه کنید
بهترین ایده ها برای تزئین دیوار در سال ۲۰۲۱

گچ و خاك : با پیدایش گچ به این فكر افتادند كه آن را باخاك رس مخلوط كنند و گچ و خاك بسازند و پس از تركیب آن ها با آب ، از آن برای پوشش دیوار استفاده كردند. در این حالت نسبت به كاه گل ، سطح صاف تر و زیبا تری به دست آمد.

گچ : بعد از انجام گچ و خاك كه ضخامت آن حد اقل از یك سانت شروع می شود ( به طور متوسط تا 3 سانت گچ و خاك می شود) روی آن به ضخامت نیم سانت با گچ سفید كاری می شود . این پوشش بسیار صاف و یكنواخت و تمیز است . این دیوار پوش از زمان گذشته تا به امروز و قطعا تا سال های متمادی در آینده استفاده خواهد شد.

رنگ :وقتی بشر به تكنولوزی سفید كاری با گچ دست پیدا كرد ، این تكنولوزی او را اقناع نكرد چرا كه همیشه یك سطح صاف و سفید را به او می داد و تنوعی وجود نداشت ، لذا به دنبال پوششی برای روی گچ افتاد . بنابر این بشر به علم ساختن رنگ دست یافت. و توانست با ساخت رنگ در انواع مختلف دیوار ها را از یكنواختی در بیاورد.

كاغذ دیواری : رنگ ها ، تنوع در رنگ را دارا هستند اما عیب بزرگ آنها نداشتن طرح و نقش است . لذا كاغذ دیواری این نقص و كمبود را جبران كرد . بله كاغذ ها ، هم می توانند با تنوع رنگ و هم تنوع طرح و اشكال مختلف ، نیاز انسان و طراحان را برطرف كند.

سنگ : سنگ به عنوان یك منبع طبیعی و در دسترس ، همیشه مورد توجه قرار داشته است . لذا بعد از ساخت دستگاه های برش و ساب سنگ ، طرح ها و رنگ های زیبای طبیعی سنگ ها نمایان شد و سنگ به عنوان یك دیوار پوش زیبا و لوكس معرفی گردید. كه البته تا به امروز به قوت خود باقی است.

حتما مطالعه کنید
پارکت چوبی

سرامیك: امروزه مهندسان و معماران از سرامیك به عنوان دیوار پوش استفاده می كنند . رنگ و طرح های متنوع از جمله دلایل استفاده از این محصول می باشد.

pvc : دیوار پوش های پی وی سی نیز از تكنولوزی و نسل جدید دیوار پوش ها به حساب می آیند.از محاسن دیوارپوش های پی وی سی ، تنوع بی نهایت طرح و رنگ و ضد آب بودن آن است . از این دیوار پوش می توان در سبك های مختلف دكوراسیون بهره برد.

ام دی اف: دیوار پوش های ام دی اف نیز بسیار شیك و زیبا خواه شد. و به دلیل تنوع در طرح و رنگ طرفداران زیادی دارد.

انواع دیوار پوش چرمی

دیوار پوش چرمی

از آنجایی كه خواسته های بشر تمامی ندارد و تنوع طلبی ، روز به روز بیشتر می شود . براین اساس تكنولوزی نیز مجبور به پیشرفت است. لذا مهندسان بی وقفه در حال به روز رسانی محصولات خود می باشند. كه در این میان دیوار پوش ها نیز از قافله عقب نماندند. یكی از به روز ترین این محصولات دیوار پوش چرمی می باشد .

دیوار پوش های چرمی را دیوار پوش سه بعدی نیز می گویند. این محصول به دلیل ویژگی هایی كه دارد جلوه ی خاصی داشته و در فضاهای لوكس و لاكچری استفاده می گردد.ضخامت آنها از 1 تا 4 سانت می باشد.لذا به صورت برجسته نشان می دهد. این دیوار پوش ها می توانند از چرم طبیعی و مصنوعی ساخته شوند.

انواع دیوار پوش چرمی

دیوار پوش های چرمی بر اساس اینكه در كجا و به چه منظوری استفاده می شوند در دو نوع زیر تولید می شوند.

  • رولی : مانند كاغذ دیواری و به صورت رولی تولید می شوند . این نوع دیوار پوش بیشتر برای دیوارهای اتاق كنفرانس ، دیوار سالن اجتماعات ، آمفی تئاتر و سالن سینما استفاده می شود . دیوار پوش چرمی به خاطر عایق بودن در برابر صدا ، آكوستیك بوده و مناسب فضاهای فوق می باشد.
  • تایلی و پانلی : استفاده از این نوع مانند جور چین ( پازل ) است كه باید قطعات آن را در كنار هم قرار دهید تا شكل و طرح مورد نظر به دست آید. ابعاد تایل ها 30*30 ، 40*40 و 50*50 می باشد.
حتما مطالعه کنید
كرتین وال یا دیوار پرده ای چیست؟

مزایای دیوار پوش های چرمی

  • حمل ونقل آسان
  • نصب سریع و آسان
  • تنوع در طرح و رنگ
  • عایق صوت و حرارت
  • مقاوم در برابر ضربه و خط و خش
  • قابل شستشو
  • ضد رطوبت

محل استفاده ی دیوار پوش چرمی

دیوار پوش چرمی یك محصول لوكس و بسیار شیك و با جلوه است لذا باید در مكان های خاص نصب گرددتا زیبایی آن و محیط دو چندان شود.از جمله مكان هایی كه باید نصب شوند:

  • پشت تخت در اتاق خواب
  • دیوار پشت میز نهار خوری
  • دیوار پشت تلوزیون
  • دیوار لوگوی شركت و اداره
  • دیوار ورودی در سالن هتل ها
  • دیوار های خاص در سالن های اجتماعات
  • مطب پزشكان
  • بیمارستان ها

طریقه ی نصب دیوار پوش چرمی

اگر به صورت رولی باشد با استفاده از چسب می توانید مانند كاغذ دیواری آن را نصب كنید.

اگر به صورت تایلی باشدبا استفاده از چسب حرارتی در اطراف تایل و چسب آكواریوم در قسمت مركزی ، آنها را به دیوار بچسبانید.توجه داشته باشید كه شما قبل از نصب  روی دیوار ، باید روی زمین به صورت خشك شبیه سازی را انجام دهید.

كلام آخر

این دیوار پوش می تواند با انواع سبك های معماری و دكوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد. اما نباید از آن در چند دیوار استفاده كرد و باید در هر قسمت از منزل و یا ساختمان ، یك دیوار را به این كار اختصاص دهید و از نور پردازی تاكیدی برای  این دیوارها استفاده كنید تا جلوه و زیبایی آنها بیشتر و بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم