بلاگ

پانل آکوستیک و تصفیه کننده هوا

با افزایش آلودگی های شهری و وجود گرد و غبار های مزاحم ، استفاده از پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا ، یکی از بهترین ایده هایی است که می توان در هر خانه به کار برد. این پانل ها که توسط شرکت آلمانی کناف تولید می شوند ، می توانند آلودگی هوای موجود در یک فضا را کاهش داده و به تمیز بودن هوای آن مکان ، کمک کند.

حتما تا با حال اسم پانل های آکوستیک به گوشتان خورده است. پانل های آکوستیک یا cleaneo ، میزان آلودگی های صوتی را کاهش داده و به شما این امکان را می دهد که از فضای ساکت خانه ، لذت ببرید‌.

اهمیت وجود پانل های آکوستیک و تصفیه کننده ها

قاعدتا ، همه انسان ها دوست دارند که در محیطی تمیز و بدون آلودگی هوا زندگی کنند. بنابر این ، برای داشتن همچنین محیطی ، شما به یک تهویه هوا نیاز دارید. متاسفانه امروزه ، با اینکه وجود این دستگاه در ساختمان ها بسیار مهم است ، اما باز هم مواردی دیده می شود که افراد از به کار بردن این دستگاه در ساختمان خود ، اجتناب کرده و تهویه هوای فضا به خوبی انجام نمی شود.

البته ، از طرفی هم ما نمی توانیم همه‌ی هوای ساختمان را تهویه کنیم ، چرا که متعادل ماندن دمای ساختمان نیز مهم است. پس در نتیجه ، ما باید کاری بکنیم که هوای نا سالن و آلوده از محیط خارج شده و هوای تازه جایگزین آن شود. در این مواقع ، استفاده از پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا ، توصیه می شود.

حتما مطالعه کنید
نحوه تزئین دکوراسیون اتاق خواب با دیوارهای قهوه ای

استفاده از این پانل ها باعث می شود که هوای فضا پاکسازی شده و آلودگی های نا سالم از بین بروند. با استفاده از این صفحات ، دیگر مهم نیست که در کدام شهر و با کدام شرایط آب و هوایی زندگی می کنید ؛ چرا که در هر صورت هوای خانه شما تمیز و سالم است.

کاربرد پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا

به طور معمول این پانل ها ، به دلیل ویژگی منحصر به فردی که دارند ، در همه مکان ها از آن ها استفاده می شود‌. از جمله :

• ساختمان های اداری

• ساختمان های تجاری و مسکونی

• مدارس و مراکز آموزشی

• انواع هتل ها و رستوران ها

• مراکز بهداشتی ( کلینیک ها ، بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها و غیره… )

نحوه ساخت پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا

در ساخت این پانل ها ، از موادی به نام زئولیت استفاده می کنند. این ماده شگفت انگیز ، آلودگی های نا سالمی چون هیدروکربن های کلر ، دود سیگار ، دود ماشین ها ، آمونیاک ، بخار گاز های مضر و دود کارخانه های شیمیایی را کم کرده و سعی می کند که هوای سالمی را به وجود بیاورد.

اگر بخواهیم به طور دقیق صفحات اکوستیک و تصفیه کننده هوا را توصیف کنیم ، می توان گفت که آن ها دقیقا مانند یک فیلتر خوب و کاربردی عمل می کنند. در واقع کار این پنل ها ، این است که آلاینده های مختلفی چون آلودگی هوا ، بو های نا مطبوع ، انواع دود و غیره … را به سمت خود کشیده و آن ها را جذب کند. با نصب این صفحات در محیط ، هوای ناپاک جای خود را به هوایی تازه و سالم واگذار می کند.

حتما مطالعه کنید
تایل پی وی سی

عایق بودن این پانل ها چه فایده ای دارد

همان طور که پیش تر هم گفته شد ، پانل های آکوستیک ، علاوه بر اینکه خاصیت پاکسازی هوا را دارند ، عایق صوتی بسیار خوبی نیز هستند. آن ها می توانند از ورود و خروج صدا به درون خانه جلوگیری کرده و مانند یک سد عمل کنند‌. این خاصیت می توانید به خاطر شکاف هایی که در سطح آن ها است ، باشد. در کل ، به همین دلیل است که از آن ها در کتابخانه ها ، مدارس و یا استودیو های ضبط نیز استفاده می کنند.

وزن پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا

اگر بخواهیم به طور تقریبی وزن این پانل های تصفیه کننده و آکوستیکی را بیان کنیم ، باید بگوییم که چیزی حدود 10.5 کیلوگرم بر مترمربع وزن دارند ، که این عدد ، نسبت به وزن سایر پانل ها عددی ناچیز است. پس در نتیجه از وزن سبکی برخوردارند.

صفحات این پانل ها ، ساختاری بسیار زیبا و مشبک مانند دارند. کیفیت و استاندارد های موجود در این پانل ها ، نشان می دهد که با بهترین تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا ساخته و ارائه داده می شوند. برای اجرای این پانل ها ، ابتدا برای متصل کردن صفحات به زیر سازی ساختمان ، از اتصالات (پیچ و مهره) مخصوصی استفاده می کنند.

بعد از کنار هم قرار دادن صفحات مشبک مانند ، شکاف هایی میان صفحات به وجود می آید که با استفاده از نوار درزگیری ، آن ها را می پوشانند‌. به دلیل منعطف بودن بسیار بالای این پانل ها ، می توان آن ها را در انواع معماری به کار برد. همچنین از پانل های آکوستیک ، برای طراحی و اجرای سقف های کاذب دکوراتیو نیز ، استفاده می شود.

حتما مطالعه کنید
ایده های فوق العاده زیبا برای طراحی روف گاردن

نحوه نصب پانل ها روی سقف کاذب

علاوه بر این ها ، این پانل ها می توانند روی سقف های کاذب نیز نصب شده و آن ها را پوشش دهند‌. به طور کلی ، پانل های تصفیه کننده و سقف های کناف ، زیبایی خارق العاده ای را به محیط می بخشند. همیشه به یاد داشته باشید که برای نصب و اجرای این پانل ها ، حتما تحقیق کنید و از یک متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

سقف های آکوستیک ، یکی از بهترین و کاربردی ترین صفحاتی است که امروزه از آن ها در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. این سقف ، عایق صدای بسیار خوبی می باشد که اکنون به سقف های آکوستیک تصفیه کننده هوا نیز ، تبدیل شده است و توانایی پاکسازی و تمیز کردن هوای آلوده محیط را دارد.

اگر دوست دارید که از این سقف ها در فضای داخلی خانه خود استفاده کنید ، ما به شما شرکت شهام دیزاین ، با سابقه ای درخشان در زمینه سقف و دیوار کاذب و کناف را معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم