بلاگ

چگونه کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنیم

جدا کردن کاغذ دیواری

دیوار کناف | کناف سقف | شهام دیزاین : آیا آماده هستید که کاغذ دیواری های خسته کننده را کنار بگذارید؟ اگر آماده این کار هستید که به دیوارهای خود چهره ای جدید بدهید ، اولین قدم ، یادگیری نحوه جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار است.

کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون بسیار پر کاربرد است و همچنین می تواند ضعف های دیوار شما را بپوشاند ؛ اما کاغذ دیواری هم عمری دارد ، بعد از مدتی یا آسیب می بیند و یا برای شما خسته کننده و طاقت فرسا می شود.

چه بخواهید دیوار را نقاشی کنید و چه بخواهید کاغذ دیواری مجدد انجام دهید ، حتما ضروری است که کاغذ دیواری قدیمی از دیوار مورد نظر جدا شود. خوشبختانه ، برای این کار ، حتما نیاز نیست که یک حرفه ای را استخدام کنید.

عمل کندن کاغذ دیواری ها را می توانید در یک روز هم انجام دهید ، البته به متراژ محل مورد نظر هم بستگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه جدا کردن کاغذ دیواری را بدون آسیب رساندن به محل مورد نظر ، یاد بگیرید.

مهم نیست که با چه نوع کاغذ دیواری سر و کار دارید ، ما به شما آموزش مورد نیاز را خواهیم داد که چگونه کاغذ دیواری را تا حد ممکن بدون آسیب به دیوار جدا کنید.

نحوه جداسازی کاغذ دیواری:

 

حتما مطالعه کنید
انواع دیوارهای شیشه ای و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

• آماده کردن محل

ابتدا با برداشتن وسایل از دیوارها و انتقال وسایل به مکانی دیگر ، کار را شروع کنید. کف و وسایل موجود در محل را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید تا از خیس شدن آن ها جلوگیری شود.

• قطع برق

برق اتاق را خاموش کرده و هر محل خروجی یا کلید روشنایی را با پارچه و یا نایلونی بپوشانید تا از رفتن آب در آن ها جلوگیری شود. حتما دقت داشته باشید که اتصال برقی وجود نداشته باشد. برای راحتی کار ، می توانید عمل جدا سازی کاغذ دیواری ها را در روز انجام دهید تا به نور نیاز چندانی پیدا نکنید.

• نوع دیوار و کاغذ دیواری خود را تعیین کنید

قبل از شروع لایه برداری باید بفهمید که دیوارهای گچی شما خیس یا خشک است. در صورت خیس شدن بیش از حد دیوار ها ، ممکن است آن ها آسیب ببیند ، بنابراین مراقب باشید بیش از حد خیس نشود.

همچنین تعیین اینکه با چه نوع کاغذ دیواری کار می کنید نیز مهم است. با استفاده از چاقو گوشه ای از کاغذ را شل کرده و سعی کنید پوست آن را جدا کنید. اگر درست کنده شود ، کاغذ دیواری شما قابل برداشت است.

در این صورت ، شما خوش شانس هستید. اگر کاغذ تکان نخورد ، پس یک کاغذ دیواری ید قلق دارید که باید با آب و یک ماده تمیز کننده شیمیایی برداشته شود. در زیر ، دستورالعمل های مربوط به نحوه جدا کردن هر نوع کاغذ دیواری را پیدا خواهید کرد.

حتما مطالعه کنید
نکات مهم هنگام بازسازی منزل

• نحوه حذف کاغذ دیواری قابل برداشت

وسایل مورد نیاز: ۱- کاردک ۲- صابون ۳- آب ۴- ژنده پوش

• گوشه را شل کرده و بکشید

با استفاده از چاقو گوشه کاغذ را بلند کنید. با استفاده از دستان خود کاغذ را از روی دیوار جدا کنید ، تا جایی که می توانید به دیوار نزدیک شوید تا از پاره شدن کاغذ جلوگیری کنید. اگر کاغذ پاره شد ، گوشه دیگری را شل کنید و دوباره شروع کنید. مراحل کار را در کل محل تکرار کنید.

• دیوارها را تمیز کنید

پس از برداشته شدن تمام کاغذها ، دیواره ها را با آب و صابون تمیز کنید تا باقی مانده آن کامل پاک شود. قبل از نقاشی و یا اقدام دیگر ، اجازه دهید دیوارها کاملا خشک شوند.

• چگونه کاغذ دیواری بد قلق را جدا کنیم؟

وسایل مورد نیاز: ۱- آب ۲- استریپر کاغذ دیواری ۳- بطری اسپری ، سم پاش باغبانی یا غلتک رنگ ۴- کاردک ۵- نردبان ۶- صابون ۷- دستکش لاستیکی

• محلول را مخلوط کنید

مطابق دستورالعمل سازنده ، آب داغ و استریپر کاغذ دیواری را ترکیب کنید. محلول را درون بطری اسپری یا سم پاش باغچه بریزید.

• راه حل را اعمال کنید

از یک بطری اسپری ، سم پاش باغبانی یا غلتک رنگی استفاده کنید تا محلول را در قسمت کوچکی از دیوار ، قرار دهید. بگذارید محلول برای چند دقیقه بماند و جذب شود.

• کاغذ را جدا کنید

با استفاده از چاقو ، کاغذ دیواری را جدا کنید و از دیوار بالا بروید. مواظب باشید که هنگام تراشیدن ، دیوار خشک را نهراسید و به آن آسیب وارد نکنید. پس از حذف کاغذ از قسمت ، به قسمت بعدی بروید.

حتما مطالعه کنید
كف پوش پلی اورتان

• دیوارها را تمیز کنید

دیوارها را با آب و صابون پاک کنید تا باقیمانده از بین برود. اگر کاغذ دیواری شما هر چقدر هم که آب پاشی و خراش دهید ، از جابجایی امتناع کند ، ممکن است لازم باشد از بخار برقی استفاده کنید ، می توانید از یک فروشگاه لوازم خانگی اجاره کنید.

وسایل مورد نیاز: ۱- بخار برقی ۲- کاردک ‌۳- عینک های محافظ ۴- دستکش لاستیکی ۵- صابون ۶- آب

• بخار را تنظیم کنید

برای تهیه بخار از دستورالعمل های سازنده پیروی کنید. به دستگاه آب اضافه کنید و اجازه دهید قبل از شروع آن گرم شود. حتما دستکش محافظ و آستین بلند بپوشید تا در اثر بخار یا قطره آب گرم نسوزید.

• کاغذ دیواری را بخار دهید

دستگاه بخار را روی کاغذ دیواری نگه دارید تا چسب شل شود. اگر دیوار گچ دارید ، مراقب باشید بیش از حد دستگاه را نگه ندارید. کاغذ دیواری را با چاقو بتراشید.

اگر بخار به کاغذ دیواری نفوذ نکرد ، از یک ابزار کمکی ، برای ایجاد سوراخ های کوچک روی کاغذ استفاده کنید. روند بخار پاشی و خراشیدن را تا جایی که تمام کاغذ دیواری برداشته شود ادامه دهید. در آخر، بعد ار اتمام کار اجازه دهید دیوار کاملا خشک شود.

اگر دوست دارید به دیوار های خود جلا دهید و تغییر را احساس کنید ، اما نمی دانید چگونه و چطور ، شرکت شهام دیزاین می تواند شما را در این راه ، راهنمایی کند تا بتوانید دکوراسیون داخلی بهتری را تجربه کنید. امیدواریم مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم