بلاگ

5 نکته هنگام رنگ آمیزی منزل

رنگ‌ آمیزی منزل

این که آیا تازه یک خانه جدید خریده‌اید و می‌خواهید آن را تازه کنید یا می خواهید خانه خود را برای فروش آماده کنید و به ارزش آن بیفزایید ، گاهی اوقات لازم است که کمی در خانه خود تحول ایجاد کنید.

با صرف هزینه‌ای معقول برای هر گالن رنگ ، رنگ آمیزی دیوارهای داخلی خانه یکی از ارزان ترین راه ها برای ایجاد جلوه ای کاملاً جدید به فضای شما است.

ما ایده های نقاشی در منزل را برای کمک به شما در درک روانشناسی انتخاب رنگ مناسب ، نحوه انتخاب رنگ و نکات کاربردی که مکان شما را به شدت بهبود می بخشد ، قرار داده ایم.

پیروی از این 5 نکته هنگام رنگ آمیزی منزل هر پروژه نقاشی را که در خانه خود انجام می دهید به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.

مرحله 1: انتخاب رنگ مناسب با استفاده از روانشناسی رنگ

برای استفاده بیشتر از فضای خود ، درک تأثیر هر رنگ بر روحیه فرد مهم است. برای انتخاب رنگ هایی که تناسب مناسبی با خانه شما دارند ، این موارد را در نظر داشته باشید:

رنگ قرمز سطح انرژی اتاق را بالا می برد. 5 نکته هنگام رنگ آمیزی منزل به مشتریان توصیه می‌کنند که رنگ قرمز را به دیوارهای آشپزخانه یا سالن غذاخوری خود اضافه کنند ، زیرا باعث افزایش اشتها و تحریک گفتگو می شود.

رنگ زرد احساسات مثبت ، خوشبختی و خلاقیت را برمی انگیزد. از آنجا که زرد جرقه ارتباطات است ، بهترین استفاده در آشپزخانه ها و سالن‌های غذاخوری است.

همچنین در فضاهای کوچک ، سالن ها یا ورودی ها استفاده می شود تا احساس بزرگ بودن و استقبال از آنها ایجاد شود.

رنگ آبی فشار خون را پایین می آورد ، به همین دلیل معمولاً از آن برای تنظیم آرامش در مکانهایی مانند اتاق خواب و حمام استفاده می شود.

حتما مطالعه کنید
13 ایده آسان برای بازسازی آشپزخانه

رنگ سبز شادابی رنگ آبی را با شاد بودن رنگ زرد ترکیب می کند – و آن را به رنگی تقریباً مناسب برای هر اتاق در خانه تبدیل می کند. به دلیل ارتباط با طبیعت ، اثر آرام بخشی نیز دارد که باعث آرامش و سلامتی می شود.

خاکستری دارای احساس آرامش و ظرافت است. رنگ های روشن خاکستری می تواند اتاق خواب را رمانتیک جلوه دهد ، در حالی که خاکستری های تیره‌تر می توانند فضای آرامش ساحلی را برای اتاق نشیمن میسر کنند .

وقتی با رنگ سفید ترکیب شود ، ترکیبی تمیز و جذاب برای آشپزخانه و حمام است.

مرحله 2: پرایمر مناسب هنگام رنگ آمیزی منزل

پرایمر برای کمک به رنگ آمیزی سطح و جلوگیری از لکه‌ها و ترک خوردگی ضروری است. همچنین کمک می کند تا رنگ جلوه یکنواخت تری داشته باشد و و تمیز کردن رنگ را در آینده آسان‌تر می کند.

پرایمر رنگ روغنی: اگر بچه کوچکی در خانه دارید ، یک پرایمر رنگ روغنی بهترین گزینه برای از بین بردن لکه هایی است که از قبل وجود داشته و به جلوگیری از ایجاد لکه‌ کمک می‌کند.

پرایمر لاتکس( آکرلیک): این پرایمر بر پایه آب است و از آنجا پوشش انعطاف پذیرتری در برابر ترک خوردگی ایجاد می کنند ، بهترین گزینه برای رنگ آمیزی اولیه دیوارهای خشک ناتمام ، چوب های نرم ، آجر ، بتن و فلز گالوانیزه هستند.

پرایمر شلاک: این پرایمر مخصوص کارهای داخلی است زیرا به آب بندی سطوح کمک می کند. این پرایمر دارای مزایای زیاد و خصوصیات منفی کمی است ، به همین دلیل صدها سال به عنوان یک آغازگر ایده آل مورد اسقبال قرار گرفته است

مرحله 3: بین روغن و رنگ لاتکس یکی را انتخاب کنید

وقتی نوبت به انتخاب رنگ مناسب برای خانه می رسد ، دو گزینه اساسی وجود دارد: رنگ روغنی و لاتکس.

خشک شدن رنگ با پایه روغنی بیشتر طول می کشد و از رنگ لاتکس نرمتر می شود. هرچند به مرور زمان ترک می خورد و تمیز کردن آن نیز می تواند دشوار باشد ، زیرا برای شستن براش به حلالهای شیمیایی نیاز دارد (با احتیاط در استفاده از این مواد شیمیایی).

حتما مطالعه کنید
ایده ‌های جذاب برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن

از آنجا که رنگ روغنی در برابر فرسودگی بهتر مقاومت می کند ، بهتر است در روکش های درب و سطوح چوبی استفاده شود.از طرف دیگر ، رنگ بر لاتکس ، عمدتا از آب ساخته شده است ، به این معنی که سریعتر خشک می شود ، با گذشت زمان زرد نمی شود ، برای محیط بهتر است و به راحتی با آب و صابون تمیز می شود.

هرچند گاهی اوقات چوب متورم می شود و نیاز به بین کت دارد. رنگ های لاتکس انعطاف پذیر هستند و به آنها امکان می دهد تا به سطوح مختلف بچسبند. و بهترین نگهداری رنگ را ارائه می دهد ، که برای مناطق با تابش خورشید بسیار مناسب است.

مرحله 4: رنگ نهایی مناسب و نکته مهم هنگام رنگ آمیزی منزل

هنگامی که در مورد رنگ تصمیم گرفتید ، باید براقیت مناسب (یا براق بودن رنگ) را انتخاب کنید. هرچه براقیت بیشتر باشد ، درخشش بالاتر می رود – و هرچه درخشش بیشتر باشد ، دوام آن نیز بیشتر خواهد بود.

در اینجا نگاهی به انواع رنگ‌های نهایی ، به ترتیب کمترین تا بالاترین براقیت ، و نحوه بهترین استفاده از آنها در خانه می‌اندازیم:

رنگ مات

ظاهری بدون انعکاس و صاف را ایجاد می کند که لکه های سطحی مانند سوراخ و کنده‌کاری‌های ناخن را پنهان می کند. رنگ مات نسبت به رنگ های براق تر به کت کمتری نیاز دارد و لمس آن راحت تر است.

ایده آل برای ساخت و سازهای جدید ، دیوارهای خشک ، سقف ها و مناطق کم رفت و آمد مانند اتاق خواب بزرگسالان و اتاق های غذاخوری. با اسفنج مرطوب به راحتی پاک می شود اما اگر با پاک کننده تمیز شود آسیب می بیند.

رنگ پوست تخم مرغی

رنگ نهایی پوسته تخم مرغی یکی از محبوب ترین انواع رنگ دیواری ، براقیت کم و لطافتی صاف و نرم،هنگام رنگ آمیزی منزل مانند پوسته تخم مرغ واقعی را فراهم می کند. ایده آل برای مناطق کم رفت و آمد مانند راهروها ، اتاق های نشیمن ، ورودی ها و اتاق های خانوادگی است.

حتما مطالعه کنید
پوشش ضد حریق چیست

رنگ پوسته تخم مرغ نسبت به براق های صاف قابل شستشو است و در برابر لکه ها و خراش ها مقاومت می کند.

رنگ ساتن

روکش رنگ ساتن که به طور گسترده ای متنوع ترین و بهترین رنگ برای دیوارهای داخل خانه در نظر گرفته شده است ، یک ظرافت ظریف ، تقریباً مروارید مانند و براقیت نرم فراهم می کند.

برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز ایده آل است و در برابر کپک و محو شدن مقاومت می کند‌. در مکانهای داخلی شلوغ مانند اتاقهای بازی ، دفاتر خانه و اتاقهای خواب کودکان و همچنین در مناطقی که در معرض رطوبت هستند مانند آشپزخانه ، حمام ، اتاق خشکشویی به خوبی کار می کند.

رنگ نیمه براق

بازتابنده تر از ساتن با درخشش صاف ، رنگ نیمه براق به اتاق جلوه ای براق و براق می دهد. از آنجا که مقاومت بالایی در برابر رطوبت ایجاد می کند ، در مناطقی با رطوبت بالاتر مانند حمام ، آشپزخانه و اتاق لباسشویی و همچنین فضاهای پر رفت و آمد مانند درب و اتاق به خوبی کار می کند.

رنگ براق

بالاترین سطح بازتاب را ارائه می دهد. یک سطح درخشان و شیشه مانند ارائه می دهد که برای درب ها ، کابینت ها و تزئینات محبوب است. جذابیت محدود کننده برای مکان های بیرونی مانند کرکره و پوسته پنجره را فراهم می کند.

مرحله 5: استفاده از ابزار کار مناسب هنگام رنگ آمیزی منزل

غلتک(اپلیکاتور) : انتخاب غلتک مناسب هنگام رنگ ‌آمیزی منزل به اندازه خود رنگ مهم است. اگر گرانترین و با کیفیت ترین رنگ را بخرید ، اما غلتک ارزان بخرید، دیوارهایتان افتضاح به نظر می رسند.

غلتک ها باعث سرعت بخشیدن به روند کار می‌شوند و برای سطوح بزرگ بسیار عالی هستند. شما باید سطوح صاف را با غلتک های چرت کوتاه و سطوح ناهموار را با غلتک چرت بلند رنگ کنید.

برس : دو نوع برس وجود دارد: طبیعی و مصنوعی. بهتر است از برس‌های طبیعی ساخته شده با موی حیوانات همراه با رنگ روغنی استفاده شود. برس های مصنوعی که از نایلون یا پلی استر ساخته می شوند ، همیشه باید با رنگ پایه لاتکس استفاده شوند.

با پیروی از این ایده‌های نقاشی در منزل، می‌توانید در کمترین زمان ظاهر فضای زندگی خود را بهبود بخشید. شرکت شهام دیزاین با سابقه طولانی در زمینه‌ی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم