بلاگ

تایل پی وی سی

تایل پی وی سی

امروزه انسان ها ، در معماری و ساخت و ساز بنا های زیبا ، پیشرفت های زیادی کرده اند. انقلاب جدیدی در طراحی دکوراسیون داخلی به ویژه در طراحی سقف ها ، به وجود آمده است. این دستاورد ها سبب می شود که افراد محیطی زیبا ، خاص و بدوم آلودگی صدا را تجربه کنند. یکی از این فناوری ها ، تایل ها هستند.

تایل ها که خود نیز مانند سقف های کاذب هستند ، علاوه بر کاربرد های فنی ، به دلیل اینکه زیبایی خاصی را به محیط می بخشد ، از توجه و محبوبیت خاصی نیز برخوردار می باشند. افراد مورد علاقه به نصب و استفاده از این سقف ها ، هر روز بیشتر و بیشتر می شوند. موج جدیدی از خانه هایی زیبا و شیک که به‌ تایل مجهز شده اند در راه است.

تولید و عرضه این سقف ها امروزه بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است ، همچنین افراد زیادی در فکر سرمایه گذاری روی تولید تایل ها هستند. صفحات تایل ها معمولا به صورت ابعاد ۶۰ در ۶۰ تولید می شوند.

کاربرد تایل ها

تایل ها علاوه بر ایجاد زیبایی ، کاربرد زیادی نیز دارند. گاهی اوقات هنگام ساختمان سازی ممکن است لوله های آب و یا دیگر لوله ها ، از وسط خانه بگذرند و تصویر ناخوشایندی را به وجود بیاورند. در این مواقع است که استفاده از تایل های سقفی به کمک شما می آید. از دیگر کاربرد ها و مزایای این سقف ، می توان به مجهز کردن خانه به عایق صوتی و حرارتی اشاره کرد.

همچنین از نصب آسانی برخوردار است. علاوه بر تمام مزیت های گفته شده ، تایل های سقفی از قیمت خوب و مقرون به صرفه ای برخوردار بوده و منعکس کننده بسیار خوبی هستند. یعنی نور را انعکاس داده و باعث روشنایی هرچه بیشتر محیط می شود.

تایل سقفی ساده و تایل پی وی سی:

اگر بخواهیم تایل های سقفی را دسته بندی کنیم ، باید گفت این سقف ها در دو نوع ساده و طرح دار ساخته و وارد بازار می شوند که اغلب تایل های ساده ، پر کاربرد تر و از محبوبیت بیشتری در طراحی های مدرن بهرمند هستند. نوع دیگری از آن ها روکش دار است که جنس روکش آن ها معمولاً آلومینیومی و پی وی سی است‌ که تمیز کردن آن ها کار آسانی است و امکان نصب در انواع فضا ها را دارد.

حتما مطالعه کنید
آشنایی با فوم سایلنت و معمولی در پارکت

تاکنون در مورد مزیت های تایل های سقفی گفته شود ، اکنون می خواهیم در مورد تایل های پی وی سی صحبت کنیم. تایل های پی وی سی از جدید ترین تایل ها محسوب می شوند. این تایل از ماده ای پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده که در کاهش مصرف انرژی نقش مهمی دارد.

خاصیت عایق صوتی و حرارتی

همچنین مانند دیگر تایل ها ، از خاصیت عایق صوتی و حرارتی نیز برخوردار است. تایل های پی وی سی شکل های مختلفی دارند. به برخی از آن ها اشاره می کنیم : مدل لوزی های کوچک و بزرگ ، مدل بامبو ، مدل ستاره و مدل دیجیتالی. هر کدام از آن ها کاربرد خاص خود و زیبایی خاصی دارند.

از تایل های پی سی در مکان های مختلفی چون ساختمان های تجاری و مسکونی ، سرویس های بهداشتی ، فروشگاه ها و یا سالن های همایش و کنفرانس استفاده می شود.‌ همان طور که پیش تر گفته شد ، مهم ترین ویژگی تایل های پی وی سی ، نظافت سریع و آسان است.

همان طور که می دانید امروزه وجود حشرات در خانه نگرانی های زیادی را به وجود آورده ، چرا که باعث تخریب خانه می شوند. از دیگر مزیت های این تایل ، می توان به مقاوم بودن آن ها در برابر خوردگی حشرات اشاره کرد.

• انواع سقف کاذب پی وی سی

سقف‌ های کاذب پی وی سی به دو دسته تقسیم می شود. اولین دسته بر اساس ابعاد روش نصب آن ها است. دومین دسته هم بر اساس شکل و ظاهر آن ها دسته بندی می شود:

۱- دسته بندیِ انواع پی وی سی از نظر ابعاد و نصب

پانل طولی

این نوع سطوح پی وی سی در ابعاد ۶ متر با ضخامت ۷ یا ۸ میلی متر ساخته می شوند که در طرح ها و رنگ های زیادی در بازار وجود دارند.

تایل: نوع دوم از سقف ‌های پی وی سی در ابعاد ۶۰ در۶۰ سانتی متر و ضخامت ۸ میلی متر موجود هستند که معمولا در زیرسازی ‌های مشبکی که روی سقف اصلی به کار می روند ، نصب می شوند.

حتما مطالعه کنید
نکات مهم هنگام بازسازی منزل

۲- دسته بندی انواع پی وی سی از نظر ظاهر : روش دوم دسته بندی سقف‌ های پی وی سی بر اساس ظاهر ان ها است و شامل موارد زیر می شود:

سفید مات و ساده

این سقف ساده ‌ترین و ارزان‌ ترین سقف کاذب پی وی سی است. پانل طولی سقف پی وی سی مات ، دارای ابعاد ۶۰۰ در ۲۰ سانتی متر و با ضخامت ۷ میلی متر است. وزن این پانل چیزی حدود ۳۰۰ گرم در هر متر مربع است.

• سفید براق (UV): این نوع از پانل پی وی سی نیز ساده است.

• چاپی و هات استمپ

پی وی سی های هات استامپ توسط دستگاهی با همین نام ساخته می شوند. در ساخت این نوع پی وی سی ، طرح مورد نظر روی سطح ورق با تراشه ‌های گرم و داغ مهرزنی شده و بعد از زدن یک چسب مخصوص ، برای لمینت روکش پی وی سی آماده استفاده میشوند. یکی از مهم ترین ویژگی‌ های پی وی سی چاپی این است که ضد خش و براق هستند و در مقابل رطوبت مقاوم است.

این نوع از پی وی سی دارای طرح ‌هایی متنوع و زیادی هستند که با تابش نور ، شب نما می شوند. ابعاد و وزن پانل های طولی هات استمپ با یکدیگر متفاوت است. در طول ۶۰۰ سانتی متر ، عرض ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر ، ضخامت ۷ تا ۸ میلی متر ، و وزن ۲۹۰ تا ۳۵۰ گرم به ازای هر متر مربع وجد دارد.

• مزایای سقف کاذب پی وی سی

مهم ترین ویژگی سقف های پی وی سی این است که قابلیت ضد آب بودن و همچنین قابلیت شست و شو دارند. از دیگر مزایای آن می شود به عایق حرارتی ، عایق صوتی ، بسیار سبک ، طرح های متنوع ، نصب آسان ، طول عمر بالا ، قابلیت تعویض ، در برابر حشرات ، قارچ و باکتری ها مقاومت زیادی اشاره کرد.

• انواع تایل pvc

تایل آلومینیومی و آرمسترانگ سقف کاذب:‌ این مدل ها ، مدل هایی ساده و بدون سوراخی هستند که سطح آن ها با استفاده از آلومینیوم پوشش داده شده است. تایل های آلومینیومی از تنوع زیادی برخوردارند که هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه خود آن ها را نصب و استفاده کند.

حتما مطالعه کنید
رنگ پارکت مناسب اتاق خواب پسرانه

تایل های آلومینیومی انواع مختلفی چون تمام پانچ ، وسط پانچ ، آلومینیومی سفارشی و ساده را دارند. این تایل ها به دلیل مقاومت زیاد و همچنین مقاوم در برابر شستشو و حریق از آن استفاده زیادی شده که در تنوع رنگ بالایی نیز ارائه داده میشود.

تایل سقفی آرمسترانگ نیز نوعی دیگر از سقف های کاذب است. این سقف سطحی یکپارچه و صاف دارد که از آن در دفاتر و ساختمان های اداری استفاده بیشتری می شود.

تایل گچی سقفی

یکی دیگر از تایل های سقفی تایل گچی است که محبوبیت زیادی نیز دارد.‌ سقف های کاذب گچی ، انواع مختلفی دارند مانند: سقف های حصیری ، تایل های ساده ، تایل های سوراخی منظم ، تایل های سوراخی نامنظم ، سقف های کاذب ۵ مربعی و غیره هستند که تقریبا بیشتر آن ها از روکش های پی وی سی تشکیل شده اند.

تایل های آکوستیک و سقف کاذب یو پی وی سی : سقف های کاذب آکوستیک نیز یکی دیگر پر کاربرد ترین سقف ها می باشد که علاوه بر داشتن عایق صوتی عایق حرارتی نیز دارند. از این سقف در سینما ها ، سالن های تئاتر ، سالن های ضبط موسیقی و سالن های کنفرانس استفاده می شود.

سقف های آکوستیک

سقف های آکوستیک در دو نوع رنگ شده یا روکش های پی وی سی در بازار عرضه می شوند. ترکیبات اصلی این سقف ، از نفت تشکیل شده است که امروزه بیشتر برای استفاده های تجاری خریداری شده و استفاده می شود.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های سقف های کاذب یو پی وی سی مقاوم بودن زیاد در برابر پوسیدگی و خراش است که دارای تنوع و رنگ بندی زیادی بوده که برای هر سلیقه ای مناسب است. از دیگر مزیت های آن می توان به سازگار بودن با محیط زیست اشاره کرد که به خودی خود امری مهم است که امروزه توجه زیادی به آن نمی شود.

دام بالای این تایل ها

تایل های پی وی سی یکی از بهترین تایل های موجود در بازار است. سرمایه گذاری روی تایل های پی وی سی اقدامی هوشمندانه است زیرا در مقابل تایل های گچی یا چوب ام دی اف که نیاز به نگهداری مداوم دارند و می توانند به مرور زمان پوسیده شوند ، مدت طولانی دوام خواهد آورد.

کسانی که تایل پی وی سی را انتخاب می کنند ، می دانند که این تایل دوام بالایی دارد و جذاب به نظر می رسد. برای دریافت اطلاع از قیمت ها و مشاوره گرفتن در مورد نوع و کاربرد تایل، با گروه ما در ارتباط باشید.

شرکت شهام دیزاین با سابقه درخشان در زمینه ایده پردازی، طراحی و اجرای دکوراسیون در خدمت شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم