بلاگ

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سنتی

طراحی دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون مدرن | بازسازی منزل | شهام دیزاین : امروزه طراحی دکوراسیون داخلی ، سبک های بسیار متنوعی دارد. این سبک ها از ویژگی های مختلفی چون رنگ ، چیدمان و نوع بر خوردارند که هر کدام از آن ها جذابیت خاص خود را دارد. یکی از محبوب ترین و جذاب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ، معماری سنتی می باشد.

این سبک ، گرفته شده از چیدمان منازل نیاکان ما است که سال های زیادی از پیدایش آن می گذرد. می توان گفت که علت اصلی محبوبیت این سبک این است که می تواند به راحتی پیام محیط را به بیننده انتقال دهد که این پیام شامل خاطرات خوب و شیرین گذشته به همراه فضایی کلاسیک است.

هر چند که امروزه بسیاری از افراد به دنبال سبک های مدرن و جدید هستند اما هنوز هم این سبک ، طرفداران خاص خود را دارد. البته گاهی اوقات افراد برای خاص تر و زیبا تر شدن خانه خود ، قسمتی از آن را به سبک سنتی طراحی می کنند که می تواند ایده بسیار جذابی نیز باشد. در این مقاله ما سعی داریم شما را کمی با سبک زیبای سنتی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

همان طور که می‌ دانید چیدمان درست وسایل بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. قاعدتا برای اینکه بتوانید سبک سنتی را در خانه خود به خوبی اجرا کنید ، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. رعایت هر چه بیشتر این نکات ، باعث می شود که زیبایی و جذابیت محیط دو چندان شده و فضای دلنگیزی را به وجود بیاورد.

به کار بردن چوب در سبک سنتی

قاعدتا ، سبک سنتی نیز مانند دیگر سبک ها از ویژگی های منحصر به فرد و مجزایی برخوردار می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک ، وجود چوب در ترکیب آن است. نی توان گفت که در این سبک چوب ، عنصری کلیدی محسوب می شود. به کار بردن ابزار و وسایل چوبی ، فضایی کلاسیک و سنتی را به همراه زیبایی خاصی به همراه دارد.

حتما مطالعه کنید
نحوه ی نور پردازی اتاق خواب

البته ابزار آلات چوبی نیز با هر محیط و سبکی خیلی سریع هماهنگ می شود. خوشبختانه ، سبک سنتی بسیار انعطاف پذیر می باشد ، به طوری که می تواند با انواع رنگ ها و سبک ها ترکیب شده و زیبایی خود را دو چندان کند.

طراحی دکوراسیون داخلی سنتی

دکوراسیونی به سبک سنتی ، ویژگی های خارق العاده ای دارد. امروزه سبک سنتی با دیگر سبک های موجود ترکیب شده و ثابت کرده است که می تواند به راحتی خود را با دیگر سبک ها هماهنگ سازد. در این سبک از مبلمان ها و وسایل خاصی استفاده می شود.

به طور مثال معمولا از مبلمان ها و صندلی هایی در این سبک استفاده می شود که پایه های آن ها پنجه ای بوده و پشتی های یک اندازه و یکسانی دارند. در این سبک باید تمام ابزار و وسایل با یکدیگر ارتباط داشته و هماهنگ باشند.

برای این که بتوانید این هماهنگی را راحت تر ایجاد کنید ، بهتر است که نقطه ای را به عنوان مرکز انتخاب کرده و وسایل را به صورت متقارن به دور آن بچینید. این گونه ، اصول چیدمان در این سبک نیز رعایت می شود. به طور مثال شما می توانید از شومینه ، آثار هنری فاخر و یا یک مبل بزرگ به عنوان مرکز استفاده کرده و وسایل دیگر را به دور آن ها قرار دهید.

اهمیت رنگ در دکوراسیون داخلی سنتی

می توان گفت که سبک سنتی یعنی بازی با رنگ ها ؛ پس به کار بردن درست و به جای رنگ ها بسیار حائز اهمیت است. در طراحی این سبک ، معمولا از رنگ های خنثی برای دیوار ها استفاده می شود چرا که با این کار ، تمام توجه و حواس به مبلمان و دیگر وسایل جلب می شود.

حتما مطالعه کنید
نمای سنگی ساختمان

همچنین پیشنهاد می کنیم از رنگ هایی چون آبی ، قرمز ، سبز و دیگر رنگ ها برای رومبلی استفاده کنید تا هارمونی خاصی در محیط ایجاد شود. علاوه بر این از آثار هنری و سنتی برای چیدمان دکوراسیون سنتی حتما استفاده کنید و همیشه سعی داشته باشید که از رنگ های شاد و پر انرژی به کار ببرید.

اهمیت پارچه در دکوراسیون داخلی

در فرهنگ ایران ، پارچه هایی به سبک سنتی بیشتر رنگ مات داشته و اغلب گل دار هستند. طرح های داماس و بته جقه از مهم ترین و محبوب ترین پارچه های سنتی هستند. این پارچه ها معمولا از الیاف گران قیمتی چون ترمه ، ابریشم و یا مخمل تهیه و توزیع می شوند ؛ همچنین هنر بته جقه که یکی از صنایع دستی مهم ایران نیز محسوب می شود ، هم به صورت دست دوز و هم به صورت صنعتی در بازار موجود می باشد.

البته مراقب باشید که تعادل را در محیط ایجاد کنید ، مثلا اگر از طرح های شلوغ برای پرده ، رومبلی و یا هر قسمت دیگری استفاده کرده اید ، حتما در نظر داشته باشید که قسمت هایی را هم ساده دیزاین کنید تا محیط برای بیننده خسته کننده نشود. اما در کل انتخاب طرح ، نوع و مدل پارچه به سلیقه شما می باشد و برای اینکه بتوانید بهتر عمل کنید ، حتما از یک متخصص مشاوره دریافت کنید.

هزینه های مورد نیاز برای دکوراسیون

قاعدتا با این بحران اقتصادی قیمت های همه اجناس به خصوص پارچه افزایش یافته است. پس در نتیجه هزینه ها برای طراحی این سبک کمی بالا می باشد. بهتر است قبل از شروع به کار ، مقدار بودجه خود را مشخص کرده و ببینید که آیا از پس هزینه ها بر می آیید یا نه. این کار باعث می شود که بفهمید چقدر دستتان برای خرید وسایل باز است.

حتما مطالعه کنید
طراحی مدرن چیست

گاهی اوقات با دیدن برخی از وسایل و صحنه ها ، خاطرات شیرینی از گذشته برای شما تداعی می شود. شما می توانید این حس را در برخی از سبک ها نیز مشاهده کنید. سبک سنتی نیز یکی از این سبک هاست. این سبک ، همراه با کلاسیک و قدیمی بودن خود ، بسیار جذاب و زیبا است.

امروزه بسیاری از افراد قسمتی از خانه خود را به صورت سنتی طراحی کرده تا بتوانند لحظاتی را غرق خاطرات خوش گذشته شوند. اگر شما هم به این سبک علاقمند هستید و نمی دانید که از کجا باید شروع کنید ، ما به شما شرکت شهام دیزاین را با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی ، معرفی می کنیم. امیدواریم مطالب خوبی را برای شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم