بلاگ

دیزاین کافی‌ شاپ

دیزاین کافی‌شاپ

کافه چیست؟

یکی از مهمترین مسائلی که هنگام افتتاح کافه باید مورد توجه قرار گیرد. مسلما اکنون این یک نقش اصلی و بسیار مهم در هر یک از فضاهای زندگی ما است.

اصطلاح کافه نامی است قرض گرفته شده که بسیاری از کشورها از آن به شکل دیگری استفاده می کنند.آنچه در یک کافه آفریقایی سرو می شود با آنچه در کافه آسیا و اروپا سرو می شود متفاوت است.اصولاً در بیشتر کافه ها قهوه ، غذا و سایر نوشیدنی ها به شما ارائه می شود. منو های آنها ساده اند و تعادل خارق العاده ای بین نوشیدنی ها و مواد غذایی که ارائه می دهند وجود دارد.بیشتر افراد با در نظر گرفتن ناهار به یک کافه می روند و مجبور می شوند با وعده غذایی خود چیزی را در امتداد یک کاپوچینو یا ماکیاتو سنتی سفارش دهند. کافه ها قهوه و غذای باکیفیت و فضای خنک نوید بخش را ارائه می دهند.

امروزه یکی از بزرگترین رویاهای مردم داشتن یک کافی شاپ است. در واقع، این ایده قطعا در رویاها و ذهن های بسیاری از ما گذر کرده است. برخی از مردم به داشتن کافی شاپ کوچک اما زیبا و خاص معتقدند ، اما برخی دیگر داشتن کافی شادی بزرگ با کیفیتی عادی را ترجیح می دهند.

دکوراسیون کافی شاپ

هر کافه دارای سبک تزئینی و جوی خاصی است که با این سبک ایجاد می شود و به ﺁن اجازه می دهد تا از سایر کافی شاپ ها متمایز شده و بر ﺁنها ترجیح داده شود. اگر قصد دارید مشتریان با سلیقه های مختلف را هدف قرار دهید، داشتن دکوراسیونی جذاب برای شما بسیار مهم است.

حتما مطالعه کنید
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سنتی

شما باید یک محیط اجتماعی جذاب و یک فضای ساده اما شیک و مدرن برای مهمانانتان ایجاد کنید تا احساس راحتی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که یکی از مهمترین عواملی که شما را از رقیبانتان متمایز می کند، تزئین کافی شاپ شما است.

دیزاین کافه می ‌تواند با مبلمان ساده ، نورپردازی ساده ، رنگ های تک رنگ و برخی از اشیای هندسی ، رنگی که به ﺁسانی قابل تطبیق است. مخصوصا اگر فضای باز کوچکی داشته باشید، پیدا کردن یک مکان موثر و با کیفیت بسیار سخت است.

نکاتی در ارتباط با کافی شاپ

کافه ای که شما قصد افتتاح آن را دارید ، اگر از خدمات ، فضا و کارمندان خوب و با کیفیتی برخوردار باشد ، قطعا در مدت کمی می توانید مشتریان زیادی داشته باشید.

نام تجاری که شما انتخاب میکنید ، شامل مفهوم ، هویت ، شخصیت و خدمات رستوران شما است. دیزاین کافی شاپ و طراحی داخلی کافی شاپ شما باید با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد و فضایی را ایجاد کند که برای مشتریان شما آرامش ‌بخش است.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ

• در مورد نورپردازی خود دقت داشته باشید: در صورت امکان ، از نور طبیعی برای استفاده در فضای خود و صرفه جویی در انرژی استفاده کنید. در طول روز ، استفاده از چراغ های خنک نیز گزینه مناسبی هستند ، زیرا مناطقی را با رنگ های مشابه نور روز روشن می کنند.

برای ایجاد یک فضای آرامش بخش در شب ، رنگ های گرم و ملایم ایده آل هستند ؛ زیرا تضاد ملایم تری از تاریکی ایجاد می کنند. با این حال ، بسته به نوع کافی شاپ خود ، ممکن است انتخاب کنید که همیشه از رنگ های گرم یا سرد استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید
بهترین نور پردازی راه پله

• کافی شاپ خود را در فضای مجازی مطرح کنید: مطالعات نشان می دهد که صنعت رستوران همچنان به رونق خود ادامه می دهد زیرا مردم از غوطه ور شدن در تجربه هایی مانند بیرون رفتن برای غذا خوردن لذت می برند.

علاوه بر این ، با رشد رسانه های اجتماعی ، افراد بیشتری منتظرند تجربیات خود را از طریق تصاویر در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام با دیگران به اشتراک بگذارند. مجهز بودن به عناصر جذاب و چشم نواز فضای کافی شاپ شما به ایجاد یک تجربه کامل برای مهمانان شما کمک می کند و در عین حال به عنوان یک تاکتیک بازاریابی رایگان نیز فعالیت می کند.استفاده از یک سقف کاذب جذاب می تواند به دکوراسیون داخلی کافی شاپ جلوه بصری زیبایی ببخشد.

ایده هایی برای طراحی داخلی کافه

فضای داخلی کافی شاپ شما باید محیطی جذاب و در عین حال آرام و ملایم باشد. در موارد زیر به چند ایده برای طراحی دکوراسیون اشاره می شود:

• کافی شاپ به سبک سنتی: گاهی سبک های سنتی اما با طراحی درست بسیار جذاب و خاص هستند. با وسایلی مثل تلویزیون های قدیمی ، ظروف حکاکی شده یا قالیچه ها و مبلمان هایی با پارچه های سنتی می توانید محیطی به سبک سنتی را برای کافی شاپ خود رغم بزنید.

فضایی به سبک مدرن

• فضایی به سبک مدرن: امروزه فضا هایی به سبک مدرن مورد توجه افراد قرار گرفته است. طراحی زیبا ، ساده و در عین حال آرام بخش از ویژگی های فضایی مدرن است.

برای طراحی فضایی مدرن می توان به مبلمانی راحتی با پایه های کوتاه و رنگی دلنشین ، ظروفی ساده و اغلب تک رنگ ، لوستر هایی ساده ، بزرگ و تک چراغ در بالای هر میز و وجود گل هایی با گلدان هایی به رنگ محیط ، صندلی هایی رنگارنگ و چهار پایه هایی چوبی اشاره کرد.

حتما مطالعه کنید
سقف کناف در فروشگاه

• استفاده از چرخ دنده ها: وجود چرخ دنده هایی همانند چرخ دنده های موجود در ساعت های بزرگ برای قرار دادن در کافی شاپ خود ، تکرار نشدنی و جالب است.

میتوانید از چرخ دنده ها چه به صورت نقاشی و واقعی ، برای طراحی میز ها و دیوار ها و حتی لوستر ها استفاده کنید. فقط کافیست که کمی قوه خلاقیت خود را به کار بیندازید.

فرم لباس کارکنان: قطعا اگر شما کافی شاپی با دکوراسیونی عالی و کامل داشته باشید ، اما اگر کارکنان شما دارای فرم لباسی یک دست و مناسب نباشند ، ممکن است که به موفقیت هر چه بیشتر شما لطمه بزند.

شاید موضوعی ساده و گذرا به نظر برسد اما مسئله ای مهم و دارای اولویت است ؛ پس در انتخاب مدل و رنگ لباس کارکنان کافی شاپ خود کمی دقت به خرج دهید و آن را مسئله ای جدی و حائز اهمیت در ارتباط با داشتن کافه ای خوب و ایده آل قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم