بلاگ

انواع دیوارهای شیشه ای و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

انواع دیوار های شیشه ای

دیوار کاذب | دیوار کاذب جدا کننده | شهام دیزاین : انواع دیوارهای شیشه ای و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی با استقبال بسیاری روبرو شده‌. استفاده از دیوار های شیشه ای در دکوراسیون داخلی ، مزایای بسیار زیادی دارد.

دنیای طراحی دکوراسیون داخلی ، بسیار گسترده و متنوع است. ایده ها ، سبک ها ، ابزار ها و وسایل مختلفی برای دکوراسیون داخلی وجود دارد که باب میل هر سلیقه ای می باشد. بعضی از این ابزار ها به گونه هستند که استفاده از آن ها بسیار گسترده بوده و هیچ محدودیتی در ساخت ندارند. شیشه ، یکی از این ابزار هاست‌. استفاده از آن در صنعت دکوراسیون داخلی ، بسیار گسترده است.

به کار بردن این دیوار ها، زیبایی و جذابیت خاصی را در محیط ایجاد می کند. آن ها علاوه بر اینکه فضا ها را از یکدیگر جدا می کنند ، همچنین باعث می شوند که محیط های کوچک نیز بزرگ جلوه داده شوند.

انوع دیوارهای شیشه ای و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

• دیوار های طرح دار

همان طور که از نامش پیداست ، روی سطح آن ، یک طرح تزئینی نقش بسته است. این می تواند یک الگوی هندسی رنگارنگ ، یا فقط یک بافت ساده باشد. در فضا هایی که به حریم خصوصی نیاز دارند اما به نور کافی نیز نیاز دارند ، بیشتر کاربرد دارد. از این شیشه ها معمولا در اتاق های کنفرانس ، رستوران ها ، حمام و پنجره ها کاربرد دارند.

حتما مطالعه کنید
نکات مهم هنگام بازسازی منزل

• دیوار های بازتابنده

شیشه بازتابنده شیشه ای شفاف با روکش فلزی است که گرما را منعکس می کند. معمولا در سازه های سازگار با محیط زیست ، برای کاهش مصرف انرژی ساختمان ها استفاده می شود. از اتلاف حرارت در فضای داخلی ساختمان و گرمای خارج از ساختمان جلوگیری می کند. در حالی که پوشش آن معمولاً فلزی است ، می تواند ظاهری رنگی نیز داشته باشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از شیشه های انعکاسی این است که باعث کاهش تابش خیره کننده می شود که باعث ایجاد محیط کار راحت در دفتر یا خانه می شود. کاربرد اصلی آن در نمای بیرونی است ، اما به نظر می رسد برخی از معماران از آن در فضای داخلی نیز کنند.

• دیوار شیشه ای امنیتی

شیشه های امنیتی می توانند لمینیت یا سفت شوند. شیشه چند لایه ، شیشه ای مهندسی شده است که در صورت بروز فاجعه قطعات خود را بهم می چسباند. به طور مثال اگر صفحه پیشخوان شما شکسته شود ، قطعات شیشه خرد شده به هم می چسبند.

همچنین می توان از آن در مناطق حساس مانند جواهر فروشی ها نیز استفاده کرد. آن ها آنقدر قوی هستند که حتی توانایی مقاومت در برابر حمله گلوله را نیز دارد. با توجه به مقاومت آن ها ، معماران از این نوع شیشه ها برای طراحی راه پله استفاده می کنند.

• دیوار شفاف

شیشه های شفاف رایج ترین نوع شیشه هستند که در فضا های داخلی دیده می شوند. استحکام آن ها به اندازه شیشه های امنیتی نیست. بسیار کاربردی بوده و برای دکوراسیون داخلی زیبا هستند. می توان از آن در چندین مکان خانه استفاده کرد.

حتما مطالعه کنید
دیزاین کافی‌ شاپ

• دیوار شیشه ای صوتی

همان طور که از نامش پیداست ، این نوع شیشه دارای ویژگی دفع صدا است. بنابراین در مناطقی که آلودگی صوتی بسیار زیادی دارند کاربرد دارد. آلودگی های بسیار صوتی آزار دهنده و ناخوشایند هستند. این شیشه دارای یک ترکیب دو جداره است که لایه داخلی آن هر گونه صدا های بلند را از بین می برد. این شیشه صدا ها را جذب و ضعیف می کند. شیشه صوتی کاربرد خود را در فضا های مختلف مانند فضای اداری ، اتاق کنفرانس ، استودیو های موسیقی ، بیمارستان ها و کتابخانه ها پیدا می کند.

برخی از کاربرد این دیوارها

استفاده از انواع دیوارهای شیشه ای در دکوراسیون داخلی، سبب به وجود آمدن فضایی به سبک مدرن می شود. این دیوار ها بسیار گوناگون و متنوع هستند‌. آن ها در انواع رنگ ، طرح و اندازه ساخته و عرضه می شوند. کاربرد فوق العاده بالای آن ها، سبب محبوبیت هر چه بیشتر آن ها شده. در اینجا به چند مورد از کاربرد های آن ها اشاره شده:

• استفاده از این دیوارها در مکان های اداری

مکان های اداری معمولا مکان هایی شلوغ و پر رفت آمدی هستند‌. اگر دقت کرده باشید می بینید که در برخی از شرکت ها و یا حتی بانک ها ، از متصل کردن انواع دیوار های شیشه ای به یکدیگر ، یک اتاق کاربردی ایجاد می کنند ، اما چرا از شیشه؟ گاهی اوقات طراحان دکوراسیون داخلی برای اینکه بتوانند فضای بیشتری را در اختیار افراد قرار دهند و از حداکثر فضا بهره ببرند ، از دیوار های شیشه ای استفاده می کنند. این دیوار ها باعث می شود که فضا ها از یکدیگر جدا و تفکیک شوند‌‌.

حتما مطالعه کنید
عایق بندی و نکات آن

• استفاده از این دیوارها برای سالن پذیرایی

همان طور که گفته شد ، به کار بردن انواع دیوارهای شیشه ای در دکوراسیون داخلی مزایای زیادی دارد‌. استفاده از انواع دیوار های شیشه ای در سالن پذیرایی ، ایده بسیار خوب و مفیدی است. قاعدتا ، وجود نور کافی در یک خانه ، بسیار مهم است. شیشه به دلیل اینکه شفاف بوده و می تواند نور را از خود عبور دهد ، منعکس کننده خوبی محسوب می شود ؛ چرا که سبب شده نور به همه‌ی فضای خانه برسد. علاوه بر این ها ، در کل شیشه ، زیبایی و جذابیت خاصی دارد.‌ به همین دلیل به کار بردن آن در سالن پذیرایی ، بسیار ایده ای خوب و کاربردی است.

کلام آخر: دیوار های شیشه ای ، دیوار هایی هستند که باعث بزرگ تر شدن فضا شده و استفاده از آن ها می تواند مکان های مختلف را از یکدیگر جدا کند. همچنین این دیوار ها ، به دلیل شفاف بودن میتوانند نور را از خود عبور داده و به دیگر بخش انعکاس دهند. اگر می خواهید از دیوار های شیشه ای در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده اما نمی دانید که از کجا باید شروع کنید ، ما شرکت شهام دیزاین ، با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی را به شما معرفی می کنیم. امیدوارم مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم