بلاگ

انواع سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرفشویی

دکوراسیون داخلی | بازسازی منزل | شهام دیزاین : انواع سینک ظرفشویی یکی از مهم ترین اجزای موجود در آشپزخانه است.وقتی صحبت از مهمترین قسمت خانه می شود ، شاید اولین چیزی که به ذهن افراد خطور می کند، قلب خانه یعنی آشپزخانه است. این مکان از اجزای مختلفی برای بر اورده کردن نیاز افراد ، تشکیل شده است.

بعد از اتمام مهمانی های سنگین ، ناگهان شما با کوهی از ظرف های کثیف روبرو می شوید؛ آنجاست که سینک ظرفشویی خود را نشان می دهد. همچنین امروزه سینک ها به ابزاری زیبا برای آشپزخانه تبدیل شده اند. آن ها به دلیل تنوع بالا در طرح ، رنگ و سبک از گزینه های خوبی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستند.

همان طور که قبل تر هم گفته شد سینک های ظرفشویی تنوع زیادی دارند که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

• سینک ظرفشویی آشپزخانه از جنس استنلس استیل

مزایا : قاعدتا یک سینک ضد زنگ ، بر لحاظ هزینه و طول عمر ، یک ظرفشویی به صرفه و خوب محسوب می شود ، چرا که یک سینک ظرفشویی با کیفیت ، می تواند مدت زیادی به آشپزخانه شما خدمت کند. همان طور که میدانید فولاد ضد زنگ بسیار با دوام و مقاوم است به همین دلیل از پوسیدگی و خراب شدن سینک جلوگیری می کند. همچنین فولاد ضد زنگ بسیار بهداشتی است زیرا باکتری ها نمی توانند به سطح آن بچسبند.

معایب: سینک های استیل از نظر شکل و ترکیب نسبتاً یکنواخت هستند ، زیرا نمی توانند با مواد دیگر ترکیب شوند ، و این ممکن است دکوراسیون و طراحی شما را محدود کند. آن ها نیز به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند ، ممکن است با ابزار مختلف دچار صدمه و یا خراشیدگی شوند.

حتما مطالعه کنید
طراحی دكوراسیون داخلی دفتر كار

• سینک ظرفشویی آشپزخانه از جنس گرانیت

مزایا: با توجه به ترکیب گرانیت با رزین اکریلیک ، آن ها بسیار با دوام و زیبا شناخته می شوند. آن ها همچنین غیر مشبک هستند ، که این امر باعث تمیز کردن آسان آن ها شده و نیازی به پاک کننده های شیمیایی نیست. آن ها به طور کلی در برابر تراشه و خراش ها نیز مقاوم هستند. ترکیبی خاص از سنگ های طبیعی با پرکننده های مصنوعی کمک می کند تا یک پایان منحصر به فرد برای هر ظرفشویی گرانیتی ایجاد شود.

معایب: سینک های کامپوزیتی گرانیتی در مقایسه با سینک های ظرفشویی سرامیکی و استنلس استیل از لحاظ هزینه می توانند تا حدودی گران تر باشند. علاوه بر این ، سنگ ماده سنگینی است و ممکن است سینک ظرفشویی به نصاب حرفه ای نیاز داشته باشد. با توجه به محدودیت های تولید ، فقط پوشش های مات موجود است که ممکن است تنوع کافی برای طرح شما نباشد.

•سینک ظرفشویی چدنی

مزایا: سینک های ظرفشویی چدنی را می توان به روش های مختلفی از جمله زیر انداختن ، افتادن و پیش بند نصب کرد که تنوع رنگی آن ها بسیار زیاد است. چدن ماده ای بسیار بادوام است ، این به این معنی است که سینک ظرفشویی شما به راحتی پوسیده و یا ترک نمی خورد.

معایب: همان طور که می دانید چدن ماده ای بسیار سنگین است و مانند سینک های ظرفشویی کامپوزیتی گرانیتی ، به احتمال زیاد به پشتیبانی بیشتری نسبت به میز پیشخوان و کابینت های پایین شما احتیاج خواهد داشت. سینک چدن برای جلوگیری از زنگ زدگی به روکش نیاز دارد که این امر سبب می شود سطحی شکننده و خراش پذیر داشته باشد.
یک ماده بسیار بادوام است که نسبتاً مقاوم در برابر تراشه است و خراشیده نمی شود.

حتما مطالعه کنید
فروش کناف

سینک ظرفشویی آشپزخانه مینا

مزایا: انواع سینک ظرفشویی های مینا یا چینی به دلیل دوام و سهولت مراقبت بسیار محبوب هستند. به همین ترتیب ، سینک های چینی برخلاف سبک های یکنواخت تری مانند فولاد ضد زنگ ، در تنوع رنگی قابل تنظیم با ترجیحات طراحی شما است.
معایب: سطح این سینک ها می توانند به راحتی تراشه بگیرند ، بنابراین هنگام شستشوی ظروف بزرگتر در قسمت گودی سینک باید مراقب باشید.

• سینک سنگی

مزایا: سینک های سنگ طبیعی ، ساخته شده از موادی مانند سنگ مرمر ، سنگ آهک یا گرانیت ، به عنوان ماده استثنایی در نظر گرفته می شوند ، زیرا در برابر زنگ زدگی ، رطوبت و مواد شیمیایی مقاومت فوق العاده بالایی دارند ، که نگهداری آن ها نیز آسان است. آن ها همچنین چند منظوره هستند زیرا می توانند برای کاربرد های کوچک یا بزرگتر از سینک استفاده شوند.

بسیاری از آن ها به دلیل نقوش منحصر به فرد موجود در سنگ مربوطه ، بسیار خاص و دیدنی هستند.
معایب: مانند دیگر سینک ها ، سنگ نیز می تواند بسیار سنگین باشد. به دلیل ماهیت ساخت سینک ظرفشویی سنگ ، می توانند تا حدودی گران هم باشند. آن ها نسبت به دیگر سینک ها به کمی نگهداری بیشتری نیاز دارند.

• سینک کوارتز

مزایا: کوارتز مشابه سنگ است که آن را به ماده دیگری تبدیل کرده و از دوام فوق العاده بالایی دارد ، به طوری که در برابر تراشه ها ، ترک ها و لکه ها مقاوم است. این ماده همچنین ماده ای بسیار نرم و غیر متخلخل است که تمیز کردن آن را بسیار آسان می کند.

معایب: مانند دیگر سینک های ظرفشویی با دوام ، کوارتز می تواند در صورت ریختن ظرف شکستنی به داخل ظرفشویی مشکل ساز شود. کوارتز کاملاً قابل تنظیم نیست ، به این معنی که ممکن است برخی از رنگ ها یا اشکال در آن قابل اجرا نباشند و از قضا رنگ های تیره ، ساییدگی بیشتری در مواد نشان می دهند.

حتما مطالعه کنید
سقف کناف در فروشگاه

• سینک ظرفشویی مسی

مزایا: به عنوان یک سینک ظرفشویی آشپزخانه ، سینک مسی مزایای زیادی دارد. اول اینکه ، مس به طور طبیعی در برابر زنگ زدگی ، خوردگی و باکتری مقاوم است و به بهداشتی بودن آشپزخانه کمک می کند. مس ماده ای بسیار بادوام است و می توان آن را از مس بازیافتی نیز تهیه کرد ، و این گزینه خوبی برای افراد خانه داری که به محیط زیست علاقمند هستند. مس را می توان به سبک های مختلفی شکل داد.

معایب: یک سینک ظرفشویی مسی به نگهداری زیادی احتیاج دارد ، زیرا مس به طور طبیعی مستعد اسیدها و پاک کننده های خشن است و برخی از پوشش های مس به راحتی بالقوه می توانند از بین بروند یا خراشیده شوند. با توجه به درجه نسبی نگهداری ، ساخت و نصب آن ، گرانتر از سایر مواد است.

• انواع سینک ظرفشویی اکریلیک

مزایا: اشکال اکریلیک را می توان به شکل های مختلفی قالب بندی کرده و آن را به ماده ای کاملاً متنوع و جدید تبدیل کرد. همچنین ، به دلیل ترکیب یکنواخت ، خراش های کوچک را می توان از بین برد یا با یک ترکیب اکریلیک مشابه پر کرد. در برابر صدا بسیار مقاوم است. آن ها بسیار سبک وزن بوده و نصب آن ها نیز نسبت به سایر سینک های ظرفشویی آسان تر است.

معایب: اگرچه بادوام است اما به اندازه سایر سینک های ظرفشویی مانند فولاد ضد زنگ یا چدن دوام ندارد. اکریلیک همچنین در برابر فرآورده های نفتی مقاوم نیست ، بنابراین باید هنگام تمیز کردن مراقبت بود.

داشتن آشپزخانه ای زیبا و خاص قاعدتا آرزوی هر فردی است. آشپزخانه از اجزا و قسمت های مختلفی تشکیل می‌شود که یکی از مهمترین اجزای آن ، سینک ظرفشویی است.

اگر در انتخاب سینک مورد نظر خود جهت طراحی آشپزخانه اطلاعات زیادی ندارید ، ما به شما شرکت شهام دیزاین با سابقه ای درخشان را معرفی می کنیم. امیدواریم مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره و تماس مستقیم