تایل گچی کناف

طراحان ترجیح می‌دهند تا تجهیزات ساختمانی به روز و پیشرفته استفاده کنند تا همگام با روز پیش روند. یکی از این مصالح ساختمانی تایل گچی کناف می‌باشد که خود نوعی سقف کاذب است و زیبایی دو چندان آن و شیک بودن آن سبب اصلی پرطرفداری و انتخاب زیاد آن شده است. تایل‌های سقفی معمولاً ابعادی 60*60 دارند و نقش مهمی در زیبایی ظاهری سقف‌ها ایفا می‌کنند. به طورکلی این تایل‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه راجع به هریک از آنها صحبت خواهیم کرد.

مزایای تایل گچی کناف

بی شک تایل‌های سقفی ویژگی‌های مثبتی دارند که سبب جذب طراحان به استفاده از این نوع محصولات ساختمانی در فضای موردنظر شده است. در قسمت زیر به بخشی از این مزایا اشاره می‌کنیم.

عایق صوتی و رطوبتی بسیار مناسبی است و به علت استحکام بالا موجب جلوگیری از هدر رفتن حرارت و برودت ساختمان می‌گردد.

دسترسی آسان به فضای تاسیساتی را برای شما فراهم می‌آورد و و عملیات تعمیر و تعویض را به راحتی می‌توانید انجام دهید.

نصب آنها بسیار آسان و راحت می‌باشد زیرا این محصولات به صورت یکپارچه در ابعاد 60 در 60 تولید می‌شوند و به سرعت سقف و دیوارهای با مساحت زیاد را پوشش می‌دهند. این محصولات برای نصب به چند ابزار ساده نیاز دارند.

وزن سبکی دارند و به راحتی می‌توان آنها را جا به جا کرد و در قسمت حمل و نقل مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورند.

مکان‌های استفاده تایل‌های گچی کناف

این سازه‌ها اکثرا در مکان‌هایی که لوله‌های تاسیسات از زیر سقف عبور کرده است و نمایی نامطلوبی را ایجاد می‌کند مناسب می‌باشد که این پوشش مناسب، زیبایی خاص را به فضای شما هدیه می‌دهد بنابراین قابل ذکر است که این سقف‌های تایلی انتخاب بسیار مناسبی برای پوشاندن این نماهای نا مطلوب لوله‌های تاسیساتی می‌باشد. به طور کلی برای محیط های زیر می‌توانید از تایل استفاده کنید.

تایل تمام pvc
  • سرویس بهداشتی
  • ساختمان‌های مسکونی
  • ساختمان‌های اداری
  • مغازه‌ها
  • پارکینگ
  • ساختمان‌های تجاری
  • سالن‌های  کنفرانس
  • آشپزخانه‌ها

انواع تایل گچی کناف:

تایل‌ها انواع مختلفی دارند که در قسمت زیر شما را با آنها آشنا می‌کنیم.

تایل گچی ساده:

تایل‌های ساده از انواع تایل‌های پرکاربرد هستند که در دو نوع رنگ شده سفید و روکش‌دار ارائه می‌شوند. در تایل‌های ساده روکش‌دار، از روکش آلومینیومی و یا پی‌وی‌سی استفاده می‌شود و از مزیت‌های آن می‌توان به سهولت در تمیز کردن آن‌ها اشاره کرد.

تایل‌های ساده‌ای که از روکش آلومینیوم در قسمت پشتی، تهیه می‌شوند، برای مکان‌هایی که تأسیسات ساختمانی از آن عبور می‌کند، بسیار مناسب‌اند. این تأسیسات که اغلب لوله‌های آب را هم شامل می‌شوند، محیطی مرطوب به وجود می‌آورند که روکش آلومینیومی، مانع از تخریب تایل‌ها می‌شود و ماندگاری سقف کاذب را افزایش می‌دهد.

تایل گچی ساده رنگ شده با رنگ آکرلیک سفید، آنتی استاتیک و ضد باکتری می‌باشد و رنگ استفاده شده در این نوع تایل از رشد میکروارگانیسم‌ها روی تایل جلوگیری می‌کند و از نظر هزینه، برای سقف کاذب مشبک، تایل سقفی مناسبی است.

تایل رو کش الومینیوم

تایل گچی ساده:

از این محصول معمولا برای استتار چشم انداز نامناسب و مشکلات ظاهری که در سقف وجود دارد استفاده می‌شود. تایل‌های سقفی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند، اما مدل‌های تخم مرغی و ساده از محبوبیت بیشتر برخوردار است.

از مزایای استفاده از تایل گچی می‌توان عایق صوتی مناسب، عایق حرارتی مناسب، مقرون به صرفه بودن، پنهان سازی نمای نامطلوب، سرعت بالا در نصب و نصب آسان نام برد.

تایل روکش پی وی سی:

تایل‌های روکش پی وی سی در سقف‌های کاذب مشبک کناف کاربرد دارند. این نوع تایل‌ها در چهار طرح متفاوت تولید و عرضه می گردند که قابلیت تولید این نوع تایل با پوشش آلومینیوم در پشت آن نیز وجود دارد.تایل‌های طرحدار با روکش pvc  دارای سطح نهایی زیبایی هستند. مزیت ویژه این گونه تایل‌ها این است که نیازی به رنگ آمیزی ندارند و تمیز کردنشان راحت است، بنابراین سرعت کار بالا می‌رود.

تایل روکش پی وی سی

تایل‌های روکش آلومینیوم :

تایل‌های با روکش آلومینیوم در مکان‌هایی که احتمال ریزش آب در پشت تایل وجود دارد نظیر مناطق مرطوب و شرجی و محل عبور لوله‌های تاسیسات به دلیل داشتن پایداری بیشتر نسبت به انواع دیگر قابل استفاده هستند.

تایل‌های گچی آکوستیک : این نوع تایل‌ها عایق صوتی با جذب صوت بالا هستند و از آنها در فضاهایی مانند آمفی تئاترها و سالن کنفرانس استفاده می‌شود. در صـورت استفـاده از لایه پشم سنگ بر پشـت تایل، میزان جـذب صـوت به میزان قـابل توجهـی افـزایش خواهد یافت.

تایل سقفی pvc:

یکی از جدیدترین تایل‌های سقفی ، تایل سقفی pvc می‌باشد. جنس این تایل از نوع پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید می‌باشد که اختصاراً به آن پی وی سی می‌گویند. این نوع تایل سقفی عامل مهمی در جلوگیری اتلاف انرژی هستند انرژی گرمایی و سرمایی فضا را حفظ می‌کنند. می‌توان گفت که این تایل‌ها یک نوع عایق هستند و از انتقال هوای محیط داخل به خارج جلوگیری می‌نماید.

تایل‌های سقفی PVC در برابر نفوذ حشرات و مواد شیمیایی مقاوم‌اند. همچنین وزن سبک و قابل حمل تایل سقفی، برای جاسازی تأسیسات ساختمانی در پشت سقف کاذب مناسب است.

مزایای تایل‌های pvc:

تایل گچی ساده
  1. مقاوم در برابر نفوذ حشرات و مواد شیمیایی
  2. وزن سبک و قابل حمل
  3. استفاده از آن بعد از انجام سفت کاری ساختمانی
  4. تنوع رنگی بالا
  5. عایق صوت
  6. عایق حرارت و نور
  7. مناسب برای سالن‌های کنفرانس

تایل گچی آرمسترانگ:

تایل آرمسترانگ به دلیل یکپارچه بودن آن، قابلیت بالایی در به‌کارگیری و طراحی پروژه‌های مختلف اعم از اداری و خانگی دارد. این تایل‌ها برای پارکینگ مجتمع‌های مسکونی و اداری و حتی سرویس بهداشتی مناسب‌اند. این تایل‌ها از سازه گالوانیزه در انواع گوناگونی همچون گچی، پی‌وی‌سی، آلومینیومی و آکوستیک تهیه می‌شوند و به دلیل یکپارچگی خود، در اجرای پروژه‌ها به ‌سرعت نصب می‌شوند.

قیمت و اجرای تایل گچی

اگر برای اجرای تایل سقفی در فضای خود به یک متخصص نیاز دارید تا نمای ظاهری فضای شما را بی‌نقص و زیبا درآورد، و همچنین برای آگاهی از هزینه تمام شده‌ی تغییر دکوراسیون خود با تایل سقفی کناف با شهام دیزاین تماس بگیرید.

 
5/5 - (1 امتیاز)