شرکت کناف ایران بزرگترین تولید کننده محصولات کناف در ایران【سال1403】

شرکت کناف ایران (Knauf Iran) در سال ۱۳۵۵ در ایران تأسیس شد. این شرکت جزء شرکت‌هایی است که در زمینه تولید و عرضه محصولات ساختمانی فعالیت می‌کند، از جمله پانل‌های گچی کناف.

در آغاز فعالیت خود، این شرکت با نام “وال برد” در استان تهران شروع به فعالیت کرد و وظیفه آن تولید پانل‌های گچی بود. این پانل‌های گچی کناف در ساخت و تزئین دیوارها و سقف‌ها استفاده می‌شوند و در ایجاد ظاهری زیبا و ارزان قیمت برای فضاهای داخلی بسیار موثر و کار آمد می باشد.

از آن زمان تا به امروز، شرکت کناف ایران به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه تولید و ارائه محصولات ساختمانی با کیفیت در بازار ایران شناخته شده است.

در سال ۱۳۶۰، نام این شرکت تجاری خصوصی به روکش گچ ایران تغییر کرد. این شرکت طی فراز و نشیب هایی که داشت، در سال ۱۳۶۵ امتیاز آن به بانک مسکن انتقال یافت. پس از این اتفاق، مشکلاتی از جمله مشکل کمبود تجهیزات برای این شرکت به وجود آمد که موجب شد سهام این کمپانی در سال ۱۳۷۴ به آلمان ها برگشت داده شود.

از آن موقع تا به امروز، این کمپانی با مالکیت آلمان،  با نام «کناف ایران» در حال فعالیت است. این کمپانی علاوه بر تولید کناف در ایران، به هفت کشور دیگر نیز صادرات کناف و محصولات آن را انجام  می دهد. شهام دیزاین، یکی از شرکت های است که نمایندگی این کمپانی را بر عهده دارد.

کناف ایران