بلاگ

پانل گچی و مزایای استفاده از آن

پانل گچی

 پانل های گچی  دارای سطح صاف و یکپارچه و به صورت صفحات مربع شکل هستند که در ساخت و ساز های خشک یا همان کناف ، از آن ها استفاده می شود . پودر گچ به کار رفته در ساخت این پانل ها ، نسبت به گچ های ساختمانی ، دانه های ریز تری دارد. لبه این پانل ها ، با استفاده از نوعی کاغذ محکم ، به خوبی پوشش داده شده است.

معمولا از آن ها بیشتر در ساختمان های مرتفع و بلند استفاده می شود. پانل های چوبی ، روی قاب هایی از جنس چوب ، سیمان و فلزی نصب می شوند که می توان سطح آن ها را با کاغذ های فایبرگلاس پوشش داد. با ورود این سیستم در دنیای ساخت ساز ، دیگر استفاده از روش های سنتی (گچ کاری) رونق خود را از داده است. چرا که این سیستم با کمترین هزینه ، بیشترین کارایی را ارائه می دهد.

مزایای استفاده از این پانل ها

مسلما هر مصالح ساختمانی ، باید خصوصیات مفیدی داشته باشد تا بتواند ما را مجذوب خودش کند. پانل های گچی به دلیل داشتن مزایای زیادی که دارند ، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و از محبوبیت خاصی نیز ، برخوردارند. از مزایای پانل های گچی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• نصب سریع و آسان

پانل های گچی به دلیل اینکه به صورت صفحاتی بزرگ طراحی می شوند ، نصب آسانی دارند. علاوه بر این ، برای نصب آن ها از ابزار های ساده تری (میخ ، تیغ کاتر ، چسب و مته) استفاده می شود.

حتما مطالعه کنید
سقف کشسان و مزایا و معایب آن

• به صرفه از نظر اقتصادی

وجود مشکلات اقتصادی و بالا بودن هزینه ها ، باعث شده است که خیلی از افراد از بازسازی خانه خود صرفه نظر کنند.‌ همان طور که می دانید ، گچ نسبت به سایر مصالح ساختمانی دیگر ، از قیمت پایین تری برخوردار بوده و همیشه جز مصالح کم هزینه قرار گرفته است. پس در نتیجه ، استفاده از پانل های گچی ، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

• ضد حریق بودن

این سیستم ضد حریق است. به عبارت دیگر یعنی ، اگر که به هر دلیلی خانه شما دچار آتش سوزی شود ، پانل های گچی از تخریب و آسیب های جدی به آن ، جلوگیری می کنند. همچنین می تواند سرعت انتقال اتش را کم کرده که این به خودی خود می تواند بسیار کار ساز باشد.

• عایق صدا

قاعدتا آلودگی های صوتی برای هر فردی ، بسیار آزار دهنده است ؛ چرا که این مشکل گاهی موجب به هم خوردم آرامش و تمرکز افراد می شود. اما باید بگوییم که پانل های گچی ، این مشکل را حل کرده اند. این صفحات ، با داشتن قابلیت عایق صدا ، به شما این امکان را می دهند که از شر سر و صدا های مزاحم خلاص شوید . همچنین آن ها مانند یک سد در برابر آلودگی های صوتی عمل می کنند ، به طوری که مانع ورود و خروج صدا ها می شوند.

• دوام بالا

دوام و مقاومت بالای آن ها در برابر ضربه ، تغییر دما و رطوبت باعث شده است که هر روزه طرفداران آن ها زیاد و زیاد تر شود.

حتما مطالعه کنید
کاغذ دیواری سه بعدی

• تنوع بی نظیر

پانل های گچی از تنوع بسیار زیادی در طرح ، رنگ و مدل برخوردارند که این ویژگی باعث شده است برای هر سلیقه ای ، گزینه مناسبی وجود داشته باشد . همچنین می توان به خوبی ان ها را با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ و ست کرد.

• وزن سبک

داشتن وزن سبک در این صفحات باعث شده است که فشار باربری دیوار کاهش یافته ، و نصب راحت تری وجود داشته باشد.

• کاهش دور ریزی ساختمانی

• عایق حرارتی

کاربرد پانل های گچی

این صفحات ، کاربرد های زیادی دارند. از این صفحات در ساخت چاه آسانسور ، ساخت دیوار های ضد حریق ، پوششی برای دیوار ها و محافظ ستون استفاده می شود . همچنین ، علاوه بر موارد گفته شده ، از پانل های گچی در ساختمان های اداری ، ساختمان های تجاری و مسکونی ، مراکز خرید ، فضا های مختلف خانه (اعم از پذیرایی ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و غیر …) ، مراکز بهداشتی و درمانی و برای ساخت دیوار های غیر باربر ، استفاده می شود.

انواع پانل گچی

به طور کلی پانل های گچی را در چهار گروه ، طبقه بندی می کنند. پانل های گچی را بر اساس مقاومت در برابر رطوبت و حریق ، در موارد زیر دسته بندی کرده اند :

• پانل گچی معمولی یا ساده (RG) : پانل های ساده در ساخت دیوار های جدا کننده ، دیوار های پوششی ، و سقف های کاذب (محیط خشک و بدون حریق) به کار می روند‌.

• پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR) : از این پانل ها ، در مکان های مرطوبی چون آشپزخانه و حمام استفاده می شود ؛ چرا که در روند ساخت آن ، از مواد مقاوم در برابر رطوبت استفاده شده است.

حتما مطالعه کنید
انتخاب مبلمان برای دکوراسیون خانه

هنگام نصب و اجرای این پانل ها ، حتما ز یک تیم حرفه ای و متخصص کمک بگیرید. با بکارگیری یک تیم ماهر ، شما می توانید از تمام مزایای این پانل ها بهرمند شده و خیالتان از بابت عملکرد صحیح ان ها ، راحت باشد.

دنیای ساخت ساز، دنیای بسیار بزرگ و پیچیده ای است. به طوری که هر روزه ابداعات نوینی در زمینه ساخت و ساز کشف و ارائه داده می شود. یکی از آن ها ، ساخت پانل های گچی است. این پانل ها ، بسیار کاربردی بوده و در مکان های مختلفی ، له کار می روند. از جمله مزایای آن ها می توان به عایق صوتی و حرارتی ، ضد حریق ، نصب سریع و آسان ، تنوع بالا و مقاوم در برابر رطوبت اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات در مورد سقف کاذب وانواع آن مقاله مورد نظر را مطالعه بفرمایید.

اگر دوست دارید که از پانل های گچی در ساخت خانه خود استفاده کنید ، ما به شما شرکت شهام دیزاین ، با داشتن کادری مجرب و حرفه ای ، و سابقه ای درخشان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی را معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم