بلاگ

هر آنچه باید درباره آشپزخانه دو رنگ بدانید

آشپزخانه دو رنگ

 آشپزخانه دو رنگ در حال تبدیل شدن به یک ترند در طراحی داخلی خانه هستند.آشپزخانه یکی از مکان های اساسی هر خانه است و عملکرد آن بسیار ارزشمند است. بنابراین ، طراحی مناسب آن می تواند به طرز قابل توجهی بر کل خانه تأثیر بگذارد.

در حالی که روشهای زیادی برای طراحی آشپزخانه وجود دارد ، سبک Two-Tone در بین بقیه محبوبیت بیشتری داشته است.

آشپزخانه دو رنگ چیست؟

اصطلاح ” آشپزخانه دو رنگ” به هر فضای آشپزخانه ای گفته می شود که دو رنگ مختلف از عناصر را با هم ترکیب کند. این ترکیب اشکال مختلف دارد. در بعضی موارد ، ممکن است به سادگی به آشپزخانه ای گفته شود که رنگ جزیره نسبت به کابینت ها متفاوت است. یا می تواند به آشپزخانه ای اشاره کند که نیمی از کابینت ها یک رنگ و نیمی دیگر دارای سایه های متضاد است.

در سال های اخیر ، بسیاری از مالکان خانه متوجه شده اند که استفاده از کابینت آشپزخانه راهی عالی برای ایجاد یک فضای آشپزخانه زیبا است. گرچه این یک مد جدید است ، اما به دلیل سادگی ، عملکرد و جذابیت آن به یکی از محبوب ترین سبک ها تبدیل شده است.

نکاتی برای طراحی آشپزخانه دو رنگ

درک اصول طراحی دو رنگ در آشپزخانه کار ساده ای است ؛ با این حال ، برای دستیابی به آن به برنامه ریزی دقیق نیاز است. اگر می خواهید از نتیجه عالی اطمینان حاصل کنید ، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

حتما مطالعه کنید
انواع کف پوش چوبی مناسب برای خانه شما

مرکز کانونی این طراحی

اولین کاری که باید هنگام طراحی یک این آشپزخانه ها انجام شود این است که تصمیم بگیرید کدام نقطه به نقطه کانونی تبدیل خواهد شد – یعنی بخشی از کابینت که متفاوت از بقیه باشد. بسیاری از مالکان خانه ترجیح می دهند از جزیره آشپزخانه خود به عنوان نقطه کانونی استفاده کنند ، اما این فقط یک گزینه است.

گزینه دیگر این است که برخی از کابینت هایی را انتخاب کنید که از بقیه به عنوان نقطه کانونی جدا شده باشند – مانند یک ردیف کابینت در امتداد یک دیوار یا کابینت هایی که یخچال را در بر گرفته اند. این ممکن است در آشپزخانه ای که تمام کابینت ها به هم نزدیک هستند – مانند آشپزخانه U شکل – به خوبی کار نکند ، اما در آشپزخانه ای که کابینت ها از هم جدا هستند می تواند گزینه خوبی باشد.

انتخاب رنگ ها

انتخاب رنگ به نظر آسان می رسد ، اما یافتن دو سایه ای که به خوبی با هم ست شوند چالش برانگیز است. نگاه کردن به عکس ها و مدل ها به صورت آنلاین یا استخدام یک طراح حرفه ای که می تواند نمونه هایی را به شما نشان دهد ، بسیار مفید است.

یک رنگ پررنگ می تواند در آشپزخانه فوق العاده به نظر برسد ، اما اگر این مورد باب سلیقه شما نیست ، برای ایجاداین آشپزخانه های زیبا نیازی به انتخاب رنگ های پررنگ نیست. بسیاری از مشتریان برای جلوه ای طبیعی تر ، کابینت های سفید را با سایه چوبی جفت می کنند. اغلب ، این تغییرات ظریف رنگ است که بیشترین تأثیر بصری را ایجاد می کند

حتما مطالعه کنید
انواع اتصالات برای اجرای کناف

از آنجا که در آشپزخانه شما چندین رنگ وجود دارد ، بهتر است آن را با کف تیره متعادل کنید. این عامل، کنتراست را افزایش می دهد و چشم ناظر را به سمت عناصر روشن و مهم آشپزخانه هدایت می کند.

عناصر را هماهنگ کنید

هماهنگی همه عناصر برای ساده سازی و بهبود ثبات در آشپزخانه شما نکته حائز اهمیتی است. به عنوان مثال کابینت ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند. اگر آنها کنار هم هستند، باید از یک طراحی یکسان برخوردار باشند. با این حال ، اگر آنها از هم جدا شده اند ، باید شاخصی وجود داشته باشد که نشان دهد آنها از یک مدل و طرح هستند.

مزایای استفاده از کابینت های دورنگ در آشپزخانه

اگر چه چندین مزیت وجود دارد ، اما مهمترین مواردی که باید در نظر گرفت این است که:

جذابیت زیبایی را بهبود می‌بخشد

کابینت های دو رنگ می توانند ظاهر ساده ترین آشپزخانه ها را نیز تغییر دهند. آنها علاقه بصری بیشتری ایجاد می کنند و ظاهری زیبا و در عین حال آرامش بخش ایجاد می کنند. گنجاندن یک طرح دو رنگ در آشپزخانه شما یک روش عالی برای افزایش فضا است.

ارزش فروش مجدد را افزایش می‌دهد

از آنجا که در حال حاضر کابینت های دو رنگ در بازار بسیار ترند هستند ، داشتن این ظاهر در آشپزخانه شما راهی عالی برای جذب خریداران بالقوه است. اگر به زودی می خواهید خانه خود را بفروشید ، کابینت های دو رنگ خریداران را که به دنبال خانه ای آماده هستند ، جذب می کنند.

حتما مطالعه کنید
دیوار پوش ترمووال

یک آشپزخانه کوچک را بزرگتر نشان می دهد

کابینت های دو رنگ راهی عالی برای ایجاد توهم فضا در یک آشپزخانه کوچک است. اگر کابینت های سفید را در بالا و کابینت های تیره تر را در زیر قرار دهید ، چشم بلافاصله به سایه روشن تر کشیده می شود ، به نظر می رسد فضای آشپزخانه شما از وسعت بیشتری برخوردار است. اگر رنگ سفید یا رنگ روشن دیگری را در قسمت بالا انتخاب کنید ، همچنین روشن تر بودن آشپزخانه خود را مشاهده خواهید کرد زیرا نور ورودی از پنجره ها را بازتاب می دهد.

ظاهر مدرن به آشپزخانه می بخشد

اجرای یک طرح دو رنگ بر روی آشپزخانه باعث می شود تا مدرن تر به نظر برسد. استفاده از طرح دو رنگ می تواند تفاوت بزرگی در آشپزخانه ایجاد کند. جدا از ظاهر معاصر ، عناصر و رنگ های آشپزخانه شما نیز ترکیب بهتری خواهند داشت. این می تواند کنتراست و درک فضا را افزایش دهد ، بنابراین عملکرد آن را به حداکثر می رساند. علاوه بر این ، به لطف انتخاب های متنوع رنگ ، می تواند به خوبی با هر سبک از خانه شما ست شود.

اگر به دنبال سقف کاذب برای آشپزخانه خود هستید لطفا این مقاله را مطالعه بفرمایید.

دستیابی به یک طراحی آشپزخانه دو رنگِ جذاب، نیاز به برنامه ریزی دقیق و خلاقیت دارد. شما می توانید طراحی آشپزخانه خود را با آسودگی به شرکت شهام دیزاین بسپارید. این شرکت با داشتن مشاوران حرفه‌ای و تیمی مجرب در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم