بلاگ

ديوار گرم کناف

ديوار گرم کناف

دیوار کناف | دیوار کاذب پوششی | شهام دیزاین : دیوار گرم کناف که اصطلاحا به آن ها Warm Wall هم گفته می شود ، یکی دیگر از محصولات خوب و حیرت انگیز شرکت کناف است که‌ هدف اصلی از ساختن این سیستم ، جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرما در محیط است. همان طور که از اسمش پیداست ، وظیفه اصلی این دیوار ، این است که گرمای فضا را حفظ و نگهداری کند. دیوار گرم کناف ، دقیقا مانند یک عایق حرارتی ایمن عمل می کند‌.

گاهی اوقات افراد ، به دلیل انتخاب نادرست مصالح ساختمانی ، دچار دردسر هایی می شوند که ممکن است هزینه های سنگینی را برای آن ها در پی داشته باشد. به طور مثال ، هنگام ساخت خانه ای در مناطق سرد سیر ، از مصالحی استفاده می کنند که به راحتی گرما را از خود عبور داده و برای فصل سرما مناسب نیستند. با این کار ، هزینه و انرژی زیادی از دست خواهد رفت.

چرا که دوباره مجبور به بازسازی ساختمان می شوند. استفاده از دیوار گرم کناف ، می تواند انتخاب خوب و به صرفه ای باشد.

روش ایجاد دیوار کناف به چه صورت است؟

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم ، این دیوار ، سیستم بسیار خوبی برای عایق کاری حرارتی پوشش و جداره های خارجی ساختمان است. برای اجرای این دیوار ها ، از یک نوع عایق حرارتی مخصوص به نام پلی استایرن ، استفاده می شود. پلی استایرن ، بسیار سبک بوده و می توان گفت که ضد آب است و آب را به خود جذب نمی کند. این ویژگی ، باعث شده است که دیوار های گرم کناف ، گزینه مناسبی برای عایق کردن ساختمان باشد.

حتما مطالعه کنید
هنگام خرید پرده برای خانه به چه نکاتی توجه کنیم

دیوار گرم کناف چگونه اجرا می شود؟

برای نصب و اجرای این دیوار ، از چسب های خمیری مخصوص SM700 و اتصالات پلاستیکی خاصی به نام (Termofix) ، استفاده می شود. در ابتدای کار ، اتصالات پلاستیکی به دیوار مورد نظر ، به خوبی متصل شده و پوشش مناسبی را ایجاد می کنند. در مرحله بعدی ، از چسب خمیری SM700 ، که از سیمان ، الیاف و دیگر مواد افزودنی تشکیل می شود ، استفاده می کنند.

بعد از نصب عایق حرارتی ، دوباره یک لایه ، به ضخامت ۵ سانتی متر از چسب مخصوص SM700 ، روی عایق پوشش داده می شود که برای این کار معمولا از ابزاری به نام ماله شانه ای استفاده می شود. سپس ، یک شبکه توری که جنس آن از فایبر گلاس (Fiberglass) است ، روی این لایه اضافه می شود تا چیزی حدود یک سوم ضخامت لایه در آن جای گذاری شود.

در آخر ، سطح سازه را به کمک ماله صافه کرده و پس از خشک شدن کامل ، با استفاده از رنگ و یا هر لایه پوششی دیگر ، می پوشانند. در‌ نتیجه ، یک دیوار عالی برای زیباسازی نمای خارجی ساختمان ، به دست می آید. برای مقاوم تر ساختن این دیوار ، از قطعات فشرده شده‌‌ی معدنی نیز استفاده می شود.

علاوه بر این ، عایق های معدنی در برابر آب مقاوم هستند ، پس بهتر است که لایه آب بند را روی دیوار خود ، اضافه کنید. اگر بعد از اتمام کار ، به هر دلیلی سطح کار ناهموار و تا میزان بود ، با استفاده از چسب خمیری SM700 می توان به راحتی این نام همواری ها را برای رنگ آمیزی ، پوشش داد.

حتما مطالعه کنید
سقف کشسان و مزایا و معایب آن

کاربرد دیوار گرم کناف

برای استفاده از این دیوار هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید از آن ها بیشتر در مکان هایی که نیاز به عایق صوتی و حرارتی داردند ، استفاده کنید. امروزه استفاده از سیستم های عایق حرارتی و صوتی مثل دیوار های گرم کناف ، بسیار گسترده و کاربردی شده است. از کاربرد های آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• در ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی
• در بیمارستان ها
• سالن های ورزشی
• مکان های عمومی مثل مترو
• مراکز آموزشی و غیره …

مزایای استفاده از دیوار گرم کناف

ویژگی های مفید ، شگفت انگیز و کارآمد این دیوار ، سبب به وجود آمدن تحولی بزرگ در صنعت ساخت و ساز ، از نظر عایق کاری ساختمان شده است. از جمله مزیت های دیوار گرم کناف می توان به موارد زیر سازه کرد :

• سرعت بالا در نصب و راه اندازی
• عامل یکپارچه سازی هوای درون ساختمان
• قابلیت تنظیم دستی دمای فضا به سهولت و آسانی
• همانند عایق های حرارتی و صوتی ، هم از ورود و خروج صدا به بیرون جلوگیری می کند ، و هم مانع خارج شدن گرما از فضا می شود.
• داشتن تنوع بالا و غیره …

راهنمای اجرای این دیوار

برای اینکه بتوانید خروجی کار بهتری داشته باشید ، بهتر است قبل از شروع ، از یک متخصص و حرفه ای مشاوره بگیرید تا بتوانید با خیال راحت و آسوده ، نصب و اجرای دیوار کناف را انجام دهید. همچنین ، به دلیل نوسانات موجود در بازار ، بهترین راه برای اطلاع از قیمت ها ، مراجعه به نمایندگی ها و فروشگاه های فروش مصالح ساختمانی است.

حتما مطالعه کنید
نمایندگی کناف

به کار بردن دیوار گرم کناف ، به شما این امکان را می دهد که بتوانید فضایی گرم و بدون سر و صدا را تجربه کنید. البته ، کاربرد اصلی این دیواری ها ، صرفا عایق گرما است ؛ اما به دلیل سیستم پیشرفته و طراحی خاص آن ، می تواند عایق صوتی بسیار خوبی نیز باشد.

اگر کمی دقت کرده باشید ، متوجه می شوید که استفاده از این سیستم بسیار گسترده شده و تعداد افراد علاقمند به این دیوار ها ، روز به روز در حال افزایش است. اگر قصد بازسازی و یا ساختن یک ساختمان را دارید ، این دیوار ، به دلیل قابلیت های منحصر به فردی که دارد ،مثل تبلیغات در صفحه اول گوگل می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم