بلاگ

ایده های فوق العاده زیبا برای طراحی روف گاردن

طراحی روف گاردن

دکوراسیون مدرن | بازسازی منزل | شهام دیزاین : طراحی روف گاردن ، که به آن بام باغ نیز گفته می شود ، مجموعه ای شگفت انگیز است که روی سقف خانه ها ایجاد می شود. می توان گفت که این محیط ، شبیه به خانه ای بدون سقف است. به عبارتی دیگر ، به طور تقریبی ، تمام وسایلی که در یک سالن پذیرایی به کار می رود ، در باغ بام نیز استفاده می شود.

اما مهم ترین تفاوتی که بین سالن پذیرایی و روف گاردن به چشم می خورد ، وجود گسترده گیاهان است. معمولا در این فضا ها ، از درختچه ها ، چمن های مصنوعی و گل های متنوع استفاده زیادی شده و وجود آن ها ، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. ازباغ بام ها معمولا ، به عنوان محیطی تفریحی استفاده می شود که آن ها را در ارتفاعات بالا و در فضا های بدون استفاده ، می سازند. در ادامه شما را دعوت به خواندن نکاتی جالب و مفید در مورد طراحی دکوراسیون روف گاردن می کنیم. با ما همراه باشید.

ایده ‌هایی شگفت انگیز برای طراحی روف گاردن

باغ بام ها ، همواره زیبا و جذاب هستند. وجود یک روف گاردن در پشت بام ، باعث می شود تا علاوه بر زیبایی ، محیطی تفریحی نیز ایجاد شود و شما به طور خودکار زمان بیشتری را در آنجا سپری خواهید کرد. چه از قبل یک باغ بام داشته باشید و چه قصد داشتن یک باغ بام را دارید ، در اینجا چند ایده فوق العاده برای طراحی باغ بام آورده شده است:

حتما مطالعه کنید
كرتین وال یا دیوار پرده ای چیست؟

1- از گیاهان و درختان بلند استفاده کنید

استفاده از درختان و گیاهان بلند قامت ، یک باغ زیبا را تشکیل می دهند که می توانند به عنوان محافظی برای حریم خصوصی شما ، عمل کنند. به کار بردن درختان بلند در روف گاردن خود ، باعث می شود که شما محیط آلوده شهری را با جنگلی در پشت بام خود عوض کنید. علاوه بر این ها ، به طور کل گیاهان و درختان بلند ، معمولاً ارزان هستند.

2- از تخت خواب استفاده کنید

به جرات می توان گفت یکی از زیبا ترین ایده های طراحی روف گاردن ، استفاده از تخت خواب و قبیل آن است. استفاده از تخت خواب ، به خصوص در فصل تابستان ، به شما امکان می دهد که بتوانید آسمان زیبا ، پرستاره و گسترده شب را تماشا کنید. همچنین استفاده از تختخواب در کنار گیاهان ، باعث می شود ، صمیمیت و گرمای محیط دو چندان شود.

برای این کار ، شما می توانید از تخت خواب های چوبی و یا فلزی استفاده کنید. هر دو مدل جذاب و به گونه ای هستند که می توانند به راحتی با فضا ، ست و هماهنگ شوند. اما ، این نکته را نیز در نظر داشته باشد که این طراحی از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است.

3- طراحی روف گاردن به سبک معاصر

این سبک ، یک طراحی شگفت انگیز است که پشت بام شما را به یک منطقه نشیمن جذاب تبدیل می کند. این طراحی مدرن بوده و بیش از همه ، بسیار ظریف است. علاوه بر این ، بسیار متنوع است. این شامل موارد مختلف در اندازه های مختلف است. با این حال ، تمام وسایل ، با هر ابعادی ، خیلی سریع با یکدیگر هماهنگ می شوند. به طور خلاصه ، این سبک برای باغ بام ، می تواند شما را به طراحی ایده آل خود ، نزدیک کند.

حتما مطالعه کنید
کفپوش مناسب اتاق کودک

4- در باغ بام خود استخر درست کنید

ساختن استخر ، می تواند یکی از بهترین ایده ها برای تکامل یافتن طراحی روف گاردن شما باشد. با این کار ، علاوه بر اینکه استخر زیبایی خاصی را به محیط القا می کند ، باعث می شود که فضایی سرگرم کننده و تفریحی نیز ، ایجاد شود. پس اگر به دنبال طرحی چشم نوازی هستید که پشت بام شما را کاملا متحول کند ، باید این گزینه را انتخاب کنید.

5- از چراغ ها و نور پردازی ها استفاده کنید

این طرح نه تنها پشت بام شما را به خصوص در شب ، روشن و پر نور می کند ، بلکه فضایی بسیار آرام ، پرشور و عاشقانه را نیز ایجاد می کند. پس سعی داشته باشید که از نور پردازی های خوب و مناسبی برای روف گاردن خانه خود استفاده کنید.

6- یک باغ بام رنگی بسازید

هیچ چیز بهتر از اضافه کردن بعضی از رنگ ها برای زیبایی و شاد بودن پشت بام شما نیست. مبلمان رنگی و گیاهان رنگارنگ برای زیبایی هر مکانی کافی است. علاوه بر این ، نشستن در یک مکانی که در از رنگ های روشن و شاد است شما را از استرس و فشار خلاص می کند. رنگ های شاد و پر انرژی در روحیه انسان ، تأثیر بسزایی دارند.

7- طراحی باغ روف گاردن به صورت عمودی

باغ بام هایی که به صورت عمودی ساخته می شوند ، بسیار زینتی و کاربردی هستند. آن ها فوق العاده زیبا بوده و از جذابیت زیادی برای باغ بام ها برخوردارند. داشتن یک باغ عمودی در پشت بام ، به شما این امکان را می دهد تا از فضای آزاد زیادی استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید
نمای سنگی ساختمان

داشتن محیطی که بتوان در آن احساس راحتی و آرامش کرد ، قاعدتاً لذت بخش است. باغ بام ها ،‌ که محیط هایی زیبا ، دلنشین و سرگرم کننده ای هستند ، می توانند چیزی فراتر از این احساس ها را برای شما به ارمغان بیاورند.

اگر قصد راه اندازی یک روف گاردن را در پشت بام خود دارید ، اما نمی دانید که از کجا باید شروع کنید ، ما به شما شرکت شهام دیزاین ، با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی را معرفی می کنیم. امیدواریم مطالب خوب و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم