بلاگ

عایق بندی و نکات آن

عایق بندی و نکات آن

عایق چیست؟

عایق بندی و نکات آن یکی از کار آمد ترین روش های صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه است ؛ زیرا در زمستان آن را گرم و در تابستان را خنک نگه می دارد .

در حقیقت ، نصب عایق در مدت یک سال یک خانه نیمه مستقل سه خوابه می تواند با نصب عایق دیواری تا 310 پوند در قبض انرژی صرفه جویی کند.

این راهنمایی به شما کمک می کند تا اهمیت عایق بندی خانه را درک کنید و همچنین اقدامات متفاوتی را که می توانید برای بهبود عایق بندی خانه خود انتخاب کنید و از نظر انرژی کار آیی بیشتری داشته باشید به شما معرفی می کند.

 

عایق بندی خانگی چیست؟

عایق به شما کمک می کند تا در تمام طول سال درجه حرارت خوبی را در خانه خود داشته باشید و از آن در برابر سرما در زمستان و گرمای زیاد در تابستان محافظت کنید .

عایق بندی و نکات آن برای کاهش آلودگی صوتی نیز مفید است. یک خانه عایق بندی شده بسیار کم مصرف است و به گرمایش و سرمایش اضافی بسیار کمی نیاز دارد.

اینکه با عایق بندی منزل خود چه مبلغی پس انداز خواهید کرد به عوامل مختلفی مانند نوع عایق و اندازه خانه بستگی دارد. علاوه بر این ، بسته به اینکه خانه شما چند ساله است ، باید اقدامات عایق بندی بیشتر یا کمتری را در نظر بگیرید.

نصب و راه اندازی عایق بندی

خوبی این است که شما به طور کلی برای نصب و راه اندازی اقدامات عایق بندی نیازی به مجوز برنامه ریزی ندارید و آن ها در نهایت بازپرداخت می شوند بنابراین یک سرمایه گذاری عاقلانه است.

حتما مطالعه کنید
سقف کاذب چوبی

معمولاً خانه های مدرن با استاندارد های عایق بندی بسیار خوبی ساخته می شوند ، اما خانه های قدیمی در نقاط مختلف نیاز به کارهای زیادی دارند. در مورد آخر ، احتمالاً گزینه های زیادی برای بهبود بهره وری انرژی خانه شما وجود دارد.

وقتی خیلی سرد است ، گرما از همه جهات ممکن است از بین برود ، بنابراین شما باید به فکر عایق بندی یکپارچه باشید تا گرما در خانه شما حفظ شود. می توانید سقف ، کف ، دیوارها ، پنجره ها و درها را عایق بندی کنید.

مهم ترین چیز ، دیوارها است زیرا برای یک خانه معمولی دیوارها حدود 30 تا 40 درصد گرما را از دست می دهند. سقف در درجه دوم قرار دارد و تقریباً 25 درصد از دست دادن گرما را تشکیل می دهد. سپس پنجره ها و درها با 20 درصد و در آخر ، کف می آید.

برخی ویژگی های عایق بندی

• باعث صرفه جویی در مقدار زیادی انرژی می شود.
• بازگشت سرمایه به طور معمول: 6 ماه 2 سال
• ایجاد مشاغل
• سرمایه عمده ای را برای راه اندازی یک مرکز ارائه می دهد.
• عایق بندی و نکات آن از کارگران محافظت می کند

آخرین باری که در مورد یک جلسه ایمنی در مورد عایق مکانیکی شنیده اید چه زمانی بوده است؟ محافظت از کارگران در برابر تماس با سطوح گرم یا سرد باید مورد توجه هر پروژه ایمنی باشد.

سیستم های عایق بندی و نکات آن می توانند یک جز حیاتی در برنامه های مرتبط با ایمنی زندگی مانند کانال های آشپزخانه تجاری ، محافظت از سینی های مجرای برق و ارتباطات و موارد مشابه باشند. عایق بندی می تواند تأثیر مستقیمی بر رفاه حال کارمندان داشته باشد.

حتما مطالعه کنید
قرنیز ام دی اف

تعویض عایق

دستاورد عایق ، یک فناوری است ، که باید حتما در یک مرکز ، بررسی و مهندسی شود و در طول استفاده از آن مقاوم باشد. تخمین زده شده است که اکنون بین 10 تا 30 درصد از کل عایق های نصب شده از بین رفته یا آسیب دیده اند.

تعویض به موقع و صحیح و یا نگهداری نکردن از سیستم عایق به معنای از دست دادن کامل مزایای عایق است. در بسیاری از مواقع ، موارد مهمی مانند اتلاف بیش از حد انرژی ، خوردگی تحت عایق (CUI) ، رشد قالب ، افزایش هزینه عملیات و کاهش بهره وری فرآیند ایجاد می شود.

عایق بندی باعث صرفه جویی در انرژی می شود

مهم ترین موارد از مزایای عایق ، صرفه جویی در انرژی و صرفه جویی در هزینه است. انرژی غالباً پر هزینه ترین جز در مدیریت ساختمان یا تأسیسات تولیدی و فرآیند های آن است.

قاعدتا کاهش مصرف انرژی باعث کاهش هزینه ها می شود و کاهش هزینه ها برای اکثر شرکت ها یک هدف اصلی است. عایق کاری نیز یک سرمایه گذاری فوق العاده مقرون به صرفه است ؛ با طراحی صحیح ، نصب و نگهداری سیستم عایق می توان نرخ بازدهی سالانه را بیش از صد درصد داد.

علاوه بر این ، عایق کاری باعث کاهش شدید انرژی می شود. تجهیزات یا فرآیند هایی که انرژی خود را از دست می دهند می توانند درجه حرارت داخل یک تأسیسات یا منطقه را افزایش دهند و فشار دیگری را بر سایر تجهیزات وارد کنند و عملکرد و امید به زندگی آن ها را کاهش دهند.

صرفه جویی در انرژی با عایق مکانیکی یک روش سریع و ساده برای صرفه جویی در هزینه است ، چه برای کاربرد های گرم و چه برای سرد. همان طور که یک مدیر تاسیسات پیشنهاد می کند .

حتما مطالعه کنید
انواع اتصالات برای اجرای کناف

فناوری های موجود در مصرف انرژی

از بین تمام فناوری های موجود در مصرف انرژی ، یک سیستم عایق بندی شده مناسب می تواند بهترین بازده سرمایه (ROI) را فراهم کند. منطقی است که ابتدا عایق‌ را به خوبی بررسی کنید.

• عایق کنترل و بهره وری فرآیند را بهبود می بخشد. اگر سیستم عایق در طرح اولیه نصب و نگهداری نشود ، کنترل فرآیند و بهره وری آسیب می بیند.

یک سیستم عایق طراحی شده که نصب و نگهداری گردیده است ، به درستی می تواند نتایج قابل قبولی را ارائه دهد یا حتی آن ها را بهبود بخشد.

عایق بندی هزینه های زندگی را کاهش می دهد

عایق می تواند یک بازگشت سرمایه خوب ایجاد کند و هزینه ها را بهبود بخشد. مطالعه ای که اخیراً در پژوهش ها انجام شده تخمین می زند که عایق مکانیکی به طور متوسط 20 درصد از کل انرژی را ذخیره می کند.

عایق همچنین با ایمن سازی در برابر آتش ، با نفوذ دیوار ها را مهر و موم می کند و از پیش روی آتش ، گازها و دود از یک اتاق به اتاق دیگر جلوگیری می کند. عایق محیط کار و زندگی را سالم تر می کند.

نتیجه گیری

عایق بندی ابزاری اثبات شده برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، افزایش بهره وری فرآیند ، ایجاد محیط کار ایمن تر و پربازده ، کنترل میعانات (که می تواند منجر به رشد قالب شود) ، پشتیبانی از فناوری طراحی پایدار و سایر مزایای دیگر است.

بسیاری از افراد ، بیشتر جذب راه حل های صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند که فکر می کنند هیجان انگیز تر هستند یا نتایج کم تری را ارائه می دهند.

اما یک سیستم عایق طراحی ، نصب و نگهداری صحیح می تواند مزایای کوتاه مدت و بلند مدت بیش از حد انتظار داشته باشد.

شرکت شهام دیزاین با سابقه عالی در زمینه دکوراسیون و طراحی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. صفر تا صد طراحی و چیدمان دکوراسیون خود را به ما بسپارید . برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم