بلاگ

طراحی مدرن چیست

طراحی مدرن چیست؟

طراحی مدرن شامل تجسم های متفاوتی است، که می تواند تعریف آن را دشوار کند. در ساده ترین تعریف ، طراحی داخلی مدرن به انعکاس حرکت هنر مدرن در فضای داخلی خانه اشاره دارد.در طراحی مدرن، چندین ویژگی اصلی و مضمون طراحی وجود دارد که می توان آنها را توصیف کرد. سبک مدرن امروزی که اغلب با سبک معاصر اشتباه گرفته می شود ، مبتنی بر جنبش طراحی است که در حدود قرن بیستم میلادی ایجاد شده است.مبلمان و دکوراسیون به سبک مدرن، از مواد طبیعی ، رنگهای خنثی یا خاکی و حذف جزئیات غیرضروری تشکیل شده‌اند. گرچه ممکن است طیف وسیعی از رنگ ها را در یک ظاهر طراحی معاصر مشاهده کنید ، سبک های مدرن دارای رنگ های تک رنگ هستند.

سبک مدرن ، باب سلیقه کسانی است که فضاهای ساده و بدون سر و صدا با خطوط صاف و فاقد تزئینات ناموزون را دوست دارند.

دیزاین در طراحی مدرن

مدرنیسم، نفس شکوفایی های پر زرق و برق سایر سبک های طراحی ، مانند سبک گوتیک ، رنسانس و ویکتوریا بود. بنابراین ، بسیاری از طرح های مختلف مدرن دارای چندین مولفه مشترک هستند که مضامین طراحی با طراحی مدرن مرتبط شده اند.

خطوط مستقیم صاف

منظور از طراحی مدرن ، تضادی از سبک های طراحی قبلی بود که از بافت های سنگین ، کنده کاری ها و سبک‌های چوبی در خانه استفاده می کرد.

حتما مطالعه کنید
عایق بندی و نکات آن

بنابراین ، بیشتر اجزای طراحی مدرن ، از مبلمان گرفته تا شکل اتاق ها ، شامل خطوط صاف و مستقیم و بدون جزئیات اضافی است. این کار تفاوت کمی با طراحی معاصر دارد که از منحنی ها و خطوط گسترده استفاده می کند. خطوط طراحی مدرن واضح تر و نازکترند.

انواع مختلفی از طراحی وجود دارد که در این گروه قرار می گیرند ، مانند:

سبک میشن یا ماموریت
سبک دکو آرت یا هنرهای تزئینی
سبک شیکر

استفاده از فلز

فلز کروم و استیل ضد زنگ بخش عمده ای از طراحی مدرن را تشکیل می دهند. کنار رفتن فلزات سنتی (مانند آهن فرفورژه) راه را برای استفاده از فلزات صاف و صیقلی باز می کند.

دیدن کروم یا استیل ضد زنگ به عنوان بخشی از مبلمان ، مانند پایه‌های میز یا قسمت های قاب صندلی ، غیرمعمول نیست. از کروم به طور گسترده در سراسر خانه مانند شیرهای آب ، دستگیره درها ، دستگیره های کابینت ، لامپ ها و نرده ها استفاده می شود.

کروم پولیش شده دارای براقیت بسیار زیاد و ته مایه‌ای از رنگ آبی است که باعث میشود تُن سردی پیدا کند و به خوبی با طراحی مدرن میشن برای دور شدن از سبک های قدیمی تر تطابق پیدا می‌کند.

مینیمالیسم

مینیمالیسم نقشی جدایی ناپذیر در طراحی مدرن ، طراحی مدرن معاصر و طراحی معاصر دارد. اصول مینیمالیسم شامل رویکرد “کمتر، بیشتر است” برای طراحی یک فضا است.

این بدان معناست که هیچ جزئیات اضافی مانند ستون ، قالب، تزیین کابینت‌ها ، استفاده بیش از حد از رنگ یا منسوجات وجود ندارد. خانه های مینیمالیست به دلیل ساده‌سازی کارآیی ، معمولاً بسیار راحت تر از آن هستند که به نظر می رسند.

حتما مطالعه کنید
نکات مهم برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

نبود شلوغی در طراحی

در حالی که شلوغی برای افراد مختلف می تواند معنای زیادی داشته باشد ، اما در رابطه با طراحی مدرن ، در درجه اول به لوازم جانبی اشاره دارد.

این به معنای دست کش ، گلدان ، سفال ، کلکسیون یا استفاده بیش از حد از بالش ، فرش یا پتو استفاده نمی شود. هرگونه وسایل ضروری ، از جمله کتاب ، وسایل الکترونیکی و غیره یا در داخل کابینت یا کمد و جایی دور از چشم نگه داشته می‌شود.

رنگ های آکساندر طراحی مدرن

اکثر خانه هایی که به سبک مدرن تزئین شده اند از رنگ های خنثی و سایه های سیاه و سفید منحصراً در خانه استفاده می کنند. از رنگهای جیغ و غالباً اصلی که به عنوان آکسان شناخته‌شده‌اند، برای ایجاد نقاط کانونی استفاده می شود.

این رنگها اغلب کم مصرف معرفی می شوند و بندرت به عنوان رنگ دیوارهای سرتاسری مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه هایی از نحوه استفاده از رنگهای پررنگ در طراحی مدرن می تواند شامل موارد زیر باشد:

• یک مبلمان تک رنگ به رنگ تند مانند مبل چرمی قرمز یا صندلی پلاستیکی نارنجی
• چند کوسن پررنگ
• یک فرش با رنگ برجسته
• یک دیوار آکسان

ایده‌های کلی برای طراحی دکوراسیون مدرن

سادگی: اگر به دنبال کلمه ای هستید که توصیف کند دکوراسیون منزل مدرن چیست ، سادگی بهترین تعریف است. البته سادگی به معنای دکوراسیون خسته کننده و مدرن‌کردن با خطوط صاف ، پالت رنگی خنثی و اشکال هندسی کسل کننده نیست. در عوض ، دکوراسیون منزل مدرن می تواند تقریباً در هر خانه ای گرم ، جذاب و کاملا شیک باشد.

حتما مطالعه کنید
دیزاین کافی‌ شاپ

ایده دوم دکوراسیون منزل مدرن، عملکرد است. یعنی فضای خانه بر مدرن بودن باید کاربردی نیز باشند. به عنوان مثال، آشپزخانه ای که با دکوراسیون مدرن طراحی شده است باید فضای کار کافی داشته باشد و دسترسی به همه چیز آسان باشد.

تکنولوژی سومین ایده برای دکوراسیون مدرن در خانه شما است. این در واقع چیزی فراتر از بیان ساده “تکنولوژی” است و هرگونه وسایل دیجیتالی که در خانه شما هستند باید با فضا همخوانی داشته باشند.

فضای باز: اگر می خواهید یک دکوراسیون مدرن داشته باشید ، پس می خواهید با داشتن فضای باز در خانه از ایده چهارم ما استفاده کنید. این ممکن است در بعضی از خانه هایی که به جای مفهوم باز اتاق بسته ارائه می دهند امکان پذیر نباشد اما شما می توانید با استفاده از رنگ : پارچه و مبلمان ظاهر فضاهای باز را ایجاد کنید. همچنین می توانید از پوشش پنجره هایی با رنگ روشن و هوای مطبوع برای ایجاد فضای باز در اتاق استفاده کنید ، حتی اگر اینگونه نباشد.

آخرین ایده برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن در خانه شما این است که کمی شخصیت به فضا اضافه کنید. می تواند حیرت انگیز باشد که چگونه جوشش یک رنگ گرم روی یک پالت خنثی می تواند تاثیر حیرت‌انگیزی را در اتاق ایجاد کند.

کلام اخر در طراحی

ایجاد یک دکوراسیون مدرن کاری دشوار نیست و فضای زیادی برای بازی با فضاهای شما وجود دارد. فقط کافیست با شرکت شهام دیزاین که ارائه‌دهنده بهترین خدمات مربوط به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با سبک دلخواه است، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم