بلاگ

هنگام خرید پرده برای خانه به چه نکاتی توجه کنیم

خرید پرده برای خانه

طراحی داخلی | سقف نورگیر | شهام دیزاین : خرید پرده عضوی مهم در چیدمان و دکوراسیون داخلی هر خانه ای می باشد. وجود آن ها می تواند ، به زیبایی فضا کمک کرده و هماهنگی بین محیط و دکوراسیون را بیشتر کند. آن ها به دلیل داشتن تنوع بسیار بالا در طرح ، رنگ و مدل ، برای هر سلیقه ای مناسب می باشند. در گذشته از آن ها ، فقط به عنوان به نورگیر ساده استفاده می شد ، اما امروزه از پرده ها هم به عنوان یک لایه محافظتی در برابر نور خورشید و هم به عنوان یک عنصر زیبایی ، تکمیل کننده فضا ، و عضو جدایی ناپذیر خانه استفاده می شود.

قاعدتا ، وجود پنجره در هر محیط و خانه ای ، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. آن ها به شما این امکان را می دهند که بتوانید ، علاوه بر تهویه هوای محیط ، دنیای بزرگ پشت پنجره ها را نیز ، تماشا کنید. گاهی اوقات حتی باعث زیبا تر شدن خانه می شوند. البته این زیبایی زمانی تکمیل می شود که پرده هایی زیبا و مناسب ، از آن ها آویخته شده باشد. در اینجا به چند نکته مهم ، هنگام خرید پرده اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

نکاتی مهم که در خرید پرده مناسب به شما کمک می کند:

• قبل از هر چیزی ، ابتدا مکانی که می خواهید برای آن پرده بخرید را مشخص کنید. سپس طول و عرض آن را به طور دقیق اندازه گیری کرده و یادداشت کنید. این کار را با دقت تمام انجام دهید ، چرا که اگر پرده هایی را خریداری کنید که اندازه های آن اشتباه است ، تقریبا ، هم تراز کردن آن با پنجره ، غیر ممکن می باشد. تهیه پرده مطمئن شوید متراژ مناسبی انتخاب می کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که برای زیبایی بیشتر و داشتن چین های مناسب در پرده ، طول آن همیشه باید ۲ برابر بیشتر از طول پنجره باشد.

حتما مطالعه کنید
ایده های فوق العاده زیبا برای طراحی روف گاردن

• به هماهنگی بین دکوراسیون خانه و پرده ها توجه کنید. بهتر است پرده هایی را انتخاب و خریداری کنید ، که با سبک و نوع چیدمان خانه شما ، هماهنگ باشد. به عنوان مثال نمی شود پرده هایی به سبک سلطنتی را ، برای خانه ای مدرن خریداری کرد. پس هنگام خرید ، در انتخاب سبک پرده توجه کنید.

• هنگام خرید پرده ، نگران ابعاد بزرگ پنجره نباشید. چرا که هرچه بزرگتر باشد ، قاعدتا زیبا تر است. فقط کافیست که شما از پرده هایی با رنگ ملایم و هماهنگ با محیط ، استفاده کنید تا هرج و مرج و تضاد زیادی در فضا ایجاد نشود.

همخوانی پرده ها با مبلمان

• همیشه دقت کنید که پرده ها با مبلمان همخوانی داشته باشند. همان طور که می دانید ، هر اتاق از چهار عنصر مهم سقف ، دیوار ، کف و مبلمان تشکیل می شود. بهتر است برای ست کردن ، فقط یک عنصر را به کار بگیریم. به طور مثال یعنی اینکه پرده ها را فقط با مبلمان ست کرده و دیگر عناصر ، تکمیل کننده باشند. البته به طور معمول هم بیشتر ، سبک مبلمان ها را با پرده ها ست می کنند.

• شما می توانید از پرده های پارچه ای و یا کرکره ای استفاده کنید. البته این به سلیقه شما و نوع محیط بستگی دارد. سبک ای دو نوع پرده ، کاملا با یکدیگر متفاوت هستند ، اما وجود این تضاد و تفاوت ها ، گاهی زیبایی خیره کننده ای را در فضا ، ایجاد می کنند.

حتما مطالعه کنید
انواع اتصالات برای اجرای کناف

• هنگام خرید پرده برای اتاق خواب ، بهتر است ، از پرده های شِید و تاریک کننده استفاده کنید. این پرده ها ، به دلیل داشتن ضخامت بالا ، می توانند محیطی تاریک و مناسب را برای خواب و استراحت شما به وجود بیاورند.

• اندازه پرده ها با یکدیگر متفاوت است. مثلا گاهی اوقات ، پرده ها یا خیلی بلند هستند که روی زمین جمع می شوند ، و یا آنقدر کوتاه که فقط همان قسمت پنجره را پوشش می دهند و دیوار آن را. البته در میان ، پرده هایی نیز وجود دارند که کاملا اندازه پنجره و دیوار هستند. پس بلندای پرده ، به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد .

• پیشنهاد می کنیم که بهتر است هنگام نصب ، پرده را تا حد امکان به سقف نزدیک کنید و فقط چیزی حدود ۲ سانتی متر برای تنظیم پرده از بالا ، فضای خالی بگذارید. این ترفند بیشتر برای خانه هایی با سقف کوتاه مناسب هستند ؛ چرا که با این کار ، سقف بلند تر و زیبا تر نشان داده می شود.

خرید پرده نازک بهتر است یا ضخیم؟

قاعدتا ، انتخاب پرده و نوع جنس آن ، به سلیقه و علاقه شما بر می گردد. اگر به نور زیاد علاقه دارید ، استفاده از پرده های نازک پیشنهاد می شود. این پرده ها که در انواع رنگ و طرح نیز ارائه داده می شوند ، می توانند نور خورشید را به خوبی از خود عبور داده و روشنایی زیادی را در محیط منعکس کنند.

حتما مطالعه کنید
سقف های آکوستیک

همچنین ، استفاده از پرده های ضخیم باعث می شود ، هوای خانه را در برابر کاهش و افزایش دما ، کنترل کند. در کل ، بهتر است از پرده های نازک برای سالن پذیرایی و آشپزخانه استفاده کنید تا نور بیشتری را به شما بدهند ، و از پرده های ضخیم ، برای اتاق ها استفاده کنید تا بتوانند یک اتاق تاریک و خوب را برای زمان استراحت شما ، فراهم کنند.

اهمیت جنس پرده در برابر آفتاب

هنگامی که می خواهید برای خانه خود پرده انتخاب کنید ، سعی کنید که همه پرده ها را ، از یک نوع پارچه نخرید. چرا که در برخی از قسمت های خانه ، آفتاب به صورت مستقیم می تابد و پرده های آن قسمت ، در معرض شدید نور افتاب قرار دارند. پس بهتر است ، پرده های این قسمت را ضخیم تر تهیه کنید تا در برابر نور خورشید به سرعت پوسیده و رنگ رفته نشوند.

پرده زیبایی محیط را دوچندان می کند. پیدا کردن و انتخاب پرده ای مناسب و زیبا که بتواند با محیط شما به خوبی سازگار شود ، کمی دشوار است. اگر می خواهید برای خانه خود پرده تهیه کنید اما نمی دانید که چه سبک و طرحی با خانه شما هماهنگ می شود ، ما به شما شرکت شهام دیزاین ، با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی را معرفی می کنیم. امیدواریم مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم