بلاگ

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری امروزه یک انتخاب فوق العاده جذاب و محبوب برای طراحی است.با تولید کاغذ دیواری‌های جدید و متنوع ، تحول بسیار عظیمی در طراحی به وجود آمد.

اگر به دنبال یک بسته بندی مجهز به خصوصیات طراحی عالی مانند الگوهای جذاب ، رنگ ، بافت و عمق هستید ، انواع کاغذ دیواری گزینه‌ای ایده‌آلی است.

ریشه این دکوراسیون در اروپای غربی است که در قرن شانزدهم برای بازسازی خانه های اروپایی شگفتی‌هایی به وجود آورد.

از قرن 18 و 19 میلادی به تدریج محبوب شده است و بسیاری از طراحان در تلاشند الگوهای جالبی را پیدا کنند که نه تنها مناسب فضای داخلی باشد بلکه فضای خارجی را نیز تکمیل کند.

علاوه بر این ، طیف گسترده ای از کاغذ دیواری‌ها وجود دارد که بر اساس ویژگی هایشان متفاوتند و یک لایه محافظ به دیوارهای شما اضافه می کنند.

در راهنمای زیر ، انواع مختلفی از این محصول را گردآوری کرده ایم که قبل از خرید باید با آنها آشنا شوید.
بنابراین ، بدون اتلاف وقت، سراغ آنها می‌رویم!

انواع کاغذ دیواری

در سال 1785 کریستف فیلیپ اوبرکمپ اولین دستگاه چاپ طرح و نقش روی ورقهای کاغذ دیواری را اختراع کرد. از آن زمان ساخت این محصول تکامل یافته و توسعه یافت و به بخشی مهمی در دنیای طراحی داخلی تبدیل شد.

در این توضیحات انواع اصلی این محصول را لیست کرده‌ایم که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

کاغذ لاینر

هدف اصلی از انتخاب لاینر ، پوشاندن نقص های جزئی سطح دیوار قبل از رنگ آمیزی یا پنهان کردن رنگی است که قبلا روی دیوارها یا سقف ها اعمال شده بود. این مدل از کاغذ یا فایبر گلاس ساخته شده که نصب و کندن آن بسیار آسان است.

حتما مطالعه کنید
دیوار پوش ترمووال

کاغذ دیواری سنتی

سلولز جز اصلی این نوع کاغذ دیواری است. این کاغذدیواری‌ها به طور گسترده ای برای اتاق خواب (به خصوص اتاق خواب کودکان) و سالن غذاخوری استفاده می شود.

آنها بسیار مقرون به صرفه و قابل دسترس هستند و می توان آنها را در هر فروشگاه طراحی یافت. با این وجود ، رنگ این کاغذدیواری‌ها در زیر آفتاب محو می شوند و قابل شستشو نیستند. بیشتر کاغذ دیواری‌های نمادین “ویلیام موریس” و “سندرسون” از سلولز ساخته شده اند.

کاغذ نوع وینیل

یک نوع کاغذ دیواری بسیار محبوب است که از یک لایه پشتی ، کاغذ یا الیاف و یک پوشش پلاستیکی فوقانی تشکیل شده اند.

این کاغذها قابل شستشو ، مقاوم در برابر نور ، نسبتاً ارزان و بسیار بادوام هستند و همین امر آنها را به عنوان انتخابی ایده‌آل برای آشپزخانه ، سالن غذاخوری و حمام تبدیل می كند. فقط باید هر 10-20 سال عوض شود.

کاغذ نوع وینیل از نظر رنگ و طرح متفاوت هستند. با این حال ، آنها به دیوارها اجازه نفس کشیدن نمی‌دهند ، ممکن است بخارات سمی از آنها خارج شود ، بنابراین نباید از آنها در اتاق خواب و فضای تهویه استفاده شود.

کاغذ دیواری برجسته

کاغذ دیواری های برجسته عمق و کنتراست جالبی را به دیوارهای ساده اضافه می کنند. این بافت ها می توانند از پارچه های ظریف و نرم تا هندسه های نمایشی الهام بگیرند .

محبوب ترین رنگها کرم و مات است زیرا اینها یک رنگ طبیعی فوق العاده ایجاد می کنند که می تواند با اکثر رنگهای برجسته و برجسته دیگر هماهنگی داشته باشد.

حتما مطالعه کنید
انواع دیوارهای شیشه ای و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری برجسته می تواند نقص‌هایی مثل خراش ، ترک و زبری دیوار را بپوشانند. معایب آن این است: چسباندن و کندن آنها مشکل است و با برداشتن کاغذ دیواری برجسته، خطر آسیب رساندن به گچ وجود دارد.

کاغذ نوع مایع

این کاغذ دیواری‌ها از سلولز و الیاف پنبه تشکیل شده اند. باید با کمک یک پالت مخصوص به صورت مایع استفاده شود. عایق حرارتی و صوتی خوبی دارد. این مدل از مواد طبیعی و غیر سمی تشکیل شده است.

اجازه می دهد تا دیوار “نفس بکشد” و میزان رطوبت اتاق را کنترل می کند. این مدل به نوعی شبیه رنگ است و می توان نقاشی ها و تصاویر مختلفی را به صورت دستی روی دیوار یا سقف ترسیم کرد. با این حال ، این ماده یک عیب قابل توجه دارد:

به راحتی با آب پاک می‌شود و قابل شستشو نیست.

کاغذ دیواری غیر بافته شده

منسوجات غیر بافته شده از ترکیبی خاص از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده اند و این الیاف را در بسیاری از محصولات خانگی مانند کیسه های چای ، فیلترهای قهوه و گاز پیدا خواهید کرد.

از آنجا که این انواع کاغذ دیواری قادر به نفس کشیدن هستند ، این باعث می شود که آنها یک انتخاب عالی برای آشپزخانه و حمام باشند. این دیوارپوش ها در برابر پارگی نیز مقاوم هستند.این کاغذ دیواری‌ها، کاربر پسند و سازگار با محیط زیست در بازار امروز هستند و نصب آنها به تلاش کمی نیاز دارد. با این وجود کاغذ دیواری های غیربافته گران هستند و قابل شستشو نیستند.

کاغذ مدل فایبر گلاس

همانطور که از نامشان پیداست ، آنها از الیاف شیشه‌ای ساخته شده و بهم متصل شده اند تا ماده ای ورقه ای را تشکیل دهند. با توجه به نحوه تولید کاغذ دیواری ، فوق العاده محکم هستند.

حتما مطالعه کنید
کاربرد سقف کاذب چوبی

آنها در برابر حریق مقاوم هستند و از گسترش شعله های آتش جلوگیری می کنند ، این یک مزیت اساسی برای ایمنی در برابر آتش است. بعد از استفاده حرفه ای می توان آنها را بارها و بارها بدون لایه برداری یا حتی گچ کاری رنگ زد.

کاغذ فایبرگلاس یک روش عالی برای پوشاندن ترک های دیواری است. خاصیت عایق بندی آنها رشد کپک را کاهش داده یا حتی متوقف می کند.

فایبرگلاس ماده ای سبک ، بسیار مستحکم و مقاوم است. از فایبرگلاس معمولا در قایق ، اتومبیل ، حمام ، وان آبگرم ، مخزن آب ، بام ، لوله ، روکش چوب و غیره استفاده کرد. معایب استفاده از آن عبارتند از: قیمت بالا ، انعطاف پذیری کم.

کاغذ دیواری بامبو

کاغذ مدل بامبو – یک محصول طبیعی سازگار با محیط زیست ساخته شده است. آنها تا طولانی مدت تغییر رنگ نمی دهند. از آنجا که بامبو یک ماده “طبیعی” است ، می تواند تحت تأثیر رطوبت زیاد قرار گیرد و بسیار تمیز شود.

بامبو دارای ویژگی های ضد عفونی کننده است ، بنابراین نه تنها از رشد خزه جلوگیری می کند بلکه برخی از میکروب ها را نیز از بین می برد. معایب آن عبارتند از: قیمت بالا و انباشت بالای گرد و غبار.

اگر به دنبال گزینه های جدیدتر برای جایگزین کردن کاغذ دیواری می خواهید دیوار پوش پی وی سی بسیار مناسب می باشد.

دیگر دوران دکوراسیون داخلی بی روحی که نصب آن سخت و کندن آن سخت تر است ، گذشته است.

اکنون می توانید از مواد متنوعی که نصب و حذف آنها راحت است لذت ببرید. با تماس با شرکت شهام دیزاین شما می توانید مطابق با سلیقه خود، بهترین طراحی و متریال را برای خانه یا محل کارتان انتخاب و اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم