بلاگ

انواع کف پوش چوبی مناسب برای خانه شما

کف‌ پوش چوبی مناسب

دکوراسیون داخلی | دیوار کناف | شهام دیزاین : امروزه انواع کف پوش چوبی وجود دارد که در بسیاری از خانه ها از این نوع کف‌پوش ها استفاده میشود. هر یک از این گزینه ها از نظر زیبایی ، هزینه ، دوام و سایر عوامل شایستگی های خاص خود را دارند.وقتی صحبت از انواع کفپوش می شود ، بیشتر صاحب خانه‌ها معمولاً به سنگ مرمر یا کاشی فکر می کنند. با این وجود ،

بنابراین قبل از نصب کفپوش خود ، ارزش دارد که کمی در مورد انواع کفپوش تحقیق کنید و از هزینه ها و مزایای آنها مطلع شوید. سپس ، می توانید کف پوشی متناسب با فضا و بودجه خود پیدا کنید.

انواع کف پوش چوبی را در نظر بگیرید

هیچ یک از کفپوش ها برای هر اتاق ایده آل نیستند. به عنوان مثال ، چوب سخت به دلیل داشتن ظاهری گرم و کلاسیک همیشه محبوب است ، اما مقاومت خوبی در برابر رطوبت ندارد. در اینجا مزایا ، معایب ۳ نوع کفپوش معروف را با هم مرور می‌کنیم.

۱. کف‌پوش چوب جامد

از چند دهه قبل چوب جامد یکی از محبوب ترین انواع کف‌پوش‌ها در ایالات متحده بوده است. نصب این نوع کفپوش بسیار آسان است و ظاهری شیک و جذاب به خانه می‌دهد.

انواع کف پوش چوبی

کفپوش چوب جامد دارای عرض 1.5 تا 2.5 اینچ ، یا تخته هایی با عرض 4 تا 8 اینچ هستند. می توان آن را از انواع مختلف چوب ، از گونه های خانگی مانند بلوط و افرا گرفته تا انواع عجیب و غریب مانند گیلاس برزیلی تهیه کرد. چوب یک منبع تجدید پذیر است ، اما همیشه به روش های پایدار برداشت نمی شود.

حتما مطالعه کنید
نورپردازی کناف

قطع درختان بدون کاشتن درختان جدید در جای آنها ، یا قطع سریع آنها ، به گرم شدن کره زمین کمک می کند. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که کفپوش چوبی شما از جنگل های پایدار مدیریت می شود ، به دنبال کفپوش های دارای گواهی FSC (شورای نظارت بر جنگل) یا SFI (ابتکار جنگل پایدار) باشید .

مزایای استفاده از کفپوش چوبی

مردم کفپوش چوب جامد را دوست دارند زیرا در هر سبکی از خانه با هر دکوری بسیار زیبا به نظر می رسد. همچنین ماندگاری بسیار بالایی دارد. کارشناسان می گویند افزودن کفپوش چوب جامد می تواند ارزش خانه شما را برای فروش نیز افزایش دهد. تمیز کردن کف چوب نسبتاً آسان است. فقط آنها را مرتب جارو کنید و بلافاصله همه آلودگی‌ها را پاک کنید.

معایب استفاده از این کفپوش

بزرگترین نقطه ضعف کفپوش‌ های جامد این است که اگر به مدت طولانی در معرض رطوبت قرار بگیرند ، می توانند تاب بخورند و این گزینه بدی برای سرویس های بهداشتی یا اتاق لباسشویی است. به دلیل تغییر دما می توانند کوچک و متورم شوند و در برابر خراش و فرورفتگی آسیب پذیر هستند. در نتیجه آنها برای حفظ ظاهر خود باید هر 10 سال بار یکبار اصلاح شوند.

بهترین موارد استفاده از انواع کفپوش چوبی

کفپوش چوبی برای فضاهایی که ترافیک پا زیاد نیست ، مانند اتاق نشیمن ، سالن و اتاق خواب بهترین گزینه است. آن را به عنوان بهترین انتخاب کلی برای اتاق های نشیمن ، اتاق های غذاخوری و اتاق های خانوادگی توصیه می کند. اما برای آشپزخانه گزینه مناسبی نیستند.

مقاله سقف کاذب را از دست ندهید در این مقاله انواع سقف کاذب مزایا و معایب هر یک از آنها شرح داده شده است.

2. کفپوش چوب مهندسی شده

کفپوش چوبی مهندسی شده دقیقاً مانند چوب جامد به نظر می رسد اما به روشی متفاوت ساخته شده است. روی آن یک روکش نازک از چوب طبیعی قرار دارد و لایه هایی از تخته سه لا ارزانتر در زیر قرار دارد. این باعث می شود چوب مهندسی هم ارزان تر و هم محکم تر باشند.

حتما مطالعه کنید
ایده ‌های جذاب برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن

مانند کفپوش چوب جامد ، چوب مهندسی شده در انواع مختلف چوب ، الگوها و عرض تخته ها ارائه می شود. علاوه بر نوارها و تخته ها ، می توانید کاشی های پارکت را انتخاب کنید ، که دارای نوارهای باریک چوبی هستند که در بالای یک تخته سه لا یا پایه مش قرار دارند.

کف های چوبی مهندسی شده می توانند جلوه ای از چوب های جامد را با قیمت بسیار کمتری به شما نشان دهند. این امر امکان تهیه چوب های عجیب و غریب مانند افرا برزیلی را که مقاومت بیشتری در برابر خراش و ضربه دارند ، آسان می کند. آنها از چوب جامد پایدارتر هستند و نسبت به تغییرات دما و رطوبت حساسیت کمتری دارند.

چوب مهندسی مانند چوب جامد می تواند به راحتی خراشیده و فرورفتگی ایجاد کند. ماندگاری آن از چوب جامد در طولانی مدت کمتر است زیرا معمولاً فقط یکبار می توان آن را اصلاح کرد. بعد از آن ، شما می توانید از روکش تخته سه لا زیر آن استفاده کنید.

پارکت لمینت هم به عنوان نوعی کفپوش دارای طرح های متنوعی میباشد.

بهترین موارد استفاده از انواع کفپوش چوبی

چوب مهندسی شده می تواند در تمام فضاهای مشابه چوب جامد به خوبی کار کند. علاوه بر این ، برای زیرزمین ها و ایوان های بسته مناسب است.

3. کفپوش چوب بامبو

بامبو، کفپوشی با ظاهر و احساس خوب ایجاد می‌کند و اخیراً به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای کفپوش چوبی محبوب شده است ، اما کارشناسان هشدار می دهند که همیشه یک انتخاب سبزتر نیست.

حتما مطالعه کنید
سقف کاذب گریلیوم

کف چوب بامبو درست مانند چوب سخت ، در دو نوار جامد و تخته های مهندسی موجود است. کف بامبو دانه تخت نوارهای تیره تری در تابلوها دارد که گره های بامبو را نشان می دهد. کف بامبو دانه ای عمودی نوارهای باریک و بلندی دارد که کاملاً در کنار هم قرار گرفته اند. و بامبو دانه نهایی نوارهای کوتاه کمی دارد.

کفپوش بامبو در برابر رطوبت مقاوم است. این چوب مانند چوب های مهندسی شده به اشکال قابل نصب آسان موجود است. مراقبت از آن به اندازه کفپوش چوب جام و مهندسی آسان است و اصلاح آن نیز آسان است. همچنین ، بسیاری از افراد آن را گزینه ای سازگار با محیط زیست برای کفپوش چوبی می دانند زیرا رشد بامبو بسیار سریعتر از اکثر درختان است و کربن را با سرعت بیشتری جذب می کند.

اگرچه بامبو یک منبع تجدیدپذیر است ، اما بیشتر تخته های بامبو در آسیا ساخته می شوند و از آسیا حمل می شوند که به ردپای کربن آنها می افزاید . همچنین ، بسیاری از کشاورزان بامبو اعتماد زیادی به کودها و سموم دفع آفات دارند که به محیط زیست آسیب می رسانند. و سرانجام ، برخی از تولیدکنندگان کف بامبو از چسب های حاوی فرمالدئید مضر استفاده می کنند.

علاوه بر این ، بامبو با رنگ تیره دوام کمتری دارد زیرا فرآیند رنگ آمیزی آن باعث ضعیف شدن الیاف آن نیز می شود. علاوه بر این ، انواع بامبوها در معرض خراش و فرورفتگی هستند. و در حالی که بامبو بهتر از چوب در برابر رطوبت ایستادگی می کند ، اما در مناطق مرطوب می تواند متورم یا ترک بخورد.

بهترین موارد استفاده کف پوش چوبی بامبو

کفپوش بامبو در همه مکانهای مشابه چوب کار می کند. برای محل های زندگی ، راهروها و اتاق خواب مناسب است. با این حال ، ممکن است به اندازه کافی برای استفاده در آشپزخانه محکم نباشد.

کفپوش یک خانه یکی از ویژگی های تعیین کننده آن است. کفپوش چوبی همچنان یکی از محبوب ترین گزینه ها برای انتخاب است است ، زیرا یک ماده جذاب ، زیبا و شیک است.

برای انتخاب بین کفپوش‌ها به کمک نیاز دارید؟ شرکت شهام دیزاین با سابقه درخشان در زمینه ایده، طراحی و اجرا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم