بلاگ

دیوار تاسیساتی کناف چیست

دیوار تاسیساتی کناف

 

دیوار جدا کننده کناف | عایق صوتی کناف | شهام دیزاین : دیوار تاسیساتی کناف چیست،یکی دیگر از محصولات کمپانی بزرگ

کناف،دیوار تاسیساتی کناف یا همان W116 است. این دیوار ها که اصطلاحا به آن ها دیوار جدا کننده نیز گفته می شود ، معمولا در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که ، تعداد زیادی لوله و تاسیسات ساختمانی وجود داشته باشد.

دیوار های تاسیساتی کناف ، که با نام W116 شناخته می شوند ، بیشتر در مکان های مرطوب مثل حمام ، استخر و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

ساختار دیوار تاسیساتی کناف چیست و به چه صورتی است؟

ساخت این دیوار های ، نسبت به دیگر محصولات کناف ، کمی خاص تر و و ویژه تر است. به طوری که آن ها ، متشکل از دو ردیف سازه و دو ردیف پنل در هر طرف می باشند. دو ردیف سازه ، با اندازه هایی دقیق و یکسان ، از یکدیگر نصب و اجرا شده و با انجام برش های مخصوص به هم متصل می شوند.

این برش ها که برای نصب دیوار W116 صورت می گیرد ، روی پنل زده می شوند. هنگامی که اجرای دو ردیف سازه تمام می شود ، می توان تاسیسات را از آن ها عبور کرد. نوع ساخت این دیوار ها بسیار حیرت انگیز است ؛ به طوری که کمترین برخورد و تداخلی با زیر سازی های فلزی نداشته که این امر باعث می شود ، خروجی کار بسیار زیبا و چشمگیر باشد.

حتما مطالعه کنید
انتخاب دیوار پوش مناسب برای اتاق خواب

مزایای نصب دیوار تاسیساتی کناف چیست؟

همان طور که قبل تر هم گفته شد ، این دیوار ها که محصولی از شرکت کناف هستند ، مزایای بسیار زیادی دارند. همچنین ، به دلیل اینکه در مکان های مرطوب ، مقاومت زیادی از خود نشان می دهند ، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. از مزایای آن ها می توان به :

• با نصب و اجرای دیوار های تاسیساتی ، شما می توانید لوله ها و تاسیسات ساختمانی خود را ، که چهره ای ناخوشایند نیز دارند را ، در داخل دیوار جای گذاری کنید. نگران نباشید ؛ ساخت این دیوار ها به گونه ای است که ، به تاسیسات ساختمانی شما هیچ گونه آسیبی وارد نکرده و حتی یک پوشش محافظتی برای آن ها به حساب می آید.

• دسترسی راحت افراد به اجزای درون دیوار ، یکی دیپر از مزایای این دیوار ها است. چرا که شما می توانید ، هنگام بروز مشکل به تاسیسات ساختمان خود به راحتی دسترسی پیدا کنید.

• عایق بودن صوتی ، معمولا ویژگی همه دیوار های کاذب است که دیوار های تاسیساتی نیز ، از آن بهرمند هستند. این ویژگی باعث می شود که صدا ها از دیوار عبور نکنند و شما محیط آرام بخش تری را تجربه کنید.

مقاوم در برابر آتش سوزی

• دیوار های تاسیساتی می توانند در برابر آتش سوزی ، چیزی حدود ۱۲۰ دقیقه از خود مقاومت نشان داده و از ساختمان شما محافظت کنند.

• از دیگر ویژگی های دیوار W116 ، می توان به نصب آسان و سریع آن ها اشاره کرد. شما می توانید در مدت زمان کمی دیوار های تاسیساتی خود را نصب و از مزایای آن ، بهرمند شوید.

حتما مطالعه کنید
پارکت یا موکت

• پوشش دادن لوله های ساختمان ، یکی دیگر از ویژگی دیوار های تاسیساتی است که بسیار هم کاربردی است. به طوری که گاهی افراد ، فقط برای پوشاندن لوله ها از این دیوار ها استفاده می کنند نه چیز دیگری.

• امروزه ، هزینه های نصب کردن انواع سقف و دیوار ، به طور چشمگیری بالا رفته است. اما هزینه نصب این دیوار ، نسبت به سایر دیوار ها ، کمتر بوده و شما از این جهت ، در هزینه ها صرفه جویی می کنید.

• همچنین ، با استفاده از این دیوار ها می توانید از حداکثر فضای خانه خود بهرمند شده و از کل محیط خانه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.‌

هزینه نصب دیوار تاسیساتی کناف چقدر است؟

قاعدتا باید قبل از خرید دیوار های تاسیساتی (W116) ، با یک حرفه ای و متخصص ، که بتواند شما را برای خریدی بهتر راهنمایی کند ، صحبتی داشته باشید‌‌.ما نمی توانیم به طور قطع به شما هزینه های اجرای این دیوار ها را بگوئیم ، چرا که قیمت ها روز به روز در حال افزایش هستند و به قول معروف نوسان دارند. در این صورت ، دقیق ترین قیمت را شما می توانید از مصالح فروشان و یا نمایندگی های کناف بپرسید. چرا که بهترین منبع برای با خبر شدن از شرایط خرید و قیمت این دیوار ها در بازار ، معمولا این دو مکان هستند.

آیا امکان نصب بار روی ساختار دیوار تاسیساتی کناف وجود دارد؟

خوشبختانه این امکان وجود دارد ، البته اگر عوامل اتصال به خوبی انتخاب و نصب شوند. بای نصب بار روی دیوار های W116 ، باید به زیر سازی دیوار و تعداد لایه های بکار رفته در آن دقت کرد. سعی کنید از بار هایی با وزن متعادل استفاده کنید ، اما اگر بار مورد نظر شما سنگین باشد ، باید بسیار محتاط عمل کرده و مطمئن شوید که پایه های سازه ، توانایی تحمل این بار را دارند. همچنین می توانید ، برای نصب بار های سنگین از یک تکیه گاه اسنفاده کنید ، این گونه دیگر وزن اصلی و خالص بار به طور مستقیم ، روی دیوار قرار نمی گیرد.

حتما مطالعه کنید
7 عنصر طراحی داخلی و نحوه استفاده از آنها

ظرفیت باربری دیوارهای تاسیساتی چقدر است؟

طبق آمار استاندار های بین المملی ، حداکثر ظرفیت باربری دیوار های تاسیساتی ، چیزی حدود ۱۱۵ کیلوگرم بر متر است‌ که این مقدار را می توان به صورت مستقیم و با کمک اتصالات مخصوص ، روی سازه نصب کرد.

انتخاب دیوار خوب و مناسب برای محیط های مرطوب ، کمی دشوار است. کمپانی کناف که در زمینه ساخت مصالح ساختمانی و انواع سقف های کاذب فعالیت دارد ، دیوار هایی با نام دیوار های تاسیساتی یا همان W116 تولید می کند که دوام بالایی در مکان های مرطوب دارند.

شما می توانید از این دیوار ها ، در محیط هایی چون حمام ، سرویس بهداشتی و یا حتی استخر ها ، استفاده کنید. اگر قصد خرید این دیوار ها را دارید ، ما به شما شرکت شهام دیزاین ، با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی را معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم