بلاگ

ایده‌های جذاب برای دیزاین هتل

ایده‌های دیزاین هتل

هتل ها علاوه بر اینکه وظیفه خدمت رسانی به گردشگران و مسافران را دارند ، مکان هایی نیز هستند که ممکن است به عنوان محیطی تفریحی یا گردشگری مور‌د استفاده قرار بگیرند.

البته نا‌ گفته نماند که امروزه هتل ها جایگاه خوبی در سطح جهان پیدا کرده اند ، به طوری که بسیاری از همایش ها ، جشنواره ها ، سمینار ها و جلسه ها و حتی جشن عروسی نیز در هتل ها برگزار می شود.

اغلب این هتل ها مجلل و باشکوه هستند و از لحاظ کیفیتی مورد قبول واقع می شوند و در واقع هرچه هزینه بیشتری کنید ، هتلی بهتر و با شکوه تر نصیبتان می شود. به طور معمول هر هتل استاندارد دارای سالن همایش و کنفرانس ، رستوران و استخر می باشد.

ایده‌هایی برای دیزاین هتل در زیر آمده که آنها را مرور می‌کنیم:

• چراغ اتاق خواب برای دیزاین هتل

برای لابی زیبا و تاثیر گذار ، معماری و طراحی را با کمترین وسایل و رنگ های آرام ترکیب کنید ، به عبارتی دیگر بین وسایل و رنگ محیط ارتباطی قوی برقرار کنید.

از آنجا که تمام لابی ها چند منظوره هستند ، طراحان و متخصصان دکوراسیون دریافته اند که نورپردازی برای ایجاد یک محیطی خاص مفید و موثر است. در هتل ها ، چراغ اتاق خواب با توجه به رنگ دیوار ها و دکوراسیون آن انتخاب و سنجیده می شود.

حتما مطالعه کنید
نکات حرفه ای برای طراحی دیوار خانه با آینه

به طور مثال در اتاقی با محیطی مدرن و رنگ هایی آرام از نور پردازی ملایم و اغلب سفید استفاده می کنند.

• مبل های استراحت لوکس

مبل های خمیده ، برای یک اتاق نشیمن لوکس ، از جمله گرایش های اصلی در مبلمان های پذیرایی هستند. سعی کنید در لابی هتل خود از این نوع مبلمان ها استفاده کنید.

• استفاده از صندلی

گوشه ای از اتاق را با یک صندلی رها کنید. معمولا وجود صندلی در هتل اجباری است و در هر اتاق حداقل یک صندلی وجود دارد. صندلی باید جذاب به نظر برسد و به یک پالت رنگی خنثی بچسبد و کوسن های خاصی داشته باشد‌‌.

صندلی های بی نظیر و زیبا بسیار بهتر از مبل دو نفره یا یک صندلی غذا خوری معمولی کار می کنند ، بنابراین از یک صندلی راحت و جذاب در محیط اتاق خود استفاده کنید‌.

• ملافه های شاد

با ملافه های شاد و متضاد با محیط ، یک تجربه خوب و دلپذیر را برای خود ایجاد کنید. تاج تخت خواب را با یک پارچه خاص ساخته شده از خز یا مواد بافته شده تزئین کنید تا در کنار ملافه ای با رنگی شاد ، مقداری بافت و برجسته ایجاد کند.

گاهی اوقات ملافه هایی با رنگ کاملا متضاد به محیط ، حس تازگی و خاص بودن می بخشد. پس در انتخاب ملافه اتاق ها دقت کنید. سعی کنید هر چند وقت یک بار ملافه های اتاق ها را تعویض کنید تا تجربه ای متفاوت به اتاق واگذار شود.

• پرده ها برای دیزاین هتل

وجود پنجره در اتاق یک هتل بینظیر است. پنجره هایی که می توان محیط پیرامون هتل را از چارچوب آن ها مشاهده کرد‌‌‌. قطعا هر پنجره به پرده خاص خود نیاز دارد.

حتما مطالعه کنید
کاغذ دیواری یا رنگ بهترین انتخاب برای خانه شما کدام است

پرده هایی که مستقیم از بالا به پایین می آیند و کف را جارو و جادو می کنند. وجود پرده در یک اتاق باعث جذابیت و زیبایی دو چندان آن می شود. سعی کنید پرده های هتل خود را متناسب با هر اتاق طراحی کنید.

اغلب ، اتاق های هتل را می بینید که از پرده های طوسی ، قهوه ای تیره ، قهوه ای شکلاتی یا نقره ای استفاده می کنند. پرده ها ، برای تکمیل جلوه یک اتاق لوکس به وجود آمده اند ، در حالی که جلوی دنیای خارج از پنجره را می گیرند.

این امر به استراحت بهتر کمک می کند ، زیرا از افراد در برابر نور محیط و سر و صدا محافظت می کند. پس در جنس ، رنگ و اندازه پرده اتاق ها دقت کنید.

• نور پردازی متقارن

نورپردازی ویژگی اصلی هر اتاق لوکس در هتل است. به سختی می توانید یک اتاق هتل فانتزی و بدون چراغ منطبق ، در هر دو طرف تخت پیدا کنید. تقارن به کیفیت و مرتب بودن اتاق کمک می کند.

با آباژور های آراسته و منحصر به فرد که هر طرف تخت را زینت می دهند.یک ظاهر شاهانه ایجاد کنید. باید از مطابق بودن ظاهر و رنگ نور آباژور ها مطمئن شوید.همچنین اگر از سقف کاذب استفاده شود و با رنگ های متناسب با دکوراسیون اتاق نورپردازی شود جلوه ی زیبایی  ایجاد می کند.

• هنر همانند سازی

انتخاب یک اثر هنری مناسب برای دیزاین هتل می تواند به سطح تجملاتی که اشتیاق دارید اضافه کند. هتل ها اغلب به دلیل نمایش آثار هنری بسیار شناخته شده اند و به ندرت اتفاق می افتد که وارد یک اتاق هتلی فانتزی شوید که شامل آثار هنری مناسبی برای تکمیل دکوراسیون نباشد.

حتما مطالعه کنید
كف پوش پلی اورتان

در برخی موارد حتی در هتل ها موزه نیز ساخته می شود. می توانید از تابلو های نقاشی هنری ، دیوار هایی نقاشی شده و یا موسیقی سنتی در هتل خود استفاده کنید.

• یک خانه دور از خانه

قبل از هر چیز ، اتاق های هتل باید احساس راحتی را در فرد به وجود بیاورد ، به طوری که فرد احساس دور بودن از خانه خود را نکند. مهم نیست که اتاق چقدر مجلل ، دوستانه با تکنولوژی و با مضمونی عجیب باشد ، دنج بودن عامل مهم و اصلی است که باید در نظر بگیرید.

مواد افزودنی چوبی ، وسایل تزئینی الهام گرفته ، فرش ، پرده ، شومینه ، تلویزیون و امکان پخش موسیقی مورد علاقه مهمانتان همه این ها به یک اقامت خاطره انگیز کمک می کند.

دو اتاق دقیقاً شبیه هم نباشد

تنوع را بپذیرید. دو اتاق 100 درصد یک نوع به مهمانان کمک می کند احساس کنند که یک اقامت در هتل به ویژه بی نظیر را تجربه می کنند. این احساسی است که بسیاری از مسافران امروزی در حال تعقیب هستند – به ویژه هنگامی که آنها بتوانند خود آن اتاق خاص را انتخاب کنند.

برای ایجاد چنین محیطی ، از طریق پالت های رنگی متنوع و یا دکوراسیون ، کاغذ دیواری ، لامپ و … به هر اتاق شخصیت خاصی در طراحی خود بدهید .

مبلمان را مطابق شکل اتاق بچینید. حتی می توانید تا جایی پیش بروید که به هر اتاق موضوعی اختصاص دهید ، به شرطی که همه مضامین مکمل یکدیگر باشند و با محلی و مارک تجاری شما مطابقت داشته باشند. و حتماً به هر اتاق یا نوع اتاق یک نام مناسب نیز بدهید.

اگر قصد دیزاین هتل، مهمانسرا، مسافرخانه و یا هر مکانی را دارید اما ایده‌ای برای طراحی دکوراسیون داخلی ندارید، با تیم مجرب شهام دیزاین تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم