بلاگ

سقف های آکوستیک

سقف های آکوستیک

دیوار کناف | کناف سقف | شهام دیزاین : سقف آکوستیک نوعی سقف کاذب محسوب می شود که از مهم ترین خاصیت های آن می توان به عایق کردن و اکوستیک کردن محیط در برابر سروصدا های مزاحم می باشد و می تواند جایگزین مناسبی برای عایق های صوتی باشد. شاید اولین و مهم ترین کاربردی که در مورد سقف آکوستیک به ذهن افراد می رسد ، خلاص شدن از شر صدا های مزاحم است.

سقف اکوستیک در مکان هایی چون سینما ها ، سالن های تئاتر ، سالن های کنسرت ، تالار ها و دیگر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد و از بیرون رفتن صدا جلوگیری می کند.

گاهی اوقات خانه های ساخته شده ، در معرض صدا های مزاحمی چون صدای ماشین ها قرار می گیرند. در چنین حالتی دیوار آکوستیک به کمک شما می آید. امروزه ، سقف آکوستیک طرفداران زیادی در بین معماران و ساختمان سازان پیدا کرده است. آن ها از سقف آکوستیک به عنوان یک مانع در برابر صدا استفاده می کنند.

• انواع سقف های کاذب آکوستیک

امروزه ، شما می توانید تایل های آکوستیک را به دو صورت پیدا کنید‌ ، اولی سازه آشکار و دومی سازه پنهان. در سازه آشکار ، نصب آن از پایین انجام می شود اما در سازه پنهان ، نصب آن از بالا صورت می گیرد.

سقف کاذب آکوستیک از نظر شیوه‌ نصب آن ها

تایل های آکوستیک به سه دسته تقسیم بندی می شود‌:

۱- تایل های آکوستیکی که بر روی سقف ها نصب می شوند‌.
۲- تایل های آکوستیکی که با استفاده از شبکه فلزی نصب می شوند.
۳- تایل های آکوستیکی که روی دیوار ها نصب می شوند.

مزایای استفاده از سقف کاذب آکوستیک

خب همان طور که گفته شد ، اصلی ترین مزیت آن ، خلاص شدن از شر آلودگی های صوتی است ؛ اما این تنها مزیت استفاده از سقف اکوستیک نیست. در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شوید.

حتما مطالعه کنید
نحوه ی نور پردازی اتاق خواب

در مرحله اول ، اینکه مدت زمان نصب و ساخت ساز آن ها ، کم است‌ ، و یا اینکه وقتی شما سقف آکوستیک نصب می کنید ، دیگر نیازی به رنگ آمیزی نخواهید داشت و این کار صرفه جویی زیادی در هزینه ها می کند. بعضی اوقات سیم کشی هایی که برای تکمیل ساختمان انجام می شود ، در نمای داخلی خانه تاثیر زیبایی ندارد ، این مشکل در اداره ها نیز بیشتر به چشم می خورد ؛ در این جاست که سقف های آکوستیک به کمک شما می آیند.

شما می توانید با استفاده از آن ، سیم های مزاحم را پوشانده و هر زمان که خودتان خواستید دوباره به ان سیم ها دسترسی پیدا کنید‌. شاید دیده باشید که معمولا خانه های قدیمی دارای سقفی بلند هستند ، خب همانطور که می دانید داشتن سقفی بلند علاوه بر اینکه درد سر های خاص خود را دارد ، باعث هدر رفتن انرژی زیادی نیز می شود.

در چنین موقعیتی ، شما می توانید با نصب سقف های آکوستیک هم زیبایی فضا را چندان کنید ، هم سقف بلند و بی استفاده را به کار بگیرید و هم از اتلاف بیهوده انرژی جلوگیری کنید. خبر خوب اینجاست که نصب این سقف ها به صورت دائم نیست ، یعنی شما هر زمان که بخواهید می توانید سقف های کاذب آکوستیکی خود را از سقف جدا کنید.

• مزایای سقف کاذب آکوستیک

سقف های کاذب آکوستیک به عنوان یک منعکس کننده نور عمل می کنند ، این امر سبب می شود که خانه شما نور بیشتری داشته باشد که در نتیجه هزینه ها کاهش می یابد و همچنین در انرژی نیز صرفه جویی می شود. متاسفانه اکثر افراد فکر می کنند که سقف های آکوستیک فقط برای استودیو های موسیقی ، سینماها و یا ادارات استفاده می شود ، اما چنین نیست ؛ درست است که در موارد گفته شده سقف آکوستیک کاربرد بیشتری دارد اما بدین گونه نیست نه دیگر نمی شود از آن در دیگر مکان ها استفاده کنیم ، شاید برخی از افراد دوست دارند که خانه شان در آرامش باشد و یا از صدا های مزاحم خسته شده اند.

حتما مطالعه کنید
نحوه ی نور پردازی نمای ساختمان

• نصب سقف آکوستیک

در کل سقف های کاذب ، از جمله سقف های اکوستیک از نصب آسانی برخورد دار هستند. بنابر این اگر قصد نصب همچین سقفی را دارید ، نگران نباشید ، با استفاده از کمک یک حرفه ای و کار بلد می توانید در کمترین زمان سقف کاذب خود را نصب کنید و از مزایای آن بهرمند شوید‌.

• هزینه نصب سقف کاذب آکوستیک

هزینه های نصب سقف های کاذب اکوستیک ، با یکدیگر متفاوت است. هزینه نصب آن ها به نوع تایل به کار رفته بستگی دارد. همچنین به کیفیت ، شرکت و یا کارخانه مورد نظر نیز بستگی دارد.

سقف اکوستیک چگونه صدا را جذب می کند؟

خب همان طور که قبل تر هم گفته شد ، تایل های آکوستیک ، قابلیت بالایی در جذب صدا دارند. تایل ها به دلیل انتقال اصوات از طریق سوراخ های موجود روی بدنه ، باعث می شوند که نه صدایی از محیط خارج شود و نه صدایی از بیرون وارد محیط شود. همچنین ، اگر از یک لایه پشم سنگ در پشت تایل های خود استفاده کنید ، می توانید جذب صدا ها را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

• تایل مورد استفاده در این سقف ها

تایل های به کار رفته در سقف های آکوستیک از تنوع بالایی برخوردار هستند. در اینجا چند نمونه از انواع تایل ها را قرار داده ایم:
• تایل های گچی : به طور معمول ، رایج ترین تایل اکوستیک ، تایل های گچی هستند. تایل های گچی از یک لایه فیلس تشکیل شده که در دو رنگ سفید یا مشکی در پشت صفحه جهت جلوگیری از فروریزی و انتشار ذرات استفاده میشه شوند‌.

معمولا ابعاد تایل ها از ۶۰۰ در ۶۰۰ میلی متر شروع می شوند. تایل ‌های گچی ، با توجه به جذب صدا طبقه بندی می شوند:

۱- تایل گچی آکوستیک مدل ۱۸/۶ (پانچ دایره ای) : در این مدل ، سوراخ های موجود در روی تایل ها به شکل دایره هایی به قطر ۶ میلی متری که فاصله آن ها از یکدیگر ۱۸ میلیمتر است.

۲- تایل گچی آکوستیک مدل ۳۶/۱۲/۸ (پانچ دایره ای) : در این مدل سوراخ های موجود روی تایل ها به شکل دایره هایی به قطر ۸ و ۱۲میلی متری هستند که فاصله آن ها از یکدیگر ۳۶ میلیمتر است.

حتما مطالعه کنید
سقف کاذب گریلیوم

ابعاد گوناگون تایل در سقف ها

۳- تایل گچی آکوستیک مدل ۵۰/۱۲/۸ (پانچ دایره ای) : در این مدل ، سوراخ های موجود روی تایل ها به شکل دایره هایی به قطر ۸ و ۱۲میلیمتری هستند که فاصله آن ها از یکدیگر ۵۰ میلی متر است.

۴- تایل گچی آکوستیک مدل ۱۸/۸ (پانچ دایره ای) : در این مدل ، سوراخ های موجود روی تایل ها به شکل دایره هایی به قطر ۸ میلی متری است که فاصله آن ها از یکدیگر ۱۸ میلی متر است.

۵- تایل گچی آکوستیک مدل ۲۵/۱۲ (پانچ مربعی) : در این مدل ، سوراخ های موجود روی تایل ها به شکل مربع هایی هستند که طول هر ضلع آن ۱۲ میلی متر است که فاصله آن ها از یکدیگر ۲۵ میلی متر است.

۶- تایل گچی آکوستیک مدل ۹۶/۶ : در این مدل ، سوراخ های موجود روی این تایل به شکل شیار های خطی به طول ۹۷ و عرض ۶ میلی متری است که به صورت گروه های ۷ تایی بر روی تایل ها ایجاد شده اند. فاصله گروه ها به یکدیگر ۱۵۰ میلی متر است.

تایل آکوستیک پوشالی

اين تايل ها بسیار زیبا و خاص هستند. اگر به دنبال زیبایی سقف خود هستید ، ما تایل های آکوستیک پوشالی را پیشنهاد می کنیم که از تركيب موادی چون پشم چوب ، پودر منيزيت و آب توليد شده و استحكام بالايي برخوردار می باشد.

• تایل آکوستیک الیاف معدنی (AMF) : تایل های آکوستیک الیاف معدنی ، ساخت کشور آلمان هستند که امروزه در بازار های جهانی رواج یافته است. این تایل ها به دلیل کیفیت بالا ، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند که در ضخامت های مختلفی تولید و عرضه می شوند.

از مزایای این تایل ها می توان به این موارد اشاره کرد: مقاومت در برابر حریق ، خاصیت آکوستیکی ، نصب و نگهداری آسان ، انتی باکتریال ، آکوستیکی بسیار زیبا و کم وزن ، قابل بازیافت و عاری از هر گونه موارد شیمیایی است.

• پنل های کلینیو (Cleaneo)

نصب پنل های کلینیو سبب می شود که هوای موجود در محیط متعادل و خوب باشد. از این پنل در مکان هایی چون ساختمان های اداری و دولتی ، رستوران ها ، هتل ها و مدارس استفاده می شود.

آیا از صدا های مزاحم خسته شده اید؟

صدا هایی که باعث مزاحمت شده و آرامش شما را به می زنند. استفاده از سقف های آکوستیک می تواند مشکلاتی از قبیل آلودگی های صوتی را برای شما حل کند. همچنین با نصب این‌ سقف ، دیگر نیازی به رنگ کردن دیوار ندارید که در نتیجه در هزینه ها صرفه جویی شده و از نصب آسانی نیز برخوردار است.

اگر اطلاعات زیادی ندارید ما به شما شرکت شهام دیزاین، با سابقه ای درخشان را به شما معرفی می کنیم. امیدوارم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم