بلاگ

آسمان مجازی اتاق کودک

آسمان مجازی اتاق کودک

 امروز یکی از مشغله های فکری اغلب پدران و مادران جوان، دکوراسیون داخلی اتاق کودک خود می باشد. به کمک افراد متخصص در این رشته دکوراسیون های جدید و به روزی طراحی شده است که در اتاق کودک پیاده‌ سازی خواهند شد. روش های گوناگون بسیاری برای بهتر و زیبا تر دیده شدن اتاق کودک، با توجه به ایده های روانشناسی عنوان شده و به کار گرفته می‌ شوند؛ اما یکی از ایده هایی که امروز مورد استقبال زیادی قرار گرفته است طراحی آسمان مجازی در اتاق کودکان می باشد. این سبک از طراحی اتاق تاثیر بسزایی در ایجاد روحیه ی خوب در کودکان داشته است. در ادامه با مباحثی چون چیستی آن، مزیت و برخی از طرح های آن آشنا خواهید شد.

 

آسمان مجازی اتاق کودک

آسمان مجازی چیست؟

یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید مورد توجه بسیاری قرار گیرد این است که رنگ های به کار رفته و سبک طراحی اتاق به گونه‌ ای باشد که تأثیر مثبت در روح و ذهن کودک بگذارد. از این رو با بهره گیری از چند مورد از ابزاری که در نما سازی مورد استفاده قرار می ‌گیرند سبکی با نام آسمان مجازی طراحی شده است که در دنیای مدرن و جدید در بسیاری از منازل قابل رویت می باشد. به عنوان مثال استفاده از نور در این سبک در جذابیت آن بسیار موثر است؛ در واقع آسمان مجازی همان سقف کاذب است که در کنار طرح ‌های گوناگون از نور زیبایی نیز برخوردار می باشد.

حتما مطالعه کنید
دیوار پوششی کناف

 

به طور معمول انسانی که وارد طبیعت می شود نا خود آگاه آرامش را به وجود خود تزریق می‌ کند، شایان ذکر است که طرح های این نوع از سقف کاذب یا همان آسمان مجازی نیز به گونه ای هستند که از یک جزء طبیعت الگو برداری شده اند که با توجه به نور به کار رفته در آن ها میزان طبیعی نشان دادن آن ها بیش تر می شود و قادر به تداعی کردن نمایه های طبیعی هستند. لازم به ذکر است که در کنار طرح های طبیعی مانند کهکشان برای اتاق کودک، از طرح‌ های غیر طبیعی مانند شخصیت های کارتونی نیز بهره گرفته می شود.

 

تأثیر مثبت آسمان مجازی در اتاق کودک

کودکان از سن های خاصی به بعد می بایست در اتاق خود مستقر شده و شب را نیز بدون حضور پدر و مادر سپری کنند. این مورد می تواند برای برخی از کودکان بسیار آزار دهنده باشد. در این صورت عاملی که می تواند به ایجاد رغبت در کودک برای ماندن در اتاق خواب کمک کند، دکوراسیون به کار رفته در اتاق می باشد. هر چه دکوراسیون اتاق از نظر کودک دلنشین تر باشد میزان میل و رغبت او نیز بیش تر خواهد شد. استفاده از آسمان مجازی یکی از عامل های زیبا تر دیده شدن اتاق کودک می باشد. نور کمک شایانی به این زیبایی می کند؛ از آن جا که در آسمان مجازی از نور نیز ایده گرفته شده است می‌ توان گفت در صورت تعبیه شدن آسمان مجازی، میزان تاریکی اتاق کم شده و این امر موجب کم تر شدن ترس کودک از تاریکی اتاق می شود. یکی دیگر از تاثیر های مثبتی که توسط آسمان مجازی اتاق کودک پدید می آید این است که به بزرگ ‌تر نشان دادن اتاق کمک می ‌کند. معمولا اتاق های کوچک برای استقرار وسایل کودک در منازل مورد انتخاب واقع می‌ شوند، به همین دلیل می‌ توان برای بزرگ‌ تر دیده شدن درون اتاق از آسمان مجازی استفاده نمود. البته نکته ای که حائز اهمیت می‌ باشد این است که در صورتی این روش موجب این امر می گردد که از رنگ‌ های روشن در ساحتار آسمان مجازی بهره گرفته شده باشد.

حتما مطالعه کنید
کاغذ دیواری یا رنگ بهترین انتخاب برای خانه شما کدام است

 

طرح های آسمان مجازی اتاق کودک

 همه کودکان در دوره‌ های مختلف دارای الگو هایی هستند که معمولاً از شخصیت‌ های کارتونی نشأت می گیرند. خوب است که دکور اتاق کودک نیز مطابق با سلیقه وی صورت گیرد. آسمان مجازی نیز مطابق سلیقه های کودکان از طرح ‌های بسیاری برخوردار می باشد. به عنوان مثال طرح‌ هایی چون شخصیت کارتونی السا، گیسو کمند سفید برفی و …، یا نور پردازی هایی به رنگ صورتی برای اتاق دختر های خردسال مناسب می باشد و طرح هایی چون ماشین، باب اسفنجی و انیمیشن های گوناگون، یا نور پردازی هایی که به رنگ آبی یا سایر رنگ ها انجام می شود، مورد علاقه پسران خردسال می باشد. البته افزون بر این طرح ها، طرح های کهکشان، وکتور، آسمان، شکوفه، لوگو، اقیانوس و… نیز برای آسمان مجازی اتاق کودک مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به طور کلی اتاق کودک باید نوعی طراحی گردد که علاوه بر مطابقت با روحیه ی او موجب افزایش آرامش وی نیز شود.

 

طرح های آسمان مجازی اتاق کودک

ویژگی های آسمان مجازی

 آسمان مجازی اتاق کودک یکی از تولیدات مفید همراه با مزیت ‌های خوب بوده است که از ویژگی های مختص به خود نیز برخوردار می باشد. به عنوان مثال این محصول نوعی عایق صوتی به شمار می رود که به راحتی و در مدت زمان کم در اتاق کودک تعبیه می شود.  یکی دیگر از ویژگی های آن این است که در برابر نفوذ آب مقاومت می کند؛ افزون بر آن به راحتی از گرد و غبار خلاصی یافته و تمیز می شود. در کنار تمامی این موارد می توان به این مورد که در صورت ایجاد خرابی و یا هر نقص در ساختار آسمان مجازی با کمک تکنسین های مربوطه رفع نقص آن به سهولت انجام شده و در کم ترین زمان تعمیر خواهد شد نیز اشاره کرد. لازم به ذکر است که این محصول از جنس های متفاوتی برخوردار است که طبق آن قیمت گذاری صورت می گیرد. افزون بر این مورد عامل دیگری که در قیمت گذاری تاثیر گذار است، میزان تایل های به کار رفته در ساختار آسمان مجازی می باشد.

حتما مطالعه کنید
انواع اتصالات برای اجرای کناف

 

آسمان مجازی کودکانه

سخن پایانی

با توجه به این مقاله، اتاقی برای کودک مناسب می باشد که استرس و اضطراب را از او دور سازد که این امر با توجه به دکور اتاق تحقق می یابد. آسمان مجازی که در این مقاله به معرفی آن پرداختیم نمونه ای از دکور اتاق است که به از بین رفتن استرس کودک کمک خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم