پودر کناف

شرکت کناف ایران یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید مصالح بر مبنای ماده معدنی گچی، تولید عایق‌های حرارتی و صوتی، تولید مصالح و مواد ساختمانی سیمانی، تولید و اجرای سقف کاذب یکپارچه و دیوارهای جداکننده است. اين شرکت در سال ١٩٣٢ در آلمان تأسيس شد و اکنون با داشتن بيش از ١٥٠ کارخانه در ٣٧ کشور جهان و 19000 نفر نيروی کار، به صورت يک گروه عظيم صنعتی در سطح بين المللی فعاليت می‌نمايد. در این قسمت قرار است راجع به محصولات پودری کناف صحبت کنیم و ببینیم این شرکت چه محصولاتی از این دسته بندی را به بازار عرضه کرده است.

پودر ماستیک کناف (بتونه ماستیک):

ماستیک یکی از مواد و محصولات آب بندی می‌باشد. ماستیک‌ها بسته به نوع و کیفیت در عملکردهای متفاوتی در آب بندی دارند. پودر ماستیک برای ایجاد سطح صاف و جلوگیری از ایجاد حالت سایه روشن و نمایان شدن محل درزها (که حاصل اختلاف نوع مصالح زیر رنگ می‌باشد) پس از عملیات درزگیری و قبل از رنگ آمیزی به کار می‌رود. برای این کار کافیست یک لایه نازک پوشش (۱ تا ۲ میلیمتر) با ماستیک روی تمام سطح اجرا ‌شود و در نتیجه سطح صافی را به شما ارائه می‌دهد.

پودر ماستیک کناف برای نصب صفحات روکش‌دار گچی و صفحات پوشش یافته با عایق‌های فوم پلی استایرین و یا پشم سنگ بر روی تیغه‌های آجری، بتنی، سفالی، سیپورکس، هبلکس و دیواره‌های گچی مورد استفاده می‌باشد . علاوه بر آن، این پودر می‌تواند از ایجاد حالت سایه روشن که حاصل از اختلاف نوع مصالح زیر رنگ و میزان جذب رنگ متفاوت آنهاست، جلوگیری نماید.

بتونه ماستیک
بتونه ماستیک کناف

بتونه درزگیری کناف:

بتونه درزگیر کناف نوعی پودر گچ آماده است که برای درزگیری صفحات روکش‌دار گچی ( گچ برگ) به کار می‌رود. درواقع پس از نصب صفحات گچی پیش ساخته، بتونه درزگیری را برای از بین بردن فاصله‌های بین صفحات پیش ساخته و هموارسازی سطوح ایجاد شده مورد استفاده قرار می‌دهند. از ویژگی‌ها و مزایای بتونه گیری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سبک و کم حجم بودن آن
  2. انعطاف پذیری بالا
  3. چسبندگی بالا

برای آماده کردن بتونه کافیست مقداری آب داخل ظرف ریخته و سپس ماده پودری بتونه کناف را به آرامی به آن اضافه کرده تا به سطح آب برسد. دقت کنید که اگر پودر بتونه را به‌صورت یکجا بریزید بتونه شما گلوله گلوله شده و سفت می‌شود و نمی‌توانید با آن کار کنید. نکته بعدی این است که بتونه کناف را نباید زیاد به هم بزنید چون زود سفت می‌شود ، سعی کنید از یک کنار بردارید و استفاده کنید.

ابزاری که برای بتونه کاری لازم دارید شامل موارد زیر است:

  • کاردک و لیسه معمولی نقاشی ساختمان
  • تیغ کاتر
  • پیچ‌گوشتی چهارسو
  • کاردک و لیسه مخصوص کناف
  • کاردک زاویه داخلی
  • کاردک زاویه خارجی

پودر پرلفیکس کناف (Knauf Pelfix):

پودر پرلفیکس کناف برای نصب صفحات روکش دار گچی و صفحات پوشش یافته با عایق‌های فوم پلی استایرین و یا پشم سنگ بر روی تیغه‌های آجری، بتنی، سفالی، سیپورکس، هبلکس و دیواره‌های گچی به کار می‌رود. این نوع در حقیقت نوعی چسپ پودری است که از ترکیب گچ با مواد افزودنی خاص بوجود آمده است. درصد استفاده از افزودنی‌های چسپ پرلفیکس ۱٫۵ تا ۲ درصد وزن کل گچ می‌باشد به عبارتی هر صد کیلوگرم ۱٫۵ تا ۲ کیلوگرم مواد افزودنی نیاز است.

مواردی که در استفاده از پودر پرلفیکس کناف (Knauf Pelfix) باید به آن دقت کنید، شامل موارد زیر است:

آب مورد استفاده باید کاملا تمیز باشد توصیه می‌شود که از آب شیرین برای تهیه چسپ استفاده کنید.

پودر پرلفیکس را به آرامی به آب اضافه کنید سپس ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید تا پودر تمام آب روی سطح ظرف را جذب کند و به حالت خمیری شکل درآید.

به هنگام استفاده از چسپ بر روی دیوار ملات اضافی را از ابزار تمیز کنید . همچنین بعد از اتمام کار ابزار را تمیز کنید.

برای تهیه این چسب به ازای هر ۵ کیلوگرم پودر ۲٫۵ تا ۲٫۷۵ لیتر آب نیاز است.

کیسه‌های بسته بندی پودر پرلفیکس باید در محل خشک بر روی پالت‌ها و به دور از نور خورشید و رطوبت باشد.

پودر ساتن کناف:

این پودر برای نازک کاری نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر ساتن کناف نوعی گچ سبک دستی با گیرایش (گیرش) بالا است که برای مرحله نهایی گچ کاری یا نازک کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گچ ساتن کناف جهت دستیابی به سطوح تراز، همگن و یکدست در موارد ی نظیر پوشش دادن سطوح ایجاد شده با صفحات روکش دار گچی کناف (دیواره‌های جدا کننده – سقف‌های کاذب – دیوارهای پوششی) ، به عنوان لایه نهائی سطوح پوشش شده با گچ پوشش کناف، برای پوشش نهائی سطوح گچ و خاک (سفید کاری) گچ کاری، سطوح بتنی و ایجاد سطوح صیقلی جهت رنگ کاری  و  برای پوشش نهائی سطوح سیمان آهکی، پلاستر سیمان و یا موارد باز سازی و نوسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق آبی کناف:

همانطور که از اسم این محصول مشخص است ، کاربردی در دیوارها به صورت عایق دارند و از رطوبت جلوگیری می‌کند که عایق آبی کناف معمولا در محیط های مانند دیوارها ، دستشویی ، آشپزخانه‌ها و حمام ها به کار می‌روند. از مهم‌ترین ویژگی‌های عایق آبی کناف ضخامت بسیار کم و مقاوم بودن بسیار بالای آن می‌باشد. این عایق قابلیت انعطاف و نیز  خاصیت کشسانی بالایی داشته و در مقابل ترک‌های ناشی از تغییر شکل‌های ساختمان یا حرارتی مقاوم می‌باشد.

عایق کناف در موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • برای پوشش کف سیمانی و بتنی
  • برای پوشش دیوار سیمانی
  • برای پوشش پنل های سیمانی و گچی
  • برای انواع سطوح

اندود درزگیری دیوارخارجی آکواپنل:

اندود درزگیری دیوار خارجی آکواپنل، تركیبی ریزدانه بر پایه سیمان می‌باشد كه با الیاف مخصوص پلیمريی تركیب شده و جهت درزبندی و درزگیری صفحات مسلح سیمانی آكواپنل خارجی با استفاده از ابزار دستی و همچنین پوشش روی المانهای اتصال پانل به زیرسازی استفاده می‌شود.

شهام دیزاین عامل فروش و اجرای شرکت کناف ایران است که مفتخر است محصولات پودری کناف را با قیمت مناسب به فروش برساند.  برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

Rate this post