دیوار کاذب پوششی

دیوار کاذب پوششی | قیمت دیوار پوششی | شهام دیزاین

دیوار کاذب پوششی

اگر بخواهید با دیوار کاذب پوششی آشنا شوید، باید بدانید که بعد از سفت کاری ساختمان به عنوان پوشش نهایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد و این دیوارها می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای سفیدکاری، گچ و خاک باشند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید خصوصیات فیزیکی ساختمان خود را اصلاح کنید و یا به بازسازی سطوح دیوارهای بنایی بپردازید، بی‌شک دیوار کاذب پوششی می‌تواند ساختار مناسبی برای این کارها باشد.

این ساختار بر روی دیوارهایی با شرایط متفاوت قابل اجرا است. در حالت عادی سطح زیرین نیازی به آماده‌سازی ندارد؛ ولی در ساختمان‌هایی با معیارهای فنی بالا جهت افزایش کیفیت اجرا بهتر است سطح دیوار اصلی از اثرات عوامل مضر نظیر آلودگی، چربی و روغن پاک شود. به طور کلی، دیوار کاذب پوششی به سه صورت نصب و اجرا می‌شود:

  • با سازه متصل به دیوار زمینه
  • با سازه مستقل از دیوار زمینه
  • دیوارهای پوششی بدون سازه

مزایای دیوار کاذب پوششی

مزایای دیوار کاذب پوششی

بی‌شک دیوارهای کاذب پوششی مزایایی دارند که بسیاری از کارفرمایان و یا اجراکنندگان ترجیح می‌دهند این نوع ساختار را جهت تکمیل نازک کاری، اصلاح خصوصیات فیزیکی مانند عایق صوت یا حرارت، پوشش معماری و یا بازسازی سطوح دیوارهایی در ساختمان مورد استفاده قرار دهند. مزایای این مصالح ساختمانی شامل موارد زیر می‌شود:

قابلیت این را دارند که کارهای دکوراتیو بر روی آنها انجام گیرد. به عنوان مثال می‌توانید ساختارهای هندسی مختلفی اجرا کنید و یا حتی می‌توان روی این دیوار مکانی برای قرار دادن ال ای دی در نظر گرفت.

دیوارهای کاذب پوششی راه ‌حلی مناسبی جهت غلبه بر مشکلات اجرایی دیوار زمینه، نظیر ناشاقولی و ناصافی دیوار است.

ساختار بسیار مناسبی برای عایق صدا و حرارت است.

استفاده از این نوع دیوارها دسترسی به تاسيسات و تعميرات و نگهداری در مرحله بهره‌ برداری را آسان می‌‌کند.

به کمک این دیوارها می‌توانید نورپردازی منحصربفردی را در فضای داخلی خانه خود ایجاد کنید.

از آنجایی که این نوع دیوارها کاملا انعطاف پذیر می‌باشند، می‌توانند محیط خانه شما را از حالتی کلاسیک به حالتی مدرن تبدیل کنند.

کاربردهای دیوار کاذب پوششی

کاربرد دیوار کاذب پوششی

در این ساختار، صفحات روکشدار گچی بر روی یک زیرسازی فلزی که به دیوار زمینه متصل است، پیچ می‌شوند. وجود فاصله آزاد میان صفحات و دیوار زمینه، فضای تاسیساتی مناسبی جهت نصب لایه عایق ایجاد می‌نماید و عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی، آن هم بدون نیاز به شیارزنی، ایجاد می‌نماید.

یکی از کاربردهای دیوارهای کاذب پوششی این است که می‌توانند به عنوان دیوارهای ضد حریق و یا ضد رطوبت مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال این دیوارها به عنوان پوششی برای داکت‌ها و کانال‌های تاسیساتی در نظر گرفته می‌شوند؛ تا این کانال‌ها در برابر حریق به مدت ۱۸۰ دقیقه مقاومت پیدا نمایند. کاربرد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد ساختن اتاق‌های ایمن به وسیله آنها می‌باشد که معمولا ضخامت آن‌ها از 6 سانتی‌متر تا 8 سانتی متر متفاوت است.

انواع دیوار کاذب پوششی

همانطور که در قسمت بالا گفتیم دیوارهای کاذب پوششی به 3 صورت نصب و اجرا می‌شوند. با سازه متصل به دیوار زمینه، با سازه مستقل از دیوار زمینه و دیوارهای پوششی بدون سازه. در قسمت پایین هر یک از آنها را به صورت جداگانه شرح می‌دهیم.

دیوارکاذب پوششی

دیوارهای پوششی کناف با سازه متصل به دیوار زمینه:

در این ساختار، صفحات روکشدار گچی بر روی یک زیرسازی فلزی که به دیوار زمینه متصل است، پیچ می‌شوند و از فضای آزاد مابین دیوار پوششی کناف و دیوار سنتی می‌توان کلیه لوله‌های تاسیسات مکانیکی و الکتریکی را عبور داد و نیازی به شیارزدن دیوار نیست. اینکه تاسیسات در فضای خالی میان لایه پوششی و دیوار قرار می‌گیرند مزایای بسیاری دارد به عنوان مثال سبب خوردگی آنها نمی‌شود و همچنین هزینه تعمیرات را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد و اگر تاسیسات شما نیاز به تعمیرات خاصی و یا جایگزین کردن داشته باشد، به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

محدودیت این نوع دیوار پوششی آن است که فقط تا ارتفاع 10 متر قابل اجرا می‌باشد.

دیوار کاذب بدون سازه

دیوارهای پوششی کناف با سازه مستقل از دیوار زمینه:

این نوع تقریبا مشابه به دیوار جداکننده کناف می‌باشند با این تفاوت که فقط از یک سمت آنها پانل نصب می‌شود. مزیت اصلی این نوع ساختار، عدم وابستگی به شرایط دیوار زمینه است. از انواع مختلف آن می‌توان W630، W629 ، W628 ، W626 ، W625 نام برد.

سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که دیوارهای پوششی کناف با سازه مستقل از دیوار زمینه در چه مواردی کاربرد دارند. در قسمت زیر برخی از کاربردهای آن را برای شما شرح می‌دهیم.

  • این نوع دیوار پوششی مختص فضاهایی است که ارتفاع دیوار آنها بیشتر از 3 متر باشد.
  • در مکان‌هایی که دیوار پشتی دارای ناریسمانی زیادی باشد و یا دیوار پشتی سست و متزلزل باشد، استفاده از این نوع بسیار موثر است.
  • در جاهایی که نیاز به نصب عایق داخل دیوار کناف باشد، حتما از این مدل استفاده کنید.
  • در زمانی که نیاز باشد پوشش نهایی کاملا مستقل از دیوار پشتی باشد.
  • در جاهایی که نیاز به نصب بار بصورت طره‌ای بر روی دیوار کناف باشد.

دیوارهای پوششی کناف بدون سازه:

در ساختار این نوع از دیوار کناف از یک لایه پنل گچی و یا پنل مرکب بهمراه پرلفیکس استفاده می‌گردد. بدین صورت که صفحات گچی و یا پنل‌های مرکب بوسیله‌ی خمیر پرلفیکس یا بتونه درزگیری کناف بطور مستقیم روی دیوار زمینه نصب می‌گردد و درزهای بین صفحات با بتونه درزگیری کناف و نوار تیپ فایبرگلاس مخصوص پوشیده شده و پس از اجرای ماستیک روی کل سطح، سطحی صاف و آماده نقاشی و دیگر پوشش‌ها حاصل می‌گردد.

نکاتی که در رابطه با دیوارهای پوششی کناف بدون سازه باید رعایت کنید، شامل موارد زیر است:

  1. دیوار موردنظر باید عاری از هرگونه آلودگی و روغن و چربی باشد.
  2. ارتفاع دیوار نباید بیشتر از 3 متر باشد.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها