بلاگ

کاغذ دیواری یا رنگ بهترین انتخاب برای خانه شما کدام است

کاغذ دیواری یا رنگ

بهترین انتخاب برای خانه شما کدام است؟

دیوار کناف | کناف سقف | شهام دیزاین : قبل از اینکه طرح رنگی را انتخاب کنید ، باید تصمیم بگیرید که روی دیوارهای شما چیست. کاغذ دیواری ها و رنگ ها هم نکات مثبت و منفی دارند. این یک تصمیم بزرگ است که بین کاغذ دیواری و رنگ یک انتخاب داشته باشید. اگر انتخاب اشتباهی انجام دهید ، ممکن است در نهایت یک اشتباه در هزینه باشد که مجبورید هر روز به آن نگاه کنید.

فضای داخلی خانه شما را کامل می کند. در حالی که اثاث کشی مهم است ، تا زمانی که دیوارهای شما بر روی سطح قرار نگیرند ، هیچ چیز درست به نظر نمی رسد. چه در خانه از رنگ و چه از کاغذ دیواری استفاده کنید ، تأثیر بسزایی در زیبایی خانه شما دارد. اگر در حال تغییر و بازسازی خانه خود هستید ، ابتدا بر روی دیوارهای خود تمرکز کنید.

ما عوامل خاصی را بررسی می کنیم که به شما کمک می کند تا در نبرد بین کاغذ دیواری و رنگ یک برنده را انتخاب کنید. رنگ و بافت دیوار مهم ترین جنبه های دکوراسیون منزل هستند – انتخاب رنگ شما روی مبلمان و سایر انتخاب های دکوراسیون شما تأثیر می گذارد. برای دکوراتورهای داخلی ، بسیار مهم است که بدانند کدام بافتی روی دیوار مشتری های آنها جلوه بهتری دارد.

بنابراین قبل از اینکه طرح خود را نهایی کنید ، مطمئن شوید که آیا باید از رنگ یا کاغذ دیواری در هر اتاق استفاده کنید.

در وهله اول ، بیایید درباره مزایا و معایب استفاده از رنگ و کاغذ دیواری در خانه بحث کنیم. دانستن مزایا و معایب می تواند تصمیم شما را بسیار ساده تر کند!

حتما مطالعه کنید
اجرای کناف

رنگ آمیزی

یک گزینه کلاسیک ، و به طور کلی آسانترین راه برای اجرا. تقریباً هر کسی می تواند نقاشی را انجام دهد ، تغییر آن آسان است و بسیار ارزان نیز هست. همه این عوامل باعث می شود که بسیاری از مشتریان رنگ را به عنوان پوشش اصلی دیوار خود ترجیح دهند. به خصوص اگر مشتری شما بچه داشته باشد ، به احتمال زیاد رنگ دیوار اتاق خواب را تغییر می دهد یا به دیوار آسیب می رساند.

از طرف دیگر ، رنگ می تواند یک کار سنگین برای مدیریت باشد. اگر با رنگ های تیره کار می کنید ، باید در مورد نحوه استفاده از رنگ اطلاعات کافی داشته باشید. به علاوه ، رنگ را می توان به راحتی خراشیده و خراب کرد. این قابل اصلاح است ، اما حتی برای باتجربه ترین دکوراتور داخلی می تواند کاری چالش برانگیز باشد.

کاغذ دیواری

اگرچه کاغذ دیواری در طول سال ها یکی از پایه های اصلی تزئینات منزل بوده است ، اما در دهه های اخیر از محبوبیت آن کاسته شده است. مهم ترین دلیل استفاده از کاغذ دیواری این است که به معنای واقعی کلمه دوام دارد! دکوراتورهای داخلی دارای انتخاب زیادی از الگوهای کاغذ دیواری هستند و راه دستشان برای انتخاب بسیار باز است.

اما هنوز هم کاغذ دیواری اشکال بیشتری نسبت به مزایای آن دارد. اول از همه ، کاغذ دیواری باید به صورت حرفه ای استفاده شود وگرنه افتضاح به نظر می رسد. دوم ، کاغذ دیواری تهدیدی مطلق برای کندن از دیوار است. بله ، مواد شیمیایی وجود دارد که برداشتن آن را بسیار آسان می کند – اما آیا واقعاً می خواهید خانه مشتری خود را با مواد شیمیایی سمی پر کنید؟

جوانب مثبت و منفی

هزینه انجام کاغذ دیواری

با وجود اینکه هزینه واقعی به کیفیت کاغذ دیواری یا رنگی که انتخاب می کنید بستگی دارد ، اما تفاوت خاصی در هزینه بین کاغذ دیواری ها و رنگ ها وجود دارد. کاغذ دیواری ها هزینه بالایی دارند زیرا به افراد حرفه ای و تعداد زیاد مصالح نیاز دارد. نصب کاغذ دیواری ها نیز نیاز به همخوانی دکوراسیون با الگوها را ایجاد می کند.

حتما مطالعه کنید
کفپوش مناسب اتاق کودک

در طرف دیگر ، رنگ دیوارهای داخلی نسبتاً ارزان تر از کاغذ دیواری هستند. گرچه رنگ‌ کاری به پرسنل احتیاج دارد ، اما قیمت آن بسیار ارزان تر از کاغذ دیواری است.

دوام کاغذ دیواری

اگرچه هزینه های اولیه برای کاغذ دیواری زیاد است، اما زیاد بودن این هزینه به دلیل دوام بالای آن می‌باشد. کاغذ دیواری ها می توانند تا 15 سال دوام داشته باشند و از پایداری و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار هستند.

در حالی که ، رنگ های دیواری تمایل دارند به راحتی آسیب ببینند. رنگ ها می توانند 5-6 سال روی یک سطح کاملاً آماده باقی بمانند ، اما گاهی اوقات هم لازم است هر دو یا سه سال یک بارج دوباره تازه شود.

نگهداری از رنگ دیوارها

هرچند که رنگ دیوارهای شما اغلب آسیب می بیند ، اما این نقص های کوچک را می توان با رنگ آمیزی مجدد و بدون تلاش زیاد، پوشاند. همچنین می توان رنگ آمیزی مجدد را متناسب با رنگ موجود شما انجام داد. ترمیم دیوار مناسب و رنگ آمیری مجدد به یک فرد حرفه ای نیاز ندارد و در واقع خودتان نیز می توانید این کار را انجام دهید.
از طرف دیگر کاغذ دیواری ها از پوسته‌پوسته‌شدن و پارگی در امان نیستند.

کاربرد کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها فقط برای اتاق های خاصی در خانه شما مناسب هستند و برای آشپزخانه و حمام شما مناسب هستند. کاغذ دیواری هایی که در مناطق مرطوب استفاده می شوند می توانند به دلیل رطوبت، کاغذ را خراب کنند یا کپک بزنند. این برای اتاق هایی مانند سالن های غذا خوری و اتاق خواب هایی که حداقل رطوبت و جای کمتری دارند مناسب است. اگر در شهر با آب و هوای مرطوب هستید استفاده از کاغذ دیواری لچبرای خانه شما مناسب نیست.

حتما مطالعه کنید
انتخاب مبلمان برای دکوراسیون خانه

رنگ های دیواری برای هر اتاقی مناسب هستند زیرا تمایل به دفع رطوبت از سطح خود دارند. همچنین ، رنگ های متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی وجود دارد.

اگر تمایل داشته باشید به جای کاغذ دیواری از دیوار پوش استفاده کنید ما به شما دیوار پوش پی وی سی و دیوار پوش mdf را معرفی می کنیم.

زمان آماده سازی:

دیوار های خود را برای هر دو رنگ دیوار و کاغذ دیواری آماده کنید. زمان لازم برای آماده سازی دیوارها جهت نصب کاغذ دیواری ها طولانی است. آسیب ها و نقص ها ابتدا باید برطرف شوند زیرا نقص روی دیوار شما را برجسته می کند. رنگ های دیواری به حداقل زمان آماده سازی نیاز دارند ، زیرا نقص روی دیوارهای شما را می پوشاند.

ظاهر و پایان نقاشی

استفاده از رنگ های ترکیبی بر روی دیوارها ممکن است ظاهری زشت و نامناسب به دیوار بدهد. بنابراین ، گزینه های استفاده از رنگ های دیواری گسترده نیستند در حالی که انواع رنگ ها مانند براق و ساتن ، پایان مطلوب را ارائه می دهند. ایجاد طرح ها و الگوهای متنوع در دیوارهای داخلی خود با استفاده از رنگ زمان بر است.

در حالی که با پیشرفت های چشمگیر در مارک های چاپ دیجیتال و کاغذ دیواری ، تنوع بی پایان برای انتخاب وجود دارد. کاغذ دیواری الگوها و طرح های بی پایان را برای شما فراهم می کند. حتی با استفاده از کاغذ دیواری ها می توان بافت های جدیدتری را نیز ایجاد کرد.

 

آیا واقعاً می خواهید یکی را انتخاب کنید؟

هر دو کاغذ دیواری و رنگ دیواری موافقان و مخالفان خاص خود را دارند. انتخاب بین این دو به شرایط و موقعیت شما بستگی دارد. هر دو در صورت استفاده در مکان مناسب زیبایی خاصی را ارائه می دهند. با این حال ، رنگ های دیواری از نظر جهانی مناسب هستند زیرا می توانند در هر آب و هوایی و فضایی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین می توان رنگ های دیواری را بر روی کاغذ دیواری های موجود نقاشی کرد و به خانه شما جلوه ای دوباره بخشید.

شرکت شهام دیزاین با سابقه درخشان در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم