بلاگ

سقف کشسان و مزایا و معایب آن

سقف کشسان

سقف کشسان نوعی از سقف های افتاده است. این روش یکی از قدیمی ترین تکنیک ها ، در طراحی داخلی است. رومیان باستان از ابریشم و مصریان از کتان استفاده می کردند ، در حالی که ارمنی ها پنبه را ترجیح می دادند.

تعمیر سقفی قدیمی و آسیب دیده ممکن است هزینه و زحمت زیادی داشته باشد، در چنین حالتی ممکن است یک سقف کشسان را در نظر بگیرید تا نقص محل را پنهان کنید که بسیار سبک تر از تخته گچ است. همچنین امکان نصب سریع تر را نیز فراهم می کند.

سقف کشسان چیست؟

با گذشت زمان ، سقف کشسان به یک کمبود تبدیل شد که امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این نوع سقف کاذب از پارچه PVC ساخته شده است که روی تخته های مخصوص متصل به دیوارها نصب می شود.

محبوب ترین این سقف ها عبارتند از:

سقف کشسان سه بعدی: یک تصویر سه بعدی روی بوم چاپ می شود ، که منظره ای خاص را ایجاد می کند که متداول ترین طرح ها ، تصاویری از آب ، فضا یا آسمان است. این سقف ها ، روشی بسیار زیبا و متناسب با طراحی داخلی ، مدرن است.

آینه کشسان سقف: سطح براق مواد ، مانند آینه ، نور را منعکس می کند. این سقف های کشسان ممکن است هر رنگی داشته باشند. معمولاً در طراحی های داخلی لوکس و سلطنتی استفاده می شود.

سقف کشسان مات: ساخته شده از پارچه ای ، که نور را منعکس نمی کند. اگر چه تنوع رنگ زیادی دارد ، اما رنگ سفید بیشترین محبوبیت را دارد ، زیرا با بیشتر طراحی های داخلی متناسب است.

حتما مطالعه کنید
آسمان مجازی اتاق کودک

چرا این سقف انتخاب می شود؟

سقف کشسان یک راه حلی مناسب برای زیبا سازی هر مکان است که پتانسیل پنهان کردن سطح های آسیب دیده را دارد. مانند لوله های خارجی که می تواند آن ها را به راحتی با پارچه پوشاند.

برای آشنایی با کناف سقف این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مزایای سقف های کشسان

سقف کشسان ساخته شده از پارچه ، که بسیار سریع و آسان نصب می شود.

از دیگر مزایای این سقف ها:

دوام: سقف های کشسان در برابر آسیب مکانیکی کاملاً مقاوم هستند. به همین دلیل یکی از بادوام ترین ، طرح ها محسوب می شوند که ممکن است بیش از ده ها سال دوام داشته باشند که تولید کنندگان هم معمولاً 10 سال ضمانت ارائه می دهند.

مقاومت: پارچه هایی که برای سقف های کشسان استفاده می شوند ، در برابر رطوبت ، آتش و گرد و غبار مقاوم هستند. اگر خوب نصب شوند ، سقف های کشسان ضد آب هستند و در صورت نشت سقف ، پارچه اجازه عبور را نمی دهد.

همان طوری که بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می کنند ، بسته به نوع ساخت و ساز ، یک سقف کشسان قادر است تا 100 لیتر آب را نگه دارد. پارچه های مورد استفاده در چنین سازه هایی ضد آتش هستند.

عایق صوتی: سقف کشسان ساخته شده از یک غشا که قادر است سر و صدای یک فضا را جذب کند. این امر به ویژه در سالن های سخنرانی بزرگ ، و همچنین در آپارتمان های خصوصی ، به خصوص در اتاق خواب ها بسیار مفید است.

حتما مطالعه کنید
سقف کاذب چوبی

تمیز کردن آسان: بعد از نصب ، سقف کشسان توجه و حساسیت خاصی نیاز ندارد به طوری که می توان آن ها را به راحتی جارو برقی و تمیز کرد.

معایب این سقف ها :

جدا از مزایا ، هر سقف افتاده ساخته شده از پارچه ، دارای نقاط ضعفی نیز هست.

مشکل در اندازه بندی: علی رغم این واقعیت که سقف های کشسان بسیار متنوع هستند ، اما برای هر نوع اتاق مناسب نیستند. مناسب بودن سقف پارچه ، در فضا هایی با شکلی غیر معمول یا دیوارها دارای طاقچه و گودال ، بسیار دشوار است.

اگرچه تابلو ها را می توان با چنین شرایطی تنظیم کرد ، اما ممکن است کاملاً هزینه بر باشد. مشکل دیگر این واقعیت است که حداکثر اندازه پارچه 5 متر است. سطوح بزرگتر نیاز به استفاده از دو پارچه جداگانه دارند که سطح کاملاً یکنواختی ایجاد نمی کنند.

گزینه های روشنایی: قدرت لامپ های مورد استفاده برای سقف کشسان نمی تواند بزرگتر از ۴۰ وات باشند. آن ها همچنین باید در برابر گرما حفظ شوند. دمای بالا می تواند باعث تغییر رنگ پارچه شود.

قیمت بالا: قیمت کلی بدیهی است که به اندازه ، مواد انتخاب شده و پیچیدگی اتاق بستگی دارد ، اما سقف های افتاده به طور کلی هزینه بر هستند.

هزینه ها همراه با سفارشی سازی پروژه ، طراحی خاص چاپ و مناسب سازی ساخت و ساز در اتاق های غیر معمول افزایش می یابد.

بر خلاف سقف های تخته گچ ، راه حل های مربوط به پارچه نیاز به استخدام خدمه متخصص دارد و اینکه پارچه ها به راحتی هنگام نصب آسیب می بیند.

حتما مطالعه کنید
راه های صرفه جویی در هزینه هنگام خرید کفپوش

سقف کشسان چگونه نصب می شود؟

سقف های کششی نیازی به تهیه سقف اصلی ندارند. تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که اطمینان حاصل کنید که چیزی (مثلاً گرد و غبار یا گچ) از آن بریزد.

دیوار هایی که قرار است تابلوها روی آن ها نصب شوند باید صاف شوند. در هنگام نصب ممکن است مبلمان داخل آن بمانند. اتاق باید گرم شود. کمترین دما 18 درجه سانتی گراد است ، در حالی که 40 درجه سانتیگراد بهترین درجه حرارت است.

اگر سقف پی وی سی باشد ، قبل از کشش ، مواد باید تا 60 – 70 درجه سانتیگراد گرم شوند ولی سقف پارچه ای نیازی به گرم شدن ندارد. قبل از نصب سازه ، پارچه با اتصال دهنده های مخصوص به گوشه های ساخت و ساز متصل می شود.

سقفی گرم که به تخته ها نصب شده ، روی دیوارها متصل می شود. گرما باعث انقباض و کشش پارچه می شود و باعث ایجاد یک سطح صاف و یکدست می شود. آخرین مرحله ، پنهان کردن شکاف بین تخته ها و دیوارها است.

هزینه سقف کشسان

قیمت سقف های افتاده به عوامل زیادی بستگی دارد. مهمترین آن ، مساحت اتاق است. مسئله مهم دیگر شکل غیر معمول اتاق ، هرگونه فرو رفتگی یا طاقچه. همه این مشکلات به رشد قیمت کمک می کند.

قیمت نیز توسط سفارشی سازی شکل گرفته است. مواد استفاده شده (PVC یا پلی استر) ، الگوی انتخاب شده ، چاپ سفارشی. نورپردازی نیز مهم است . شما می توانید یک نوار LED یا یک لامپ سنتی انتخاب کنید ، که به طور خاص برای چنین سقفی مناسب باشد.

اگر قصد طراحی یا بازسازی فضای خانه خود را دارید اما ایده‌ای برای این کار ندارید، پیشنهاد می‌شچد با شرکت شهام دیزاین که دارای سابقه طولانی و درخشان در زمینه اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی است، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم