بلاگ

مبل چستر فیلد و انواع آن

مبل چستر فیلد

دکوراسیون داخلی منزل | دیوار کاذب | شهام دیزاین : مبل چستر فیلد و انواع آن،وجود مبلمان در خانه باعث می شود که دکوراسیون فضا تکمیل شود. دنیای مبلمان ها بسیار گسترده و متنوع است که می توان آن ها را در انواع ها و سبک ها یافت. مبل چستر فیلد ، یکی از سبک پرطرفدار مبلمان است. مبل چسترفیلد دارای سبک و ظرافت خاصی است. این مبلمان لوکس ، مناسب برای کتابخانه ، اتاق مطالعه یا اتاق نشیمن است. در حالی که ظاهری پیچیده دارد ولی به راحتی با دکوراسیون ست و هماهنگ می شود.

مبلمان چستر فیلد ، در واقع مبلمان هایی به سبک بریتانیایی هستند که معمولاً با چرم قهوه ای طراحی می شوند. البته در چند دهه گذشته ، تغییرات زیادی روی آن ها انجام است که امروزه در رنگ و طرح های مختلف ، ارائه داده می شوند. اکنون با خواندن این مطلب ، تاریخچه جالب مبل های چسترفیلد و همچنین انواع مختلف آن ها و پارچه های مورد نظر برای ساخت آن را یافت می کنید. با ما همراه باشید.

مبل چسترفیلد چیست؟

مبل های چسترفیلد قبل از قرن نوزدهم در انگلیس ، مورد استفاده قرار می گرفتند. در واقع معنی این مبلمان یعنی یک مبل بزرگ چرمی با دسته های کوتاه و پهن و ارتفاع یکسان است. در مبل چستر فیلد ، دکمه هایی به صورت عمیق در آن دوخته شده و سراسر آن را پوشش داده اند که پارچه اولیه آن ، روکشی از چرم قهوه ای تیره است. البته امروزه در رنگ های روشن تر با روکش پارچه ای ، پایه های بلندتر و دسته های باریک تر در بازار وجود دارند.

حتما مطالعه کنید
پوشش ضد حریق چیست

تاریخچه مبل های چسترفیلد

اعتقاد بر این است که مبل چسترفیلد در قرن هیجدهم در انگلستان ساخته شده است. داستان از این قرار است که فیلیپ استنهاوپ ، نویسنده و سیاستمداری قابل احترامی بود ، از ارل چسترفیلد سفارش اولین طراحی کاناپه را داد که به او امکان می داد به راحتی و با تسلط بنشیند بدون اینکه لباس خود را چروک کند.

قبل از مرگ استنهاوپ ، او مبل را به پدرخوانده خود هدیه داد و از آن زمان ، افزایش تقاضا برای این مبلمان کلاسیک آغاز شد. نمونه های اولیه مبل چستر فیلد پر از موی اسب بود و صندلی ها کاملاً سفت و سخت و ناخوشایند بودند. اما در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا بود که ویژگی های لوکس و راحت تری به مبل اضافه شد. در آن زمان ، چسترفیلد در میان خانواده های ثروتمند محبوبیت زیادی پیدا کرده بود و 200 سال بعد ، با خیال راحت می توان آنها را قطعه واقعی کلاسیک بی انتها برای هر خانه مدرن نامید.

نکاتی در مورد انواع مبل چسترفیلد

برای داشتن مبلی با کیفیت ، بالشتک های آن باید شامل پر و الیاف پلی استر باشند. پر کردن قسمت های اصلی مبل خیلی مهم است زیرا عامل تعیین کننده و راحتی است. مبل چستر فیلد با کیفیت و خوب ، از بالشتک فریم تشکیل شده است که با تراکم های مختلف برای نرم تر بودن ارائه داده می شود. در واقع ، هیچ چیز نمی تواند مثل یک مبل چستر فیلد ، در یک خانه مدرن خود نمایی کند.

حتما مطالعه کنید
مصالح جانبی مورد استفاده در کناف کاری

این مبلمان ظریف به لطف دکمه های عمیق در دسته ها و قسمت های پایین ، بلافاصله قابل شناسایی هستند. این مبل ها نه تنها از پیچیدگی زیادی برخوردارند ، بلکه توانایی ترکیب آسان و بی دردسر با هر نوع اتاق و طراحی داخلی را نیز دارند. برای کمک به انتخاب نمونه مناسبی از مبل های چستر فیلد برای خانه خود ، نگاهی به مدل های چسترفیلد بیندازید:

• مبل دو نفره چسترفیلد

ین نوع چسترفیلد برای دو نفر مناسب است. جزئیات پیچیده مبل دونفره چستر شامل روکش دستی بی نظیر چرمی است. یک چسترفیلد دو نفره می تواند متناسب با هر فضایی باشد ، به ویژه خانه های کوچک و اتاق های نشیمن جمع و جور.

• مبل سه نفره چسترفیلد:

مبل سه نفره چستر فیلد ، بزرگ و مناسب هستند. آنها در رنگ های مختلف مانند قرمز ، قهوه ای ، سبز ، سیاه و آبی موجود هستند.

• صندلی باشگاه چسترفیلد:

برای باشگاه، صندلی چستر فیلد بهترین صندلی شیک و راحت است. این نوع صندلی به صورت چوبی در رنگ های مختلف وجود دارند و بر اساس همان طرح دکمه دار و پایه های بلند وجود دارد. تفاوت اصلی در قسمت پشتی بالاتر آن است که باعث می شود به راحتی در هر گوشه اتاق قرار بگیرد.

• پارچه مخصوص برای مبل های چسترفیلد:

چرم ، محبوب ترین انتخاب برای چسترفیلد است. سه نوع اصلی چرم برای انتخاب وجود دارد که در ادامه آن ها را با هم بررسی می کنیم:

• چرم رنگی

چرم رنگی ماندگاری بیشتر و سازگار ترین بافت سطح را نسبت به دیگر مدل ها دارد. در برابر رنگ رفتگی و پوسیده شدن بسیار مقاوم است. چستر فیلد های مدرن امروزه دارای انواع مختلفی از جمله تزئین چرم رنگی برجسته یا چاپی هستند که تنها نقطه ضعف چرم رنگی ، ظاهر طبیعی آن است.

حتما مطالعه کنید
نمایندگی کناف

• چرم آنیلین

از طرف دیگر ، چرم آنیلین ظاهر طبیعی تری دارد و می توان آن را با استفاده از رنگ و نوع پوشش پلیمری رنگ آمیزی کرد. در برابر خراب شدن بسیار مقاوم است. با این حال ، این نوع چرم در برابر نور مستقیم خورشید آسیب پذیر نبوده و به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد.

• چرم نیمه آنیلین

چرم نیمه آنیلین ظاهری طبیعی دارد و از ماندگاری بالاتری نسبت به آنیلین برخوردار است. که دلیل ماندگاری آن پوشش و محافظت حداکثر رنگدانه های آن است. اما اگر به دنبال چیزی کمی مدرن تر و کمتر رسمی به عنوان پوششی برای مبل چسترفیلد خود هستید ، پارچه های ملایم تر دیگری چون کتان و مخمل را برای شما پیشنهاد می کنیم.

مبل چستر فیلد مبلمانی راحت و پر طرفدار است که از این نوع مبل ها علاوه بر خانه ، در همه مکان ها از جمله ، اداره ها ، باشگاه ها ، آرایشگاه ها و غیره … دیده می شود. و برای اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت شهام دیزاین در ارتباط باشید که این شرکت با داشتن تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی داخلی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد .برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم