بلاگ

راهنمای خرید مبل تختخواب شو

خرید مبل تختخواب شو

دیوار کناف | دیوار کاذب | شهام دیزاین : خرید مبل تختخواب شو ، جز آن دسته وسایلی هستند که کاربرد زیادی دارند. به طور کلی ، ابزار و وسایل چند کاره همیشه جذاب و شگفت انگیز هستند. می توان گفت که مهم ترین ویژگی آن ها ، صرفه جویی در فضا و هزینه است. همان طور از که اسمشان پیداست ، در عین حال که می توانند مبلی زیبا باشند ، تخت خوابی راحت نیز می شوند.

امروزه کمبود فضا ، دغدغه بسیاری از افرادی شده است که معمولا در آپارتمان زندگی می کنند. اینکه نتوان وسایل را به خوبی و با خیال راحت چید ، خیلی ذهن افراد را به خود درگیر می کند. با انتخاب مبلمان های تخت خواب شو ، دیگر نیازی نیست بابت کمبود فضا ناراحت بود ، چرا که همزمان کارایی دو وسیله مهم یعنی مبل و تخت خواب را ، برای شما انجام می دهد. در ادامه نکاتی مهم در مورد مبلمان های تخت خواب شو آورده شده است.‌ با ما همراه باشید.

نکاتی مهم هنگام خرید مبل تختخواب شو

1- اهمیت جنس مبل تختخواب شو

جنس ، یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که شما باید هنگام خرید مبل تخت خواب شو به آن توجه داشته باشید. قاعدتاً مبلی که شما قصد خرید آن را دارید ، باید با دوام و مرغوب باشد ؛ چرا که قرار است ،‌ دست کم ۴ سال از آن استفاده کنید. در این مبل ها ، جنس بدنه بسیار حائز اهمیت است ؛ چرا که شما می خواهید روی آن نشسته و ساعت ها استراحت کنید.

حتما مطالعه کنید
طراحی دكوراسیون داخلی دفتر كار

معمولا جنس بدنه مبل ها از چوب و فلز ساخته می شود. اگر جنس بدنه از فلز باشد ، قاعدتاً چون مقاومت بالایی دارد ، بهتر است ، اما اگر جنس بدنه از چوب بود ، دقت داشته باشید که از چوبی مقاوم و مرغوب استفاده شده باشد. همچنین اگر جنس پایه ها از چوب بود ، دقت کنید که پایه ها با چسب به بدنه متصل شده باشند نه میخ ؛ چرا که میخ ها بعد از چند بار استفاده ، شل شده و باعث نا متعادل شدن مبل می شود. علاوه بر نکات گفته شده ، جنس پارچه نیز بسیار مهم است.

هنگام خرید این مبل ها ، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند ، اساساً رنگ و جنس پارچه است. همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم ، شما قرار است از این وسیله ، همزمان به عنوان یک مبل و تخته خواب استفاده کنید ، پس باید آنقدری جنس پارچه خوب و مقاوم باشد که بعد از مدتی سریع پوسیده و از بین نرود.

همیشه سعی کنید به جنس پارچه بیشتر از طرح آن توجه کنید ، شاید پارچه های طرح دار برجسته زیبا تر به نظر برسند ، اما هنگام خواب و استراحت ، احساس راحتی را از شما گرفته و مناسب نیستند. پس هنگام خرید ، به جنس پارچه توجه داشته باشید ، چرا که اگر جنس آن خوب نباشد ، مجبور می شوید دوباره هزینه ای را صرف تعویض پارچه کنید.

2- اندازه مبل تخت خواب شو

طبق معمول ، اندازه و سایز در انتخاب یک مبل به خصوص مبل های تخت خواب شو ، بسیار مهم است. هنگام خرید مبل ، حتما آن را به طور کامل باز کرده و بررسی کنید که آیا اندازه و سایز آن ، برای شما مناسب است یا نه. با این کار شما می فهمید که چه فضایی را برای جای‌گذاری این مبل تخت خواب شو نیاز دارید. قبل از اقدام به خرید ، ابتدا مشخص کنید که این مبل را برای چه فضایی از خانه در نظر گرفته اید.‌

حتما مطالعه کنید
رنگ پارکت مناسب اتاق خواب پسرانه

حتما توجه داشته باشید که این مبل هنگام باز شدن به صورت کامل ، فضای زیادی را اشغال می کند ، پس در نتیجه فضای مورد نظر نباید آنقدر کوچک باشد که نتوان مبل را به صورت کامل باز کرد. اگر مبلی بزرگ را برای مکانی کوچک انتخاب کنید ، از زیبایی فضا گرفته می شود ؛ پس بهتر است از ابعاد کوچکتری استفاده کنید. قاعدتا بعد از خریداری مبل ، باید آن را از راه پله و در ها عبور دهید.

اگر در های خانه‌تان کوچک است ، بهتر است از مبل های تخت خواب شویی استفاده کنید که دسته های کوتاهی دارند. اینگونه به راحتی می توان آن را از ورودی های خانه عبور داد.

3- ست بودن مبل با دکوراسیون خانه

ایجاد هماهنگی بین ابزار و وسایل یک محیط ، بسیار مهم است. اینکه بتوانید در دکوراسیون منزلتان یک هماهنگی خوبی را ایجاد کنید ، کمی دشوار است. هنگام خرید مبلمان تختخواب شو ، به ست و هماهنگ بودن آن ها با دیگر وسایل خانه ، توجه کنید. البته همیشه علاقه شما ، مهم تر از همه چیز است. اگر به علاقه خود اهمیتی ندهید و فقط برای ایجاد هماهنگی بیشتر مبلی را انتخاب کنید که باب دلتان نیست ، احتمالا بعد ها از انتخاب خود پشیمان خواهید شد.

4- از دیگران مشاوره بگیرید

حتما قبل از خرید این نوع مبلمان ، از متخصصان و افرادی که در این کار حرفه ای هستند مشاوره بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. همچنین می توانید از افرادی که قبلاً از این نوع مبلمان خریداری کرده اند نیز ، مشاوره بگیرید ، چرا که آن ها تجربه استفاده از این نوع مبل را دارند و می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

حتما مطالعه کنید
چگونه کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنیم

5- مبل را به خوبی بررسی کنید

هنگام خرید مبل های تختخواب شو ، حتما آن را باز و بسته کنید. چک کنید و ببینید که با نوع باز و بسته شدن آن مشکلی ندارید و برای شما دشوار است یا نه. همچنین مطمئن شوید که اتصالات آن به خوبی به هم چفت شده اند. سپس تخت خواب را کاملا باز کرده و روی آن بنشینید. اطمینان حاصل کنید که همه جای آن محکم و راحت باشد.

کلام آخر: گاهی اوقات به دلیل کمبود فضا ، مجبور می شوید خیلی از وسایلتان را بلا استفاده نگه دارید. امروزه انواع مختلفی از وسایل های چندکاره که فضای کمی را اشغال می کنند ، به بازار ها عرضه شده است. این وسایل ها برای فضا های کوچک ، بسیار مناسب هستند.

مبل های تخت خواب شو نیز یک نمونه از وسایل چند کاره است که می تواند هموار هم مبل باشد و هم تخت خواب. اگر قصد خرید این نوع مبل را دارید اما اطلاعات زیادی در این باره ندارید ، ما به شما شرکت شهام دیزاین ، با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی داخلی منزل را معرفی می کنیم. امیدواریم مطالب خوبی را برای شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم