شهام دیزاین

دكوركلینیك زیبایی

دكور كلینیك زیبایی

زمانی فضای داخلی مطب ها و كلینیك های زیبایی بسیار ساده و معمولی بود .وقتی وارد این فضاها می شدیم ، چیزی برای جذاب بودن و جلب توجه وجود نداشت . چند عدد صندلی و شاید یك دست مبل ، میزهای عسلی با چند مجله روی آنها برای مطالعه و سرگرمی مراجعه كننده ها ، یك عدد كمد  جهت پرونده ها و یك گلدان مصنوعی و … . نور پردازی خاصی وجود نداشت و روشنایی كلینیك با یك لوستر و چند هالوژن تامین می شد. . رنگ دیوارها از رنگ های متداول و یك دست و ساده بود . معمولا از رنگ استخوانی و یا در حالت ایده آل از كاغذ دیواری استفاده می شد.

برای شما پیش آمده ، زمانی كه وارد یك فضایی می شوید كه در آنجا از رنگ های مناسب برای دیوارها و سقف ها استفاده شده و نورپردازی مناسبی دارد و همچنین از مبلمان مناسب و هماهنگ با محیط بهره می برد و به  فضا ، با چندین گلدان طبیعی و تابلوی زیبا طراوت بخشیده شده ، احساس شادابی و فرح خاصی پیدا می كنید و دوست دارید كه ساعت ها در آنجا بمانید ، بدون اینكه احساس خستگی و كسالت كنید. این نشان دهنده ی این است كه روح و جان و شادابی هر محیطی با كیفیت فضای داخلی آن ، رابطه ی تنگاتنگی دارد .

 

دكوركلینیك زیبایی با ایده ها و اصول انتخاب رنگ ، مبل و نور پردازی مناسب

نكته های اساسی در طراحی دكوراسیون كلینیك زیبایی

طراحی فضای داخلی هر محیطی رابطه ی مستقیم با نوع كاربری و نحوه ی استفاده از آن محیط را دارد. به این معنی كه هدف از طراحی داخلی ، صرفا بهبود وضعیت ظاهر آن محیط نمی باشد، بلكه باید یكی از اهداف مهم در طراحی داخلی ، سازگار كردن محیط با نوع كاربری آن فضا باشد .

حتما مطالعه کنید
پارکت یا موکت

افرادی كه به كلینیك های زیبایی مراجعه می كنند ، كسانی هستند كه زیبایی ظاهری برای آنها اهمیت بسیار زیادی دارد لذا باید فضای این محیط ها نیز به گونه ای طراحی گردد كه جوابگوی حس زیبا دوستی این افراد باشد ، بنابراین باید محیطی  كاملا بهداشتی و از نظر زیبایی ، چشمگیر باشد. و برای افزایش چشمگیر زیبایی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی میتوان از انواع دیوار پوش PVC استفاده کرد.

توجه به این نكته ضروری است كه ما هر چقدر در طراحی محیط موفق عمل كرده باشیم اما این طراحی نتواند راحتی و نیاز های پزشك و كاركنان آن محیط را تامین كند و سهولت و آرامش در كار را ایجاد نكند ، ما موفق عمل نكرده ایم و در این كار شكست خورده به حساب می آییم.

  1. انتخاب رنگ و تركیب رنگی مناسب كلینیك زیبایی

از آنجایی كه معمولا افرادی با حس زیبا دوستی زیاد ، از مراجعه كنندگان به كلینیك های زیبایی هستند لذا باید از تركیب رنگی مناسب استفاده كرد تا جوابگوی این حس مشتری باشد. بهترین رنگ ها ، رنگ های ملایم هستند .

 با توجه به نوع كار در این كلینیك ها ، معمولا افراد ممكن است كه ساعت ها در چنین محیطی حضور داشته باشند لذا باید رنگ هایی انتخاب شود كه باعث كسالت و یا تشویش و اضطراب مراجعه كننده نشود. استفاده از رنگ های خنثی مانند رنگ طوسی و یا خاكستری  می تواند موجبات آرامش را فراهم كندو حس خوبی به مشتری بدهد.

استفاده از رنگ سفید در سبك  مینیمال ، می تواند در ایجاد حس خوب و آرامش نقش اساسی داشته باشد. رنگ سفید باعث می شود ، فضای موجود یك حس پاكیزگی و لطافت خاصی به  مراجعه كننده القا كرده و اعتماد به نفس را بالا  ببرد. از آنجایی كه ممكن در این مكان ها كودكان نیز جزء مراجعه كنندگان باشند ، ایجاد یك فضای مخصوص كودكان و استفاده از رنگ های شاد در آن قسمت نیز خالی از لطف نخواهد بود.

  1. مبلمان در كلینیك های زیبایی

انخاب مبل مناسب ، چه از نظر راحتی و چه از نظر هماهنگ بودن با سبك طراحی و چیدمان درست آن می تواند در ایجاد آرامش و زیبایی در كلینیك  نقش مهمی را ایفا كند.

حتما مطالعه کنید
انواع پارکت در ایران

از آنجایی كه مراجعه كننده در این محیط ، ممكن است ساعت ها حضور داشته باشد،لذا باید مبلمان به قدری راحت بوده و چیدمان درستی داشته باشد كه مراجعه كننده احساس كند می تواند  مدت زمان زیادی بر روی آن نشسته ، بدون اینكه احساس كسالت و خستگی كند .

مبلمان در كلینیك های زیبایی

  1. نور پردازی در كلینیك های زیبایی

با توجه به انتظار طولانی در این مكان ها ، نور پردازی در ایجاد حس آرامش و جلوگیری از خستگی و كسالت مراجعه كننده می تواند نقش مهمی داشته باشد.

در قسمت سالن انتظار باید از روشنایی با رنگ های ملایم استفاده كرد . بهره بردن از رنگ های سفید با نور زیاد باعث ایجاد تشویش و اضطراب در مشتری شده و بر روی خلق و خوی آنها تاثیر منفی دارد . و اعتماد به نفس را از آنها خواهد گرفت .

بنابراین در این قسمت باید از تركیب نور های سفید و آفتاب استفاده كرده و از نورهای كاری استفاده نشود .و حتی الامكان منابع روشنایی طوری باشد كه نور را مستقیم نتاباند. یعنی لامپ ها یا به سمت بالا بوده و یا در داخل حباب قرار بگیرند .

اما در قسمت سالن كاری ، جایی كه مراجعه كننده و تیم پزشكی و كاركنان وجود دارند ،  باید علاوه بر استفاده از نور عمومی ، از نورهای كاری در بالای سر هر میزی استفاده كرد . به دلیل حساس بودن كار در كلینیك های زیبایی باید در بالای میز ها ، نور به قدری باشد كه از ایجاد سایه بر روی صورت مشتری جلوگیری كند و صورت مشتری واضح و با جزییات كامل دیده شود.

  1. طراحی سقف در كلینیك زیبایی

در كلینیك های زیبایی معمولا مشتری به صورت نیمه خوابیده قرار دارد و چشم مشتری در این حالت به سقف دوخته می شود . لذا می توان در این قسمت از سقف ها از انواع مدل های سقف کاذب برای زیبایی بیشتر استفاده کرد. از طراحی های خاص استفاده كرد تا برای مشتری جذاب بوده و در زمانی كه بر روی  صورت و بدن مشتری كار می شود ، احساس خستگی و كسالت نكند.

حتما مطالعه کنید
تایل های سی ان سی

 

طراحی سقف در كلینیك زیبایی

  1. نكات كلی در دكوراسیون داخلی كلینیك زیبایی

از آنجایی كه انسان فطرتا گرایش به طبیعت دارد لذا در حالت كلی استفاده از آیتم های طبیعی می تواند حس خوب و اعتماد به نفس را به مشتری بدهد. استفاده از گلدان های طبیعی  ، استفاده از چوب در نقاط مختلف می تواند به محیط  گرمی و طراوت بخشیده و موجب زیبایی محیط شده و در روح و روان مشتری تاثیر مثبت داشته باشد.

استفاده از تابلوها و مجسمه های موضوعی و  مفهومی نیز می تواند هم موجب زیبایی محیط و هم موجب سرگرمی و گذر زمان برای مشری شود . مشتری با نگاه به آنها به فكر فرو می رود كه منظور از این تابلو و یا مجسمه چیست و چه مفهومی را می خواهد به ما برساند . كه همین مساله باعث سرگرمی و گذر زمان برای مراجعه كننده می شود و از كشف موضوع احساس لذت خواهد كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم