بلاگشهام دیزاین

طراحی دكوراسیون داخلی دفتر كار

طراحی دكوراسیون داخلی دفتر كار

انسان های شاغل به طور متوسط روزانه تا هشت ساعت در محل كار خود حضور دارند. این ساعت دو برابر زمانی است كه ما در منزل خود بیدار هستیم. لذا اهمیت زیادی دارد كه محیط كار ما یك محیط مناسب باشد . محیطی باشد كه ما در آن احساس آرامش و امنیت كنیم . اگر قرار باشد در محیطی كار كنیم كه مشكلاتی از قبیل : شلوغی ، بی نظمی محیط ، تداخل محیط كاری كارمندان با یكدیگر ، نبود نور كافی ، نبود وسایل و لوازم كاری مناسب و استاندارد . سرو صداهای مزاحم و …  آسایش و تمر كز را از ما بگیرند . كار كردن در چنین جایی جز رنج و عذاب ، نتیجه ی دیگری نخواهد داشت.

لذا طراحی مناسب دكوراسیون داخلی محل كار در ایجاد آرامش و آسایش و در بالا بردن انرژی و كارایی كاركنان بسیار موثر است.

طراحی محیط كار

به صورت كلی برای طراحی محیط كار  باید به نكات زیر توجه كرد :

·          تناسب رنگ

·         پارتیشن بندی و جداسازی فضاها

·          نور پردازی مناسب

·         نظم در چیدمان میز و صندلی

·         استفاده از تزئینات مناسب

·         در نظر گرفتن محل نهار خوری

·         اختصاص فضایی مناسب برای سیستم نت

·         انتخاب صحیح كمد و قفسه ها

·         آكوستیك كردن دیوار و محیط های خاص

·         انتخاب پرده ی مناسب

طراحی دكوراسیون داخلی دفتر كار

رعایت تناسب رنگ در دكوراسیون داخلی دفتر كار

انتخاب رنگ و تناسب رنگ ها در محیط كار بسیار حائز اهمیت است .رنگ ها به محیط كار ، روح و جان می دهند. انتخاب رنگ درست می تواند خستگی را از محیط كار و كارمندان دور كند . كارایی آن هارا زیاد كرده و خوش اخلاقی را می تواند به ارمغان بیاورد . بله اگر از رنگ نامناسب استفاده شود دیدن مكرر این رنگ ها خسته كننده شده و بر روحیه ی افراد اثر نامطلوب گذاشته و باعث عصبی شدن  آنها می شود.

انتخاب رنگ ها می تواند با الگو گرفتن از لوگوی اداره و شركت تان انجام شود و با رنگ های لوگو تناسب داشته باشد.انتخاب رنگ می تواند با نوع كار شما متناسب باشد. مثلا اگر كار شما یك كار خلاقانه باشد انتخاب رنگ های سبز و آبی می تواند به این امر كمك كند.

پارتیشن بندی و جداسازی فضاها در دكوراسیون داخلی دفتر كار

در محیط یك اداره همه ی كارمندان یك كار را انجام نمی دهند و هر كدام وظایف مشخصی دارند . لذا جداسازی آنها از یكدیگر و اینكه هر كدام در یك فضای مخصوصی قرار بگیرند می تواند در كارایی آنها بسیار موثر باشد. این كار را می توان با استفاده از پارتیشن بندی انجام داد . پارتیشن بندی باعث می شود كه فضاها تفكیك شده و از شلوغی و در هم بودن جلوگیری می كند .

اگر كمی به عقب برگردیم جداسازی این فضاها با دیوار گچی انجام می شد . اما امروزه این كار با دیوارهایی از جنس شیشه و یا تركیبی از شیشه و ام دی اف صورت می گیرد.

پارتیشن شیشه ای

جدا سازی را می توان با دیوارهای تمام شیشه ای انجام داد . با این كار ضمن اینكه فضاها را از هم جدا كردیم دو مزیت دیگر هم دارد .اول اینكه این پارتیشن ها بسیار شیك هستند و محیط را بسیار زیبا می كنند و دومین مزیتی كه دارد این است كه شما می توانید تمام كارمندان را ببینید و شاید نیاز به نصب دوربین در نقاط مختلف نباشد. و می توتند در كارایی آنها تاثیر مثبت بگذارد.در این حالت شما می توانید نور طبیعی را به طور یكنواخت در نقاط مختلف دفتر داشته باشید و از آن بهره ببرید.

پارتیشن ام دی اف و شیشه

می توان پارتیشن را از تركیب شیشه و ام دی اف ساخت . این نوع دیوارها به دلیل تنوع رنگ و طرح در ام دی اف آن ، پارتیشن های بسیار جذاب و زیبایی را به ما می دهد . در این حالت شما می توانید از شیشه های مات طرح دار ( سند بلاست شده ) استفاده كنید . از این دیوارها می توانید در جاهایی كه تشخیص می دهید كه نباید دید داشته باشد استفاده كنید.

پارتیشن تمام ام دی اف

این نوع دیوار نیز می تواند برای جداسازی فضاها استفاده شود .و به دلیل تنوع در رنگ و طرح می تواند اشكال مختلفی را داشته باشد.

مزیت پارتیشن به دیوارهای گچی این است كه هم نور به شكل یكنواخت تری به تمام فضاها می رسد و هم قابلیت جابه جای را دارد . شاید شما تصمیم بگیرید كه نقشه ی دیوار ها را تغییر بدهید لذا به راحتی پارتیشن ها راباز كرده و تغییرات را انجام می دهید.

نور پردازی در دكوراسیون داخلی دفتر كار

نور پردازی صحیح ومناسب می تواند حائز اهمیت باشد . زمانی كه نور در محیط كار كافی و مناسب باشد می تواند در روحیه ی كاركنان تاثیر مثبت داشته و كارایی آنها را بالا ببرد اما اگر نور نامناسب باشد باعث خستگی و عصبی شدن آنها می شود.

باتوجه به فضاهای موجود و پارتیشن بندی ، نورپردازی عمومی را انجام می دهیم. كه این نور می تواند از منبع نور موجود در تایلهای سقف كاذب و یا هالوژنها باشد. در قسمت اصلی محیط كار نمی توان از نور پردازی كاری استفاده كرد چرا كه هم رسمیت محیط را از بین می برد و هم اینكه باعث پرت شدن حواس كارمندان خواهد شد. اما می توان در اتاق مدیریت و میز كنفرانس این كار را انجام داد. در بعضی قسمتها مانند دیواری كه لوگوی شركت روی آن است و یا در قسمت عمومی شركت می توان از نور تاكیدی استفاده كرد .

هم چنین با توجه به نوع كار ، استفاده از نور های رنگی می تواند در كارایی افراد موثر باشد.

دكوراسیون داخلی دفتر كار

انتخاب میز و صندلی و تاثیر آن در دكوراسیون داخلی دفتر كار

انتخاب میز و صندلی مناسب می تواند در ایجاد نظم و كارایی بسیار موثر باشد. ابعاد و اندازه ی میز باید با فضای موجود متناسب باشد تا افراد بتوانند به راحتی تردد كنند . برحسب نیاز باید میز ها طوری انتخاب گردد كه بتوان در زیر آنها فایل قرار داد . ممكن است بعضی از كارمندان نیاز به نصب فكس و یا پرینتر روی میز خود باشند . لذا می توان از میز های مخصوص این كار استفاده كرد . میز های ال شكل می تواند گزینه ی خوبی باشد.

باید به تناسب رنگ میز و صندلی ها و رنگ محیط توجه داشته باشید.میز و صندلی  خوب و راحت می تواند در كارایی افراد بسیار تاثیر گذار باشد.

·         میز و صندلی اداری : متناسب با كار كارمندان و نوع وظیفه ی آنها می تواند انتخاب شود . میزهای ال شكل ، تاشو و … می تواند از این دسته باشد.

حتما مطالعه کنید
پارکت چوبی

·         میز و صندلی مدیریت

·         میز و صندلی كنفرانس : متناسب با تعداد مهمانان و افرادی كه در كنفرانس شركت می كنند انتخاب شود.

·         میز پیشخوان : در ورودی شركت از میز پیشخوان استفاده كنید .یك میز پیشخوان زیبا در ورودی ، می تواند بسیار چشمگیر  باشد . شما می توانید لوگوی شركت را روی آن داشته باشید و با یك نور پردازی مناسب آن را چشم نواز كنید.

·         میز كار گاهی 

استفاده از تزیینات مناسب

استفاده از تزیینات تا جایی كه رسمیت محیط را حفظ كند می تواند كار آمد باشد .

 استفاده از گلدان های طبیعی : زیبایی و طراوت را به محیط می دهد.

 استفاده از تابلوی مناسب  : نباید تعداد آنها زیاد باشد چون موجب شلوغی محیط می شود.. ترجیحا یك عدد تابلوی بزرگ كافی می باشد.

 استفاده از مجسمه های دكوراتیو

استفاده از سالن غذا خوری

اختصاص یك فضا جهت خوردن غذا ، هم تواند از هرج و مرج در محیط كار جلوگیری كند و هم باعث می شود كه كار كنان ساعتی را دور هم جمع شوند و ضمن خوردن غذا با هم صحبت و گفتگو كنند و روحیه ای تازه كنند و پر انرژی به كار خود ادامه دهند.

استفاده از كمد و قفسه در دكوراسیون داخلی دفتر كار

گر چه امروز با سیستم كامپیوتر می توان عمل ذخیره كردن اطلاعات را انجام داد اما استفاده از كمد جهت بایگانی و غیره هم چنان لازم و ضروری به نظر می رسد.وجود كمد و قفسه در ایجاد نظم بسیار موثر است.انتخاب اندازه و نوع  كمد باید بر اساس نیاز هر قسمت باشد .

·         كمد بایگانی

حتما مطالعه کنید
کاربرد سقف کاذب چوبی

·         كمد شلف : تركیبی از كمد و شلف است . ضمن اینكه به محیط نظم می دهد خود نوعی دكور نیز به حساب می آید.

·         قفسه كتاب اداری

·         كردنزا : نوعی كمد شلف كوجك می باشد و بسیار زیبا ، برای محیط های كوچك  مناسب است و خود آن نوعی دكور به حساب می آید.

انتخاب پرده مناسب

پرده را می توان به نوعی اكسسوری نامید ، پرده می تواند نور محیط را تنظیم كند و از نفوذ نور شدید طبیعی به داخل دفتر جلوگیری كند.و زیبایی خاصی به دفتر بدهد. برحسب نیاز و نوع  دكوراسیون می توان انواع پرده را انتخاب نمود.

     پرده ی كركره ای چوبی

    پرده ی كركره ای آلومینیومی

      پرده ی شید زبرا

      پرده ی شید رول

      پرده ی كركره ای : پارچه ای بوده و می تواند به صورت افقی و یا عمودی باشد.

كاغذ دیواری

شما می توانید دیوارهای محیط كار خود را با كاغذ دیواری مناسب تزیین كنید. كاغذ دیواری برای محیط كار باید تا آنجا كه می شود ساده باشد تا رسمیت محیط را حفظ كند .استفاده از كاغذ های شلوغ باعث شلوغی و سلب آرامش از كار مندان می شود .

كاغذ دیواری راه راه  شاید بهترین گزینه باشد . چون بسیار شیك و در عین حال ساده و خلوت است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم