بلاگ

کی پلاس چیست

کی پلاس

عایق صوتی کناف | کناف سقف | شهام دیزاین : کی پلاس چیست، همان کناف است و نام این برند، از کناف به کی پلاس تغییر

یافته و از سال ۱۳۹۹ با این نام تجاری ، در ایران به کار خود ادامه می دهد. کناف ها ، اساسا از صفحاتی که با روکش گچی پوشانده شده اند ، ساخته می شوند. این صفحات ، طی فرایند هایی به یکدیگر متصل شده و کناف یا همان کی پلاس را می سازند.

این سیستم ، به دلیل داشتن مزایای زیاد نسبت به دیگر مصالح ساختمانی سنتی ، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. همچنین ، کناف ها در انواع رنگ ، طرح و مدل ارائه داده می شوند که باب میل هر سلیقه ای هستند. بنیان گذار و موسس اصلی شرکت کناف ، کشور آلمان است. کمپانی بزرگ آلمانی ، با بیش از 18000 هزار نفر نیروی کار در سراسر جهان ، دائماً در حال تلاش و تکاپو ، برای کسب رضایت مشتریان خود در تمام دنیا است.

این کمپانی ، معمولا واحد های صنعتی و سازنده خود را ، در مناطقی راه اندازی می کند که اولا دارای مواد اولیه فراوان بوده و دوما ، از بازار فروش خوبی برخوردار باشند. این کار ، روز به روز سبب ایجاد نمایندگی های مختلفی در سراسر دنیا از جمله اروپا و آسیا شده که مصالح ساختمانی با کیفیت را به مردم ارائه می دهد.

در واقع علت پیشرفت شرکت کی پلاس ، تصمیم گیری های درست و به موقع ، ابداع و نوآوری مداوم ، حمایت و سرمایه گذاری در ایده های کار آمد و غیره … است که باعث شده نام این شرکت ، در بین بهترین تولید کنندگان مصالح ساختمانی در جهان قرار بگیرد. در ادامه ، با مطالب بیشتری در مورد کی پلاس یا همان کناف ، آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

دیوار های کی پلاس

دیوار کناف ، در واقع یک دیوار غیر باربر است که معمولا برای تقسیم کردن فضای های داخلی استفاده می شود. این ساختار ، شامل صفحاتی از جنس C,CW و U,UW است که این صفحات با استفاده از روکش های گچی پوشش داده شده و نصب می شوند. شکاف هایی که هنگام ساخت آن ها به وجود می آید را با استفاده از نوار های بتونه مخصوص ، درزگیری می کنند.

حتما مطالعه کنید
انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه

این کار باعث می شود که در پایان کار ، سطحی صاف و یکنواخت ایجاد شود تا شما بتوانید آن را به صورت دلخواه خود رنگ و طراحی کنید. همچنین فضای خالی موجود در داخل دیوار ها ، به شما امکان بکار گرفتن انواع عایق های حرارتی و صوتی را می دهد. علاوه بر این ها ، سیم ها و اتصالات ساختمانی را که چهره خوبی نیز ندارند را می توانید به راحتی در آن ها جای گذاری کنید.

برخی از مزایای استفاده از کی پلاس چیست

• مقاوم در برابر زلزله

این سیستم ، به دلیل وزن سبک و انعطاف پذیری بسیار بالا ، در برابر زلزله مقاوم عمل می کند.

• ایمنی مناسب

کناف ها ، به دلیل انجام درست و دقیق اتصالات ، از ایمنی بالایی برخوردار است. همچنین در سقف ها دیوار های کناف کاری شده ، با توجه به نوع و دستورالعمل نصب آن ها ، اتصالات به یکدیگر وصل و راه اندازی می شوند.

• سرعت نصب بالا

نصب و راه اندازی این سیستم ، در شرایط عادی و با نیروی کار معقول ، چیزی حدود ۴ برابر سریع تر از نصب سیستم های سنتی می باشد.

• اجرای راحت

کی پلاس ها به دلیل طراحی مناسبی که دارند ، اجرای آن ها نسبت به دیگر سیستم ها ، راحت تر است.

• داشتن وزن

امروزه تکنولوژی و فناوری های نوین در زمینه سیستم ها کناف ، باعث شده اند که مزایای آن ها دو چندان شود‌. کی پلاس ها به دلیل نوع ساختار ، چیزی حدود ۲۵ درصد وزن کمتری نسبت به مصالح ساختمانی دارند. اگر وزن کمتر شود ، در نتیجه ، هزینه ها کاهش یافته و ابزار مورد استفاده نیز برای اجرا ، کمتر می شوند. با این کار می توانید صرفه جویی زیادی در هزینه ها و فضا داشته باشید.

• افزایش فضا

همان طور که پیش تر هم گفته شد ، کناف ها به دلیل نوع ساختاری که دارند ، نسبت به سایر مصالح ساختمانی ، فضای کمتری را اشغال می کند. در نتیجه باعث می شود که شما فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید. این کار معمولا توسط دیوارها و پارتیشن های کناف صورت می گیرد.

حتما مطالعه کنید
نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کار در منزل

• عایق حرارتی مناسب

یکی از بهترین مزایای کی پلاس چیست، عایق حرارتی بودن آنهاست. در صورت اجرای درست ، می تواند به شدت عایق حرارتی خوبی برای شما باشد.

• عایق صوتی مناسب

از دیگر مزایای خوب کناف ها ، عایق صوتی بودن آن ها است. باز هم تاکید می کنیم که اگر مراحل نصب و اجرا به درستی انجام شود ، می توان از تمام مزایای آن از جمله عایق صوتی بودن آن ، استفاده کنیم؛ در غیر این صورت ، بخش زیادی از فواید آن را از دست می دهید.

• دارای پنل هایی مقاوم در برابر رطوبت و آتش سوزی

• قابلیت نصب روی کف تمام شده : پارتیشن کی پلاس ها ، بر خلاف پارتیشن های سنتی ، حتی می توانند بر روی سرامیک و سنگ قابل اجرا باشند و پی توانند گزینه خوبی برای بازسازی محیط باشند.

• هماهنگی بالا با محیط : این سیستم قابلیت بالایی در هماهنگ شدن با هر گونه محیطی را دارد.

• 75 درصد از کل مصالح به کار رفته مصرفی در ساخت آن ، قابل بازیافت است.

• کاهش نیروی کار در هنگام اجرا : هنگام نصب این سیستم ، شما نیاز به افرادی جهت دیوار چینی ، سفید کاری و غیره … ندارید. معمولا برای نصب کی پلاس ها ، شما فقط به یک جوشکار ، رابیتس کار و گچ کار نیاز دارید. پس در نتیجه هزینه های شما ، کمتر می شود.

• دسترسی سریع و آسان به تاسیسات ساختمانی : سقف و دیوار های کناف کاری شده ، به دلیل اینکه در ساخت آن ها از اتصال خشک ، یعنی پیچ و مهره ، به جای سیمان و ملات استفاده می شود ، هنگام بروز مشکل شما می توانید به راحتی به تاسیسات ساختمانی خود دسترسی پیدا کنید.

انواع پانل های کی پلاس :

• پانل های 6 میلی متری : معمولا از این نوع پانل ها ، برای مدل هایی که شامل منحنی و یا قوس های تند هستند ، استفاده می شود. حتما دقت داشته باشید که از این پانل ها برای دیوار ها و سقف های ساده استفاده کرد ، چرا که کارایی آن ها فقط در نواحی منحنی و قوس دار است.

• پانل های 9.5 میلی متری : کاربرد این پانل ها هم مانند پانل های ۶ میلی متری ، فقط برای نواحی قوس دار و منحنی است. پس پیشنهاد می شود که از آن ها فقط برای نواحی گفته شده استفاده کنید.‌

حتما مطالعه کنید
انتخاب دیوار پوش مناسب برای اتاق خواب

• پانل های 12.5 میلی متری : پانل های ۱۲.۵ میلی متری ، بیشترین پانل هایی هستند که در حال حاضر ایران تولید می کند. از آن ها برای ساخت دیوار های جدا کننده ، سقف های کاذب دکوراتیو و ساده استفاده می شود.

• پانل های 15 میلی متری : به دلیل مقاومت زیادی که دارند ، معمولا در فضا هایی که نیاز به مقاومت بیشتری داشته باشند استفاده می شود.

• پانل های 18 میلی متری و بالاتر : اساسا از آن ها بیشتر برای مکان هایی که در معرض ضربه و بر خورد های شدید قرار دارند ، استفاده می شود.

سوالات متداول در مورد کناف

۱- آیا سیستم کی پلاس هنگام بروز زلزله ، مقاومت ساختمان را افزایش می دهد؟
بله افزایش می دهد.

۲- آیا آب و هوا برای نصب سیستم سقف کاذب کناف تاثیر دارد؟
خیر ، چرا که اگر سیستم کناف به خوبی راه نصب و راه اندازی شود ، برای هر آب و هوایی مناسب می باشد.

۳- سقف های کاذب مشبک کی پلاس ، چگونه به سقف اصلی متصل می شود؟
اگر ارتفاع سقف کمتر از ۲۵ سانتی متر باشد ، از مفتول و اگر ارتفاع سقف بالای ۲۵ سانتی متر باشند از فنر آویز استفاده می کنند.

۴- ضخامت پانل کی پلاس چیست و چه مقدار است؟
همان طور که گفته شد ، ضخامت پانل های کناف از ۶.۵ تا ۱۸ میلی متر هستند.

۵- آیا سیستم کی پلاس ، محصولی برای پوشش نمای بیرونی ساختمان نیز دارد؟
بله دارد ، محصول آکواپانل AQUA PANEL برای این کار تولید شده است.

انواع کی پلاس چیست ، سیستم بسیار گسترده و پیشرفته ای در زمینه تولید مصالح ساختمانی است. آن ها به دلیل مزایای زیاد و تنوع بالا در طرح ، رنگ و مدل ، از محبوبیت بالایی برخوردارند. استفاده از این سیستم نوین ، علاوه بر اینکه زیبایی خاصی را به محیط می بخشد ، باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها نیز می شود.

اگر قصد دارید که از کناف ها در فضای داخلی خود استفاده کنید اما اطلاعات زیادی در این باره ندادید، ما به شما شرکت شهام دیزاین ، با سابقه ای درخشان در زمینه کناف کاری ساختمان را معرفی می کنیم. امیدوارم مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم