تایل آلومینیومی

تایل آلومینیومی چیست؟در میان انواع مختلف تایل یک سری هستند که با روکشی از جنس آلومینیوم پوشیده شده اند. این نوع که مدل های ساده و بدون سوراخ می باشند، مناسب جاهایی هستند که لوله ها و اتصالات ساختمانی در مسیری تعبیه شده باشند. محل عبور اینگونه تاسیسات در هر کجای ساختمان که باشد، سیمای بصری آن را بهم می ریزد و باعث می شود دکوراسیون ساختمان، زیبایی و جذابیت لازم را نداشته باشد. دلیل استفاده از تایل آلومینیومی در زیر تاسیسات ساختمانی به دلیل مقاومت این نوع تایل در برابر نفوذ آب است، چرا که ممکن است در برخی مکان ها لوله های آب دچار نشتی شوند و به سقف کاذب نیز خسارت وارد کند که در این نوع تایل ها نفوذ آب نمی تواند باعث وارد شدن خسارت شود و روکشی که در آن استفاده شده است نیز میزان استحکام آن را بالا می برد. این نوع تایل نیز به مانند سایر انواع تایل دارای تنوع می باشد که مشتریان بنا به سلیقه ی خود و متناسب با دکوراسیون منزل و محیطی که قصد دارند تایل را نصب کنند اقدام به گزینش جنس و رنگ مورد علاقه می کنند.

انواع تایل آلومینیومی

تایل آلومینیومی نیز دارای انواع گوناگونی بوده که افراد می‌توانند بنا به سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب کنند. در این بین تایل تمام پانچ، وسط پانچ، سقف آلومینیومی سفارشی و ساده از مهمترین نوع این سقف کاذب می باشد. با وجود مقاوم بودن این نوع سقف کاذب در برابر شستشو و آتش طبیعتاً استفاده از آن برای بیشتر مکان ها مناسب می باشد و از طرفی امکان سفارش آن در رنگ های مختلف نیز وجود داشته است. صنعت ساخت و ساز طی سالیان اخیر دچار تحولات زیادی در حوزه های مختلف از جمله ساختمان های مسکونی و یا غیر مسکونی شده است. در این میان با پدیدار شدن متریال های جدید و متنوع این صنعت جان تازه ای به خود گرفته است، به طوری که کاربرد آنها برای هر ساختمانی لازم و ضروری است و بدون آنها نمی توان به آنچه که بایسته و شایسته است، رسید. با نظر داشت به مطالب بالا تایل ها از مواردی هستند که طلایه دار دگرگونی در این صنعت و علی الخصوص حوزه دکوراسیون است.

تایل از چه نوعی است ؟

در اصل تایل یک نوع سقف کاذب است و شیک و مدرن بودن آن باعث شده است که مهندسین و طراحان دکوراسیون بیشتر به دنبال این متریال باشند و باید گفت که در حال حاضر با افزایش بی سابقه مشتریان در این حوزه رو به رو شده است. این افزایش تقاضا صاحبان سرمایه را بر آن داشته است که شرکت هایی را تاسیس کنند و با ارائه خدمات در زمینه ی تولید انواع تایل از جمله تایل آلومینیومی و … کسب درآمد کنند. با توجه به اینکه شرکت های متعددی با این موضوع تاسیس شده است، به همین دلیل اجناس مختلفی با رنگ ها و جنس های متفاوتی در بازار برای فروش عرضه شده است. این امر برای مشتریان منوی بازی را در اختیار می گذارد تا با خیال آسوده و قدرت انتخاب بیشتر نسبت به خرید اقدام کنند.

خرید تایل آلومینیومی

برای خرید تایل آلومینیومی نکاتی هست که باید به طور حتم نکته به نکته توسط خریدار مورد توجه قرار گیرد و بعد از آن اقدام به خرید کند. هر محصولی که تولید می شود یک سری مولفه و خصوصیات دارد که اگر مدنظر مشتری نباشد، امکان دارد بعد از خرید پشیمان شده و نتوانید آن طور که لازم است از محصول خریداری شده لذت ببرید. تایل ها هم به همین صورت هستند. به دلیل اینکه تنوع در بازار زیاد است، رعایت جوانب احتیاط لازم و ضروری به نظر می رسد. در ابتدای امر، سوای طرح و رنگ تایل، باید از نمایندگی های مجاز و یا شرکت های معتبر که اصالت تایل را ضمانت کنند اقدام به خرید نماییم. هر تایلی یک ضخامت خاصی دارد و بنا به میزان ضخامت، قیمت نیز متفاوت است. در موقع خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید که ضخامت اعلام شده توسط فروشنده با میزان واقعی آن یکی باشد. تایل ها را به وسیله رنگ پوششی تنوع می بخشند.

تایل الومینیومی تمام پانچ

تایل الومینیومی

اگر رنگ پوششی از جنس الکترو استاتیک باشد که می توان به مرغوبیت کالا و استحکام رنگ آن اعتماد کرد، ولی اگر از رنگ هایی که به صورت پیش رنگ هستند در آنها استفاده شده باشد به هیچ عنوان کارایی لازم را نخواهند داشت و پس از مدتی دچار خرابی و رنگ پریدگی در قسمت های مختلف خواهد شد. نهایتا باید توجه داشت که لایه ای که از جنس نمد است و در قسمت پشت تایل های تمام پانچ و وسط پانچ، به طور حتم باید ۴۰ گرمی باشد، در غیر این صورت قابلیت جذب صدا را نخواهد داشت.

قیمت تایل آلومینیومی

قیمت تایل آلومینیومی یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. تفکر بسیار غلطی در بازار فروش کالاها وجود دارد که بیشتر مردم اعتقاد دارند که هر چه قیمت بالاتر باشد، کیفیت جنس بهتر و بالعکس هرچه قیمت محصول تولید شده پایین تر باشد، از کیفیت کمتری برخوردار است. باید این طرز تفکر را کنار بگذاریم، چرا که قیمت جنس بستگی به فاکتور های زیادی دارد که باید به آنها توجه داشت. یکی از دلایلی که باعث بالا و پایین بودن قیمت می شود، ضخامت ورقی است که در خط تولید تایل آلومینیومی استفاده می شود. به این صورت که با نازک تر شدن ورق از قیمت آن کاسته می شود و بالعکس. نوع رنگ پوششی نیز در قیمت تایل تاثیرگذار است.

تایل های با رنگ الکترو استاتیک

چرا که تایل هایی که با رنگ الکترواستاتیک رنگ شده اند به نسبت پیش رنگ ها دارای قیمت بالاتری هستند و دلیل این امر کیفیت بالای رنگ الکترواستاتیک است. نوع سیستم تایل، نوع تولیدی که شامل ساده و تمام پانچ و وسط پانچ می باشد، ساز تایل نیز در تعیین قیمت آن موثر است. به این صورت که هرچه اندازه تایل بزرگتر باشد به همان میزان از قیمت بالاتری برخوردار است. در برخی موارد رنگ سفید از سایر رنگ ها ارزان تر است و این مورد هم باید مورد توجه قرار گیرد. همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، تایل آلومینیومی یکی از مواردی هستند که در سقف های کاذب مورد استفاده قرار می گیرند. به طور معمول با توجه به نوع کاربری آن دو نوع وجود دارد که نوع اول سازه نمایان و دومی سازه پنهان است. شاید برای هر کسی این اتفاق رخ دهد که قصد داشته باشد از تایل برای پوشش بهتر و شیک تر منزل و یا شرکت استفاده کند، اما در نوع آن مردد باشد. در اینجا به معرفی و نحوه استفاده و کاربرد آنها می پردازیم.

تایل آلومینیومی سازه نمایان

تایل آلومینیومی سازه نمایان نوعی سقف کاذب محسوب می شوند. دلیل نامگذاری به این دلیل است که هم تایل و هم شبکه ای که برای زیرسازی استفاده شده است دیده می شوند و نمایان هستند، از این رو تایل آلومینیوم نمایان نام گذاری شده است. موادی که تایل های نمایان از آن استخراج می شوند، از شیت های آلومینیومی هستند که دارای ضخامت متفاوت هستند.۰.۵ و ۰.۶ و ۰.۷ میزان ضخامت این شیت ها است. شایان توجه است که میزان ضخامت به مکانی که تایل در آن به کار برده می شود، می تواند متفاوت باشد. توصیه میشود قبل از خرید حتما به این مورد توجه کنید و با اطلاعات کامل خرید نمایید.

زیر سازی تایل آلومینیومی نمایان چگونه است؟

سیستم شبکه ای و یا اصطلاحا از روز آرمسترانگ استفاده می شود. از ترکیب های سازه ای ۰.۶، ۱.۲۰ و ۳.۶۰ سانتیمتری و همچنین نبشی هایی به طول سه متر، برای زیرسازی استفاده می شود. نحوه نصب این ترکیبات به وسیله آویز هایی است که معمولا دارای طول متفاوت هستند. البته از فنر دوبل نیز برای متصل کردن شاسی زیرسازی به سقف بهره برده می شود. زیرسازی تایل آلومینیومی نمایان دارای مدلهای طراحی متنوعی است که یکی از آنها سازه های طلایی است، نوع دیگر سازه های شیار مشکی و سازه های استیل یا آینه ای است. مشتریان بنا به سلیقه ی خود می تواند جنس دلخواه را انتخاب کنند.

رنگ آمیزی تایل آلومینیومی نمایان

در تایل های نمایان رنگ آمیزی به صورت الکترو استاتیک انجام می شود، این کار در کوره های رنگ قابل انجام است. میزان مدت لازم برای ماندن در کوره بیست دقیقه و دمای مورد نیاز ۲۲۰ درجه سانتیگراد می باشد. انتخاب رنگ تایل بر عهده ی مشری است و بنا به سفارشی که داده می شود، تایل ها رنگ آمیزی شده و به مشتری تحویل داده می شود. رنگی که مورد استفاده قرار می گیرد از بهترین و با کیفیت ترین رنگ های موجود در دنیا است که برای صنایع خودروسازی و تولیدات لوازم خانگی به کار گرفته می شود.

انواع مدل تایل نمایان

مدل های تولیدی در این نوع به سه تیپ تقسیم می شوند. اولین مدل تیپ ساده ی آن است که موارد استفاده ی آن در آشپزخانه کارگاه ها و کارخانجات بزرگ مقیاس است. همچنین در تاسیسات ساختمانی، استخر ها و در برخی موارد مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. دومین مدل، تیپ وسط پانچ است مشخصه ی این مدل حاشیه های کناری آن است که به همین دلیل در مراکز اداری، سالن ها و لابی های هتل به کار گرفته می شود. نهایتا نوع سوم تایل آلومینیومی نمایان، تمام پانچ می باشد که یک لایه نمدین ۴۰ گرمی در پشت آن قرار دارد و اکثریت موارد استفاده برای آکوستیک کردن محیط است.

ابعاد تایل آلومینیوم نمایان

این نوع تایل ها معمولا در سه اندازه مختلف تولید می شوند که بنا به کاربردی که دارند، کاربری متفاوتی دارند. مدل ۶۰ در ۶۰ که از کاربردی ترین نوع تایل به شمار می رود. مدل ۳۰ در ۳۰ که در بیشتر موارد برای محیط هایی که متراژ کمتری دارند استفاده می شود و نهایتا مدل ۱۲۰ در ۶۰ که با توجه به ابعاد بزرگ آن، موارد استفاده بیشتر در مکان های بزرگ مقیاس است که نمونه آن فرودگاه ها و سالن های ترانزیت هستند.

مزایای تایل آلومینیومی نمایان

تایل آلومینیومی نمایان دارای ویژگی های بسیاری هستند که یکی از آنها کاربرد رنگ و طرح متنوع است که باعث می شود مشتری حق انتخاب بیشتری داشته باشد. قابلیت جابجایی نیز از دیگر مزیت ها است که به سهولت قابل انجام است. این ویژگی بیشتر برای زمانی است که نیاز باشد به تاسیسات پشت سقف کاذب دسترسی داشته باشیم، در حالی که اگر در نوع پنهان بخواهیم این دسترسی را داشته باشیم، حتما باید از استاد کار کمک بگیریم. مقرون به صرفه بودن، سرعت نصب بالا که دسترسی آسان و سریع به تاسیسات پشت آن را مهیا نموده است. این تایل ها تا دمای ۶۵۰ درجه را تحمل می کنند، در برابر رطوبت مقاوم هستند زنگ نمی زنند.

تایل آلومینیومی سازه پنهان

تایل آلومینیومی پنهان نیز به مانند نوع نمایان از ورق آلومینیومی تولید و عرضه می شود. دارای ابعاد مختلفی هستند که هر کدام کاربرد مختص به خود را دارد. ابعاد تایل پنهان شامل ۶۰ در ۶۰، ۳۰ در ۳۰ و در آخر ۱۲۰ در ۶۰ می باشد. در این قسمت نکته ای است که باید حتما به آن اشاره شود، اینکه در تایل های پنهان تنها یک نوع ضخامت وجود دارد و آن نوع ضخیم یعنی ۰.۷ میلی متری است. به این دلیل صرفا ضخامت بالا را تولید میکنند، چون که تایل ها به وسیله فشار نصب می شوند و فشار وارده در ضخامت پایین احتمال بار آوردن خسارت را دارد.

کاربرد تایل آلومینیومی پنهان

این نوع تایل نیز کاربرد های متنوع و مختلفی دارد که از جمله ی آن سالن فرودگاه ها، مرکز خرید های بزرگ، ترمینال های مسافربری، ایستگاه قطار درون شهری و …هستند. یکی از دلایلی که از این مدل امکان دارد استفاده بیشتری شود، پنهان بودن شاسی و شبکه ی زیر سازی می باشد و البته سقف نیز به صورت یکدست می باشد. جلوگیری از دسترس عموم به تاسیسات پشت سازه یکی دیگر از نقاط قوت آن از نظر مهندسین و طراحان است.

تایل پنهان و معایب آن

در هر طراحی با توجه به اعمال سلیقه توسط سازنده آن، یک سری ایرادات وجود دارد که امکان دارد از نظر خود طراح ایراد که نباشد هیچ، بلکه مزیت هم محسوب شود. در این قسمت تعدادی از معایب تایل پنهان را که تقریبا همگی مهندسان بر آن تاکید دارند را بررسی می کنیم. با توجه به اینکه ضخامت تایل های پنهان فقط در نوع ضخیم آن است، بنابراین باعث شده است که قیمت آن از نوع مشابه خود گران تر باشد سرعت اجرای نوع پنهان به دلیل نوع نصب و رعایت اصول فنی دقیق بسیار پایین می باشد که همین امر باعث بالارفتن اجرت نصب نیز شده است. دسترسی به پشت تاسیسات همانگونه که ذکر شد، فقط از طریق تکنسین و استادکاران این حرفه امکان پذیر است. البته این مورد در برخی موارد که نیاز به محافظت از تاسیسات ضروری به نظر می رسد، جز مزیت های آن است. میزان زمان لازمه برای تولید تایل پنهان از تایل نمایان خیلی بیشتر است. در برخی مکانها از شبکه های رنگی برای مکمل بودن و تکمیل تنوع رنگ بهره می برند که این نوع پنهان تایل از آن محروم است.

4.6/5 - (9 امتیاز)